Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Rune-K skrev:

Hun tenker på ny da man kan få en slik en til samme pris som et annet merke brukt. Tror det er 4 takt ja. Kjøper hun ny så er det vel også 5 års garanti på den. Kjøpsloven gjelder vel også her.

Ellers er hun ganske høy for og være 16 år så mulig den blir litt liten, usikker.

Tror det blir bra jeg :) 
Du kan også sjekke ut Piaggio Zip og Piaggio Fly, de ligger omtrentlig på samme pris som Kisbee.

http://loxkelmc.no/mc/scooter/e4-2002-24-0551-11-255890

http://loxkelmc.no/mc/scooter/vartilbud-fly-50-253887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk madammen seg el-sykkel. Valget falt på E-Green B1. Denne har Bosch motor og batteri. Jeg har aldri prøvd el-sykkel før idag, og jeg er svært positivt overrasket over hvor genialt dette er. Jeg har nesten ikke gjort annet enn å syklet rundt og opp ned til byen(3-4km kun bratt bakke) i ettermiddag. Nå tror jeg at jeg legger meg i hardsparing for en til meg også, jeg har nå et så godt inntrykk av Bosch-systemet at jeg må nesten selv ha dette. Jeg ser BMW leverer en el-sykkel med Bosch, koster 35000,- på GS, men på tilbud ofte til 24000,-. Kontra kjøring med bil til jobb er den spart inn på 3-4 år. Morsomt var det også. :D Da gleder hun seg til å begynne å bruke denne i det daglige.

IMG_3415.thumb.JPG.3dbc74368b7f69d90481c39192ce00cb.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.5.2017 at 23.31, Rune-K skrev:

Veldig O.T men er det noen som har greie på scooter her? En niese av meg skal handle scooter nå og har sett på en Peugeot Kisbee. Den er jo nesten 5000 billigere en andre scootere men er den noe tess? Nå er jo Peugeot stor på scooter så den kan vel ikke være direkte dårlig.

Jeg har jo ikke vært borti moped siden jeg kjørte Tempo Corvette for snart 30 år siden. 

Ikke veldig god kvalitet på motor, trekker dårlig og vanskelig å fjerne plomber/ ingen plomber mener jeg å huske. Er også nokså liten. Ville gått for Vespa, koster litt mer, men overlegen byggekvalitet kontra andre scootere på markedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Idag fikk madammen seg el-sykkel. Valget falt på E-Green B1. Denne har Bosch motor og batteri. Jeg har aldri prøvd el-sykkel før idag, og jeg er svært positivt overrasket over hvor genialt dette er. Jeg har nesten ikke gjort annet enn å syklet rundt og opp ned til byen(3-4km kun bratt bakke) i ettermiddag. Nå tror jeg at jeg legger meg i hardsparing for en til meg også, jeg har nå et så godt inntrykk av Bosch-systemet at jeg må nesten selv ha dette. Jeg ser BMW leverer en el-sykkel med Bosch, koster 35000,- på GS, men på tilbud ofte til 24000,-. Kontra kjøring med bil til jobb er den spart inn på 3-4 år. Morsomt var det også. :D Da gleder hun seg til å begynne å bruke denne i det daglige.

IMG_3415.thumb.JPG.3dbc74368b7f69d90481c39192ce00cb.JPG

Kjøpte meg akkurat BMW e-bike på GS denne uken. Bestillte på tirsdag og kom igår, så har ikke fått prøvd den enda.. og typisk nok mail idag om at de har 10% ekstra rabatt denne helgen. kunne spart endel på å handle idag iforhold til tirsdag, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å levere den tilbake og kjøpe på nytt med rabatt. Er du frekk så kjøper du tilbake den samme sykkelen og forlanger rabatt fordi den er brukt. :) Men seriøst, regner med at du får rabatten om du sender en epost i løpet av helgen.

Ellers er dette fascinerende farkoster. Ikke for å skryte, men jeg tok igjen en slik i dag på min treningstur. Det sier nok mer om meg enn om elsykkelen (ok, litt skryt). Der sitter de og trør helt uanstrengt og fyker av gårde, mens vi andre puster og peser og kjenner melkesyren presser seg ut ørene. Noe treningssykkel er ikke dette, men om alternativet er å sitte hjemme eller kjøre bil, så er det et meget godt alternativ. Støtter heller subsidiering av elsykler enn elbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Weltzin jeg må få tilbakemelding på hvordan denne er. :) Systemet er det samme, men jeg tenker på sykkelen i sin helhet.

