Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Som F90 nevner ,kan Arendal Trafikksstasjon være noen skikkelige vriompeiser.

Dette er kjent og enda verre var det før.

De er spesielt ute kjøretøy som er godkjent sånn litt på tampen av regelverket .

Har de bestemt seg for noe,rikker de seg ikke .

Noe som derimot er rart,er du kompis,godfot med rette vedkommende,js da ordner det meste seg.

Jeg nevner ikke et navn eller biltype men en person fikk godkjent luftsenk,modding av ramme og en motor fra helvete i en bil som jeg mener ikke hadde blitt godkjent andre veier.Så ja de er vanskelige der oppe stort sett.

Men kjør bilen en annen plass og godkjenn du Fredrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da kjenner ikke du meg, men det kan kanskje ha med at det er i slike situasjoner man uttaler seg i sosiale medier. Det kan ofte skape ett litt feil inntrykk, selv om jeg gir en god bolle i hva slags inntrykk folk har. Jeg tenkte nettopp over det i denne saken at det er godt det ikke skjer så ofte. Jeg føler man kommer mye lengere med å være hyggelig å saklig, men alle har en grense ett sted. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være rund og saklig, men når man kun møter trangsyn og alt skal være vanskelig så blir man frustrert og etterhvert irritert. 

Han må gjerne anklage meg for å kjøre med ulovlig skilt, men da må han kunne bevise at anklagene hans er korrekte. Jeg må først bli anklaget før jeg kan bevise at skiltene faktisk er lovlig. Men man må nesten kjenne forholdene på trafikkstasjonen her i byen, de er så korrupte og fult av "små konger" så det er helt forferdelig. Mye grums har kommet til overflaten nå i opprullingen av Olsen Bil saken, ting som ikke alltid får medie oppmerksomhet. Men her lokalt, og iallfall oss som driver med bil hører og ser veldig mye som ikke er bra.

Jepp, det er nok sikkert riktig og jeg synes du virker som en ålreit kar forøvrig. Han må jo gjerne anmelde deg, men hva hjelper det for han hvis du har loven på din side? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye om at Biltilsynet bare er vrange og kjipe, men jeg opplevde det stikk motsatte da jeg skulle godkjenne senkefjærene mine på Risløkka. Nå er kanskje godkjenning av senk litt mer plankekjøring enn omregistrering fra lett lastebil til personbil. De gutta jeg møtte kunne ikke vært mer hyggelige og hjelpsomme. De brukte noen minutter på å ta bilder av nummeret på fjærene, deretter spurte de om vognkort og TUV-papirer. Etter 15 minutter ønsket de meg god sommer og forklarte at det midlertidige vognkortet kunne hentes i skranken. 

De kunne ha kranglet på at spissinga foran akkurat ikke var i det grønne eller at bilen ble vist på vinterdekk, men bilen ble godkjent uten noen spørsmål. Det er mulig jeg var veldig heldig med kontrollørene jeg møtte på, men jeg føler det er greit å dele en litt mer positiv historie om biltilsynet enn den man ofte finner på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, e30_joakim skrev:

Noen som skal på ferie til Danmark i August ? :)

 

Vi skal en tur til København i slutten, men usikker på om det kan kalles ferie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta mål av skiltet på excursionen så finner vi fort ut om det er noe vegvesenet har levert ut eller ikke. Jeg stusset selv når jeg så bilde av det, men tenkte jo først at det kanskje så litt for lite ut pga at bilen er fordømrade stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oouhh..

Merker det er lenge siden jeg var småbarnsfar 😃.

Har hatt besøk av nevøen min på ett år nå noen dager .

Opp knall tidlig om morgenen , bytte bleier , flaske med melk og frokost bord som ser ut som et tordenvær 😂😂.

Jeg sier alt til sin tid .

Koslig og hærlig med små men ja jaggu godt når de blir større.

Sveigisen er blitt for gammel til dette gamet 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Oouhh..

Merker det er lenge siden jeg var småbarnsfar 😃.

Har hatt besøk av nevøen min på ett år nå noen dager .

Opp knall tidlig om morgenen , bytte bleier , flaske med melk og frokost bord som ser ