Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Støvsuging i ny og ne, kan leves med. Forrige bilen min, e46 med standard flate «skinn»seter i mørkegrå, så ut som nye med over 200 tusen kilometer på telleren. Send gjerne bilde av dine seter. Antar du har skinnrattet også? Ser i hvertfall ut til at dekselet til multifunksjonsrattet er laget mer solid på de nyere bilene. Rattet i min bil er ikke pent, det skal dog nevnes at den har hatt tre eller fire eiere til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, And-reas skrev:

Støvsuging i ny og ne, kan leves med. Forrige bilen min, e46 med standard flate «skinn»seter i mørkegrå, så ut som nye med over 200 tusen kilometer på telleren. Send gjerne bilde av dine seter. Antar du har skinnrattet også? Ser i hvertfall ut til at dekselet til multifunksjonsrattet er laget mer solid på de nyere bilene. Rattet i min bil er ikke pent, det skal dog nevnes at den har hatt tre eller fire eiere til sammen.

Ja, tar gjerne noen bilder. Du vil kanskje ha med dagslys? 😂 Da må jeg ta de i morgen tidlig en gang.

ja, har M sport ratt med varme. Fått nyere knapper enn hva som var i bilen originalt da... de er flatere enn det som var på bilen fra 2013. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en god android app for musikkavspilling? Gjerne med EQ. Viktigste er at det er oversiktlig og lett å navigere i. :)

Edit: gikk for PowerAmp. Funket bra, men får ikke brukt rattknapper til å bytte sang.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe synlig slitasje enda :) selv etter inn og ut av bilen flere ganger daglig + det faktum at jeg har kjørt denne bilen over 85.000 km :D 

@And-reas

IMG_5880.JPG

IMG_5881.JPG

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.3.2017 at 21.11, Marius2002 skrev:

Her i Molde var det i alle fall i januar i år venteliste til august 2018 på Ampera-e. Alternativet er jo å høre med en amcar-forretning, type Nerland Autosalg ish, om de klarer å importere Chevrolet Bolt innen rimelig tid. Dette er samme bil som Ampera-e. Disse har forresten bøffet elementære designelementer fra i3, fy fy.

Ellers tror jeg at jeg ville satset på Zoe, ikke fordi at den er mest givende, men mest for pengene rett og slett, om det er dette som betyr noe. Jeg synes derimot i3 er en kul liten rakker som skiller seg ut og noe mer morofaktor, så intet negativt om den. 

Jeg var oppe å tittet på Zoe 400km Bose edition i dag(har ikke sett live) og jeg må si interiøret skuffet. God lyd for all del og et godt løft opp, men lyst beige ratt? Og brunish dashbord? Syns det ødela altfor mye. Så nå er det bare å vente på at E61 faktisk forsvinner (var på verksted i dag så alt er i orden :D ) og så løpe å hente meg I3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Julianv skrev:

Jeg var oppe å tittet på Zoe 400km Bose edition i dag(har ikke sett live) og jeg må si interiøret skuffet. God lyd for all del og et godt løft opp, men lyst beige ratt? Og brunish dashbord? Syns det ødela altfor mye. Så nå er det bare å vente på at E61 faktisk forsvinner (var på verksted i dag så alt er i orden :D ) og så løpe å hente meg I3.

Bra valg :) i3 har nok mye høyere morofaktor og opplevd kvalitet! Gratulerer med kjøpet :) (hvis du har kjøpt om jeg tolket det riktig)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I3 er det mest morsomme en kan kjøpe til prisen(nybil) :) vi er storfornøyde med våres, hatt den rett over 1 år nå. Den fungerer faktisk bra til det meste, langtur med bagasje er vell det eneste den ikke kan brukes til :P Men der har vi jo e61'en så den er helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvorfor det ikke finnes M performance power kit til 16i motorene på 1,2 og 3 serier? Har sjekket litt rundt og har funnet ut at tuningpotensialet på N13 motoren er helt latterlig. Du kan tune motoren helt til 240hk på stage 2. Stage 1 med bare chiptuning kan du gå fra 136hk til 215hk. Derfor stusser jeg litt over at det faktisk ikke eksisterer (så vidt jeg vet) et power kit til f.eks 316i. 

