Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at nye E63 AMG også kan kjøres på kun bakhjulstrekk, eller var det kun i driftmode. Vet iallfall at den også kun kan trekke på bakhjula for å kunne spinne. Men om den kan kjøres på bakhjulstrekk permanent vet jeg ikke, det kan den nye M5 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, awt skrev:

Hverken LaFerrari eller P1 har firehjulstrekk.

Mistenker at jeg var forut min tid... :-k kommende LaFerrari er det snakk om 4wd og i P1 tok jeg helt feil ](*,). Glemte at de brukte den elektriske motoren til å "lukke" turbo-gap'en :P ikke som trekk på forhjulene og forvekslet den med Porsche 918. 918 derimot! Den har 4wd 8) og styring på alle 4 hjul til en viss grad 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovde å teste tannkrem på blinklys og gjorde et raskt forsøk. Dårlige bilder som ikke viser helt det øyet så, men jeg skal forklare raskt hvert bilde. Jeg allokerte 1 minutt med polering til hvert felt. Etter polering ble det renset i to omganger med 50/50 blanding av isopropanol og batterivann, også kjent som IPA, en hjemmelaget wipedown/kontrollspray. Jeg brukte noen dårlige microfiberkluter som nok har installert litt striper ved avtørking, men det får så være.

Som dere ser så er dette en originaldel, og ingenting tyder på at den har vært byttet i bilens levetid. Har sett sine bedre dager.

lISVS9n.jpg

x9iJWgT.jpg

 

Før behandling med tannkrem

oagVJv4.jpg

Her ser vi oljene i tannkremen i effekt. Her har jeg tørket godt av med tørr mf klut. 

2EoRK7a.jpg

Etter wipedown. Tannkremen har gjort litt arbeid, fått opp shinen nok til at man kam se det, men som man ser er det nok minimalt. (Viser også at rett lys kan skjule/vise defekter)

Me3q91z.jpg

DHDJIxj.jpg

Før medium cut polish på mf klut

ah1IXvu.jpg

Etter polish og wipedown. Bedre shine og mindre defekter enn med tannkremen, men bildet får det til å se noe bedre ut enn det var. Komklusjonen er da så langt at har du polish liggende er det bedre enn tannkrem.

xfO7PUg.jpg

RnPAi6O.jpg

Dårlig bilde før polish med da maskin og medium pute. Fortsatt medium cut polish.

53793GU.jpg

Fortsatt ulumskheter og dypere swirls, men mye bedre shine og mindre defekter.

dB7kW4h.jpg

50/50 maskin

p45eBNs.jpg

50/50 forsøk (se underlogoen) håndpolering med polish

BBqeKOC.jpg

50/50 forsøk (se under delenummeret) tannkrem

yLsIxVF.jpg

 

Er det tannkrem man har så er det kanskje vedrt noen minutter med gnukking. Polish for hånd ga uten tvil en synlig effekt, og for et minutts arbeid er jeg fornøyd. Desidert best effekt ved bruk av maskin, men med tanke på at man bruker noen kroner i polish for å mette puten før man polerer det lille fjaser, så er det vel mest fornuftig å holde seg til håndpolering i dette tilfellet.

Endret av asv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gjennomført test! Altså: Prøv tannkrem først om du ikke har noe annet, og utfordringen er liten.

Jeg forsøkte også tannkrem på frontlyktene, som ser ut til å være i plast. Der var utfordringene for store til at det ble noe resultat. Derimot fungerte det veldig bra på sideblinklys, og på flekker og bitte små riper i shadowline-dekslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg glemte selvsagt å teste på b-stolpen... Har feber og holdt på hele helgen med å rydde på verkstedet, så får skylde glemskheten på det.

Måtte skrive den testen på ipad også, og det makkverket var nært ved å fly ut vinduet. Appleskrot kan brenne en viss plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det geniale med Apple, det vil si med markedsføringen, er at produktene skal være så enkle at enhver idiot kan bruke dem. Dermed er det selvsagt ingen som innrømmer at de ikke får det til, hehe. Men du gjør det. Men det forteller nok ikke så mye om deg, mest om iPad. Egner seg til underholdning, intet annet. Så snart noe skal tastes inn, så bryter h...vetet løs. Mon tro om det er derfor alle landets fylker og kommuner har kjøpt inn iPad til sine folkevalgte. Å faktisk gjøre noe er ikke så viktig, det er egen underholdning de driver mest med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med data, den stasjonære jeg bruker bygde jeg selv og har oppgradert den langsmed, fikser alt selv på den og laptopene mine, tidvis dypt inne i både hardware og software for å få ting til å virke... Men Apple takler jeg ikke. Det er idiotsikkert, men for oss idioter som er vant til å kunne fikle med instillinger og slikt så føles det så forbaska bakvendt. Det samme gjelder windows 8. Skulle fikse noe på en windows 8 maskin, noe jeg har gjort på win7 uten at jeg husker helt hva det var. De instillingene jeg måtte endre på eksisterte ikke i win8... Måtte ty til å bruke et annet program for at det skulle virke.. Blitt langt bedre i win10, men nektet å oppgradere win7 lisensen jeg har på stasjonære maskinen til 10.. Hadde også iPhone en liten stund da jeg hadde en del trøbbel med et par Samsung telefoner. Når telefonen måtte til reperasjon 2 uker etter kjøp og et par uker etter den kom tilbake, så følte jeg for å prøve noe nytt. Byttet den med en Huawei jeg har hatt i over 2 år nå og den har fungert som bare fy, langt bedre enn den overprisa epletelefonen.

Hovedsaken til at jeg kjøpte iPad og ikke et androidbrett for noen år siden var at til surfing og slikt føltes iPaden kvikkere. Men nå har ios blitt litt for tungt, så man merker at det lagger fælt. Tror den får seg en tur ut på finn så får jeg holde meg til laptopen istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat solgt en iPad Mini 2 samt en iPhone 5C fordi iOS nå krever mer av maskinene. Vi har imidlertid to stk. iPhone 5S i familien og de har ingen problemer med iOS 10.3.2. Her skal det understrekes at årsaken er at A7 cpu'en i 5S er 64 bit i motsetning til A6 cpu'en i 5/5C som er 32 bit. Jeg kan forøvrig anbefale den nye iPad'en i alminnelig størrelse. Til prisen er denne iPad'en på alle måter et fantastisk fint kompromiss. Den har den samme A9 cpu'en som man også finner i iPhone SE og 6S... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med litt Ford power når man skal flytte...BMW har jo ikke noe som egner seg som flyttebil ;) Ironisk nok så rommer Excursion vel så mye som Transiten. Går stadig opp for meg hvor diger denne bilen egentelig er... Denne bilen må være en av de bedre bil-investeringene jeg har gjort etter at jeg kjøpte E34en :) 

IMG_0394.thumb.JPG.6f0ca84933bfd09e8655977d01ba6872.JPG

IMG_0392.thumb.JPG.ee70135119fc0a6ddac2e65db93bafba.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Så koster den vel også en formue og reparere på når ting først ryker.. Har en onkel med F250.. Den har vertfall vert alt annet enn billig bilhold :P

Skal man tenke sånn så bør man kjøpe en ny Kia Picanto med 7 års garanti :) 

Selvsagt ryker ting, det er gamle biler. Men det er lettskrudde og enkle biler, så om man ikke har ti tommeltotter (som din onkel tydeligvis) så kan det meste fikses selv. Deler er også uforskammet billig, fordel at det ikke er premium og at eBay tilbyr det meste til amerikanske biler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...