@Basse Lusk ja, mitt opphav er ihugga syklister og har inntil nylig vært imot el-sykler. "Juks" som de selv sa, der i gården går det kun i Specialized S-Works, du kjenner nok linja... Jeg er ingen syklist, ikke madammen heller. Vi trengte derimot et fremkomstmiddel til, og har lenge tenkt på el-sykkel, som jeg har tatt opp her før. Det har vært for oss litt dyrt, da vi hadde siktet oss på prisklasse 20-30000. Dette fordi da vet vi at systemet er bunnsolid, og var enten Shimano eller Bosch vi ville ha. Det er ikke ment som treningssykkel, det er en farkost for å komme seg til og fra jobb på en hurtig og grei måte. Jeg møter hver dag på en kar på elsykkel i findress og lack-sko opp bakken her, det står ikke helt i stil, men litt moro er det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Basse Lusk skrev:

Det er vel bare å levere den tilbake og kjøpe på nytt med rabatt. Er du frekk så kjøper du tilbake den samme sykkelen og forlanger rabatt fordi den er brukt. :) Men seriøst, regner med at du får rabatten om du sender en epost i løpet av helgen.

Ellers er dette fascinerende farkoster. Ikke for å skryte, men jeg tok igjen en slik i dag på min treningstur. Det sier nok mer om meg enn om elsykkelen (ok, litt skryt). Der sitter de og trør helt uanstrengt og fyker av gårde, mens vi andre puster og peser og kjenner melkesyren presser seg ut ørene. Noe treningssykkel er ikke dette, men om alternativet er å sitte hjemme eller kjøre bil, så er det et meget godt alternativ. Støtter heller subsidiering av elsykler enn elbiler.

Bestillte på GS på nett, og er langt til nærmeste fysiske butikk, men får prøve å sende en mail og se.

Og ja, målet med sykkelen er å komme seg opp av sofaen og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-sykkel syns jeg virker som et kjekt supliment.

For de som bruker sykkelen til trening, er det vel ikke et alternativ å gå over på el, men for "alle oss andre", som med eldrift plutselig gidder å sykle, er det jo helt genialt. Enten det er å komme seg opp av sofaen eller gjøre nødvendige ærend med sykkelen kontra bil.

Ellers er det en i området her som har montert en slik på sin sykkel:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95592508

Ganske morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsykkel er rett og slett flott som framkostmiddel. Minimalt med dødvekt, og får jobben gjort. Mange som sikkert kan tenke seg å sykkle til jobb, men enda flere som ikke gidder å sitte svett og fæl igjennom en arbeidsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marius2002 skrev:

@Weltzin jeg må få tilbakemelding på hvordan denne er. :) Systemet er det samme, men jeg tenker på sykkelen i sin helhet.

Lite erfaring med sykling, men nå har jeg vært ute en tur, og det var gøy. Merker at kondisjon og trening er helt fraværende, så dette kan bli gøy.

Sykkelen virker helt som forventet, det lille jeg har prøvd den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kjennskap til alternativ beregning av avgifter på bil? Tenker i hovedsak på hva som legges til grunn for gjennomsnittlige kjørte kilometer (om det er forskjell på motoriseringer innenfor samme serie) og hva som er legges til grunn for historisk nypris (veiledende pris eller pris med det aktuelle utstyrsnivået)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.5.2017 at 14.30, Weltzin skrev:

Lite erfaring med sykling, men nå har jeg vært ute en tur, og det var gøy. Merker at kondisjon og trening er helt fraværende, så dette kan bli gøy.

Sykkelen virker helt som forventet, det lille jeg har prøvd den.

Elsker å sykle men pga to små barn blir det for lite av det. Sykler gjerne en sånn 2-4 mil pr tur, og 1-2 timer. Skogen er best. 

20170512_114809.thumb.jpg.34358cc66bb6e374c358e09e82204ea2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listepris som ny kan du se på skatteetaten. Går på årsmodell, karosseri, motor, gear og generelt utstyrsnivå.

Mener de regner 15k km per år, men det må være et visst avvik fra "normerte" km for at det skal telle til fordel eller ulempe.

Gjeldende bruktpris er jokeren som man ikke finner på nett. Dette står i "rødboka" og denne kan du bla i ved oppmøte på en tollstasjon eller kjøpe tilgang til på nett.

Sjekk ellers importerbil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.5.2017 at 18.13, Lstore skrev:

Listepris som ny kan du se på skatteetaten. Går på årsmodell, karosseri, motor, gear og generelt utstyrsnivå.

Mener de regner 15k km per år, men det må være et visst avvik fra "normerte" km for at det skal telle til fordel eller ulempe.

Gjeldende bruktpris er jokeren som man ikke finner på nett. Dette står i "rødboka" og denne kan du bla i ved oppmøte på en tollstasjon eller kjøpe tilgang til på nett.

Sjekk ellers importerbil.no

Takk for informasjon. Modellen/motoralternativet jeg er ute etter står ikke oppført på listene ettersom det er et uvanlig motorvalg, men jeg forstår det dithen at man kan legge til grunn bilens nybilpris iht. prislister fra importør med utvalgt utstyrsnivå? Dvs. at hvis det er utstyr for rundt 500.000kr i bilen, så legges de til?

Vil 15.000km være et normert gjennomsnitt, eller føres det individuelt per bil? F.eks en 520d har ofte større gjennomsnittskilometer per år enn en M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...