Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Marius2002 skrev:

@Lifeasiknowit_bmw takk :) Hun er ikke året helt enda, så hun drikker hverken Farris eller bruker nettbrett. Har 2x 12V i midtkonsollen tiltenkt de i baksetet, så om bilen er i mitt eie når hun blir eldre vil disse komme godt til nytte! :D 

@Øyvind.J takk :) Jeg har kjørt (sittet på) denne strekningen sikkert 20 ganger, det er 10 år siden sist, men jeg husker det meste. Husker til og med veien før det ble tunnell gjennom Korgen-fjellet der. Det er E6 vi kjører, selv om ytre er finest. Vi skal kjøre ytre når hun blir eldre. Førstehjelp, oljeskvett, og lett verktøy er alltid med. Vi har ikke booket overnatting, jeg vet ikke hvor langt vi kommer i etappene. Så vi tar overnatting litt etter hvor vi er. Av det du ellers nevner har jeg forberedt meg på, så da ser det ut til at vi er i rute :) Det er bare én ferge vi tar, da vi kjører om Oppdal og den fergen er Bognes - Lødingen. Ellers skal vi bo på Myre og Melbu, mens vi er på Melbu tenker vi å ta turen til Lofoten og på Myre må vi innom bl.a. Nyksund. :) Madammen har aldri vært nord for Trondheim, så det er på tide at hun kommer seg opp dit. 

 Jeg gleder meg også til turen! :D 

Var selv i Nord Norge nå i helga! Fikk prövd langkjöring i vår e87! Minuset er mine lange ben og de dårlige setene i bilen som ikke har lår-justeringa. Pytt pytt, kan ikke få alt her i verden. Skal sies at Nord Norge er sinnykt pent nå:) Hadde nesten glemt den råe luften. Var ca 2+ i kautokeino på kvelden, snö på fjell i horrisonten. 

Er nok ganske mange her i Norge som ikke har sett sitt eget land, men er f.eks lommekjennt på Kreta:p Sånn er det bare.

Korgen-tunnelen minnes jeg godt, den er laaaaang. 

 

Lykke til på bilturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis jobbet mye i nord, dvs annenhver uke i nærmere 10 år. Fra Grong til Bodø, så har opplevd en del gøy. Blant annet kjørte vi ofte ut med arbeidstog fra Mo i Rana og fikk i en periode havørn seilende ut fra fjellet rett over toget. For ikke å snakke om alle byturene i Mosjøen og Mo, dæven :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FredrikE24 EZetil står det på den, helt sikkert slik jalla som du sier. Jeg er inneforstått at jeg ikke når 4 grader, men klarer jeg å få ca. 10 grader er det bedre enn 18-20 grader som resten av bilen. :) Siden jeg fikk den gratis er det helt greit, den er sikkert 15 år gammel, med de bruksmerkene det medfølger.

@bmwmann24 @316 Nord-Norge er kjempefint og om jeg tør påstå Norges fineste landsdel. Synd mange ikke har opplevd denne delen av landet. Ettersom jeg har skjønt er Lofoten blitt svært populært blant nordmenn, nå mer enn før. Heldigvis vært så mye nordpå at jeg har fått med meg mye oppover årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.agderposten.no/nyheter/bilforer-kjorte-videre-etter-a-ha-punktert-pa-spikermatte-1.1981818

Dette spetakelet her kom jeg midt oppi på vei hjem ifra jobb, villeste kjøring jeg har sett på lenge. Han kjørte på kryss og tvers av bilene, kjørte av speilet på en bil i det han sneiet en syklist, jeg måtte bråbremse for å ikke få jævlen i fronten da han la seg ut i mitt felt. Politiet som kom bak var jo nesten ikke bedre i kjøringa si, trodde de skulle avbryte når det går over stokk og stein. Litt sjelven så kjører jeg videre, men så ser jeg i speilet at jævelskapet snur i rundkjøringa bak meg og kommer tilbake samme vei som meg. Og nå er vi inne på en vei med autovern og midtrekkverk, så her kommer han ikke forbi....shit,shit,shit. Men den "kjørestilen" der så nøler han ikke med å kjøre i hekken på meg å sku meg føre seg til han kommer forbi. 500 meter fremme er det en bussholdeplass....så jeg gjør det eneste jeg føler er riktig, jeg gir flatt jern det Mondeo Hybriden sine 187 hester klarer de 500 meterene. Hiver bilen inn på busslomma så det røsker i ABSen, og ser Audien og to politibiler rase forbi med kun ett par billengders avstand. 

Det er svært sjelden jeg blir skremt i trafikken, men jeg må si jeg kjente litt på det etter denne episoden her. Men en ting er iallfall sikkert, det er første gang jeg har ligget først i en biljakt...i en hybridbil...og slapp unna med det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skremt i går selv... Møtte en Kawazaki Ninja i veldig høy hastighet, rett rundt neste sving kom det fire uniformerte politibiler og en sivillbil som jaktet på den i vannvittig høy fart. Leste senere på Twitter at politiet søkte etter folk som hadde sett sykkelen på Flisa, så åpenbart hadde han klart å stikke av. Hva i alle dager får fem politibiler til å jakte på en sykkel? Må være noe helt spesielt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt en stor drøm om å jobbe som bilselger og har vært så heldig og kjempet meg fram til et andregangintervju hos et anerkjent merkeforhandler som juniorselger. Noen som har noen tips å komme med ? Hva slags spørsmål kan jeg forvente meg ? 