Håper på noen fornuftige svar :P skjønner Jo i alle fall at om det eksisterer så MÅ det koste litt iom. at det er såpass stor forskjell i pris på 16i og f.eks 20i eller 28i som har 184 og 245 hk.... ganske mange tusenlapper som skiller 16i fra 28i 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål vedr. hvordan man får topcoaten på glassfiber/plastikk pen igjen. Jeg har noen stoler der overflaten med årene har blitt grov og helt mistet glansen pga. nedbryting fra vær, vind og solen. Dette er stoler av høy kvalitet som har en overflate som minner om den man finner på båter/seilebåter. Jeg har prøvd å polere med autosol, men det hjelper ikke mye. Hvordan går man frem på den mest hensiktsmessige måten og hva slags produkter bruker man? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg har et spørsmål vedr. hvordan man får topcoaten på glassfiber/plastikk pen igjen. Jeg har noen stoler der overflaten med årene har blitt grov og helt mistet glansen pga. nedbryting fra vær, vind og solen. Dette er stoler av høy kvalitet som har en overflate som minner om den man finner på båter/seilebåter. Jeg har prøvd å polere med autosol, men det hjelper ikke mye. Hvordan går man frem på den mest hensiktsmessige måten og hva slags produkter bruker man? :)

Kan polytrol være løsningen? :) Jeg er ihvertfall svært fornøyd med dette og supert til de aller fleste flater :) 

http://owatrol.com/no/sortiment/9229-polytrol.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Marius. Dette ser både enkelt og bra ut. Jeg tenker at jeg først sliper lett med våtsandpapir, deretter renser overflaten og til slutt påfører polytrol. Jeg har mindre lyst til å bruke hele det svindyre arsenalet av produkter den lokale båtpusheren hadde lyst til å selge. Stolene er 25 år gamle og har en viss verdi, men det er grenser for hva jeg vil betale for å sette stolene i stand... :)

Det var innlegg nr. 25000 siden 28 september 2003... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan vær og vind kan tære på slikt som utemøbler. Vi kjøpte helt nye utemøbler når huset var nytt i 2013, alt nå begynner de å bli falleferdige og skumle å sitte i. Jeg kommer rett og slett til å bare bælje det på dynga og kjøpe nytt på IKEA, orker ikke å begynne å reparere det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den normale historien med slike møbler idag, men på 80 og 90-tallet kunne man kjøpe utemøbler av glassfiber/plastikk som hadde en temmelig høy kvalitet. Våre stoler ble kjøpt i 1992/93 og har sett pene ut frem til for nylig. Stolene kostet rundt 1200 kr. stk. (ca. 2000 kr. i dagens pengeverdi) og er franske. De originale setetrekkene/putene er slitt opp for lenge siden, men stolene samt alle bevegelige deler og låsemekanismer er stadig i god stand. Jeg synes at det er litt morsomt å ha slike gamle ting hvis tingene er i god stand... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje feil forum å spørre på, men er endel her som driver med litt detailing. Hva er deres tanker på voks eller coating? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre på min til sommeren. Får som regel endel vaskeriper etter vinteren, så bilen må poleres først og fremst. Har veldig lyst til å prøve Swissvax blau weiss, men coating ser jo spennende ut det og. Hva tenker dere er best på en 15 år gammel bil, som er nokså grei ut i lakken? Steinsprut og noen bruksmerker er det jo, men ingen rust. Fått inntrykket av at mange sender splitter nye biler på coating, ikke ofte jeg ser folk som coater gamle bruksbiler.

spørsmål nr to. Hva bruker dere til å fikse små kantkjøringer? Har noen style 135m felger, der den ene har liten skade, fungerer Biltema sin Metallsparkel? Tenker også å pusse de ned og lakkere over, er det vits å sende de til en lakkerer? Eller kan man gjøre det hjemme med kompressor og sprøyte? Skal jo ikke være show felger, men fine bruksfelger.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tennbrikket skrev:

Kanskje feil forum å spørre på, men er endel her som driver med litt detailing. Hva er deres tanker på voks eller coating? Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre på min til sommeren. Får som regel endel vaskeriper etter vinteren, så bilen må poleres først og fremst. Har veldig lyst til å prøve Swissvax blau weiss, men coating ser jo spennende ut det og. Hva tenker dere er best på en 15 år gammel bil, som er nokså grei ut i lakken? Steinsprut og noen bruksmerker er det jo, men ingen rust. Fått inntrykket av at mange sender splitter nye biler på coating, ikke ofte jeg ser folk som coater gamle bruksbiler.

spørsmål nr to. Hva bruker dere til å fikse små kantkjøringer? Har noen style 135m felger, der den ene har liten skade, fungerer Biltema sin Metallsparkel? Tenker også å pusse de ned og lakkere over, er det vits å sende de til en lakkerer? Eller kan man gjøre det hjemme med kompressor og sprøyte? Skal jo ikke være show felger, men fine bruksfelger.

DCN.no  og  detailing forum norge på facebook er er verdt å sjekke ut. Får svart på alt der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...