Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fruen lakka opp kaffekrukker i BMW-farver:) Bilene er under oppseiling til lakk så farveprøvene observeres ved kaffebordet:) Oxford Green1, Calypsorot, Madeira Violet.                                     

Mulig e34 blir i madeira violett og w124 i boston green. Calypsoen passer best i vinduskarmen og på e36:) 

oxford ble litt for mørk og oxford2 litt for grov/mørk i forhold til fruens preferanser

På film ser man forskjellen mellom Oxford Green2 (fremst) og Boston Green (bak). 

DSC_0232.thumb.JPG.b056e2a787a707524ed54461758d9f18.JPG

IMG_20170309_161405_679.jpg

MOV_0211.mp4

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 (https://www.instagram.com/p/BSHHFQ8hn0k/

E23 er pokker ta meg bra sexy. I farten husker jeg ikke om jeg har knipset denne tidligere (ikke mitt bilde/instagram), men det går ytterst få E23 i Stor-Oslo.

Småsjelden og kanskje den feteste 7-serien 8)  (med hard konkurranse fra E38...)

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var ny for meg, det dukker stadig opp noen E23 som jeg ikke har sett før. Kan virke som at eieren importerte denne i 2000 og har hatt den siden. Litt rart at den er registrert som en 735 men har kun en 3,2 liters motor. det mest sannsynlige er at den er importert fra Sverige. Der solgte de 732 som 735 noen år, jeg tror det var ett eller annet med noe utslippsgreier og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E23 ja.. Jeg peisa på nordover på E6 her om dagen.. Tok igjen en E23 som tydelig hadde kommet ut av vinterlagring.. For en flott bil!

Jeg har jo hatt mine turer i pre. E23 før, 82 modell 732i, dvs. ny instrumentering innvendig, men pre utvendig. Bortsett fra en litt vel løs bakende, så er det kjempebiler.

Ingen synlig rust som jeg kunne se, preface med hvite blinkers forran.

D05806E3-D1DF-4764-9956-4B7AE0B038CB_zps

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å få fartsbot, 101km/t i 80 sona. Det ga 3 prikker og 6250 kr i bot, surt men sånn er det. Jeg forsvarer det ikke men det var på firefelts motorvei (Håneskrysset vest for Kristiansand) nå i kveld med ingen trafikk, men de er ute for å gjøre jobben sin så sånn er det bare. Jeg er hard på pedalen og skal bare være glad jeg ikke har blitt tatt med andre anledninger :P 

Og nei, det er ikke en Aprilspøk :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt, men du har min respekt for måten du forholder deg til fartsboten. Det er en ærlig sak å innrømme at man har kjørt for fort og samtidig akseptere at man har gjort noe galt i forhold til loven. Alt for mange sutrer som unger og prøver å vri seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med begge Fredrikene, det blir bare feil og klage over at politiet gjør jobben sin. Sett i forhold til alle de gangene jeg har brutt fartsgrensen så har jeg vel kommet billig ut av det tross alt. 

Så kan man alltids klage på fartsgrenser o.l men da får man ta det med de rette instanser. Det eneste jeg kan bli irritert på mange ganger er ordbruken til bl.a. Trygg trafikk. Helt greit at man har kjørt for fort i forhold til fartsgrensen men det vil ikke si at det er det samme som råkjøring. 

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Det eneste jeg kan bli irritert på mange ganger er ordbruken til bl.a. Trygg trafikk. Helt greit at man har kjørt for fort i forhold til fartsgrensen men det vil ikke si at det er det samme som råkjøring. 

Jeg tror nok Trygg Trafikk sikter i hovedsak den ordbruken mot yngre / ferske sjåfører. Det er lett og la seg rive med og råkjøre litt som ung, litt show off. Trygg Trafikk vil i korte trekk fremstå råkjøring som ukult. Og klarer Trygg Trafikk å få fartsovertredelser til å virke som det er råkjøring i de unge lovendes hoder, så har de slått to fluer i en smekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, jeg bare kjenner jeg blir irritert på slik upresis språkbruk og da blir Trygg trafikk en useriøs forening i mine øyne. Man trenger ikke bryte fartsgrensen for å råkjøre samtidig så kan man enkelte ganger kjøre mye fortere enn fartgrensen uten å råkjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...