Hvor mye lønn kan en juniorselger forvente å få ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Marius2002 skrev:

@Lifeasiknowit_bmw takk :) Hun er ikke året helt enda, så hun drikker hverken Farris eller bruker nettbrett. Har 2x 12V i midtkonsollen tiltenkt de i baksetet, så om bilen er i mitt eie når hun blir eldre vil disse komme godt til nytte! :D 

@Øyvind.J takk :) Jeg har kjørt (sittet på) denne strekningen sikkert 20 ganger, det er 10 år siden sist, men jeg husker det meste. Husker til og med veien før det ble tunnell gjennom Korgen-fjellet der. Det er E6 vi kjører, selv om ytre er finest. Vi skal kjøre ytre når hun blir eldre. Førstehjelp, oljeskvett, og lett verktøy er alltid med. Vi har ikke booket overnatting, jeg vet ikke hvor langt vi kommer i etappene. Så vi tar overnatting litt etter hvor vi er. Av det du ellers nevner har jeg forberedt meg på, så da ser det ut til at vi er i rute :) Det er bare én ferge vi tar, da vi kjører om Oppdal og den fergen er Bognes - Lødingen. Ellers skal vi bo på Myre og Melbu, mens vi er på Melbu tenker vi å ta turen til Lofoten og på Myre må vi innom bl.a. Nyksund. :) Madammen har aldri vært nord for Trondheim, så det er på tide at hun kommer seg opp dit. 

 Jeg gleder meg også til turen! :D 

Nusfjord i lofoten er verdt å se hvis du er i området, samme med Henningsvær, er du på Leknes og skal tilbake til Svolvær så kjør mot Stamsund og ta yttersiden tilbake til Svolvær, flott natur hvis været er på din side.Men mulig dette er kjent for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.agderposten.no/nyheter/her-pagripes-romlingene-etter-flere-timers-intens-jakt-1.1981864

Da var endelig bandittene tatt, etter å ha herjet rundt i distriktet i hele kveld. Var farlige folk dette, politiet beslagla våpen og fikk selv lov å bevæpne seg. Det viser hvor lurt det er i mange tilfeller å la være å ta loven i egene hender, tre til side og la politiet gjøre jobben sin. Jeg tenkte jo at hvis jeg f eks hadde kjørt Excursion så kunne jeg fint ha sperra veien for dem, vært skikkelig helt og greier. En A6 klarer ikke å rikke 3,2 tonn amerikansk stål, men når de begynner å løpe rundt med våpen så begynner ting å bli litt skummelt. Han asiaten som de grep var han som kjørte Audien når jeg møtte dem, du får ett godt bilde av ansiktet dems når de kommer mot deg i ditt kjørefelt.

Også må jeg si det er herlig å se politiet gjøre ett godt stykke arbeid, få disse farlige folka vekk ifra gata. Da gjennvinner jeg litt tilliten til politiet, en tilit som gjør at man føler seg trygg. Den tilliten mister de for min del når de står med laser på fire felts motorvei midt på natta, mens narko og bråk herjer i sentrum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bricks skrev:

Nusfjord i lofoten er verdt å se hvis du er i området, samme med Henningsvær, er du på Leknes og skal tilbake til Svolvær så kjør mot Stamsund og ta yttersiden tilbake til Svolvær, flott natur hvis været er på din side.Men mulig dette er kjent for deg :)

Har vært disse plassene noen ganger ja, men hadde faktisk helt glemt Nusfjord, absolutt verdt å se. :) Vi har "base" på Melbu noe av tiden, så vi skal en av dagene på tur til Lofoten. Tar ferga over til Fiskebøl og kjører til Henningsvær. Nusfjord som du sier hadde vært aktuelt, jeg får se om tiden strekker til når vi er der! :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.6.2017 at 11.57, FredrikE24 skrev:

Høres Peltier-aktig ut ja.
Ja blir nok kjølig uten noe nedi boksen, men å kjøle la oss si 5-6 liter væske fra 23 grader og ned til 4 grader tar nok 3-4 dager om det i det heltatt går.

Det er bare å hive en kanne med frossent vann i bunnen, så funker de boksen helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vedlikeholde noe kaldt fungerer nok til en viss grad, men å kjøle ned noe, det er verre. Da jeg var på bilferie sist ble det kompressorboks på meg. Kjørte av båten i Hirtshals med 48 lunkne  Cola-bokser, da jeg passerte Flensburg var det isflak i dem. Var tilbud på Torshov mener jeg på. Kosta rundt to lapper, brukt den mye i ettertid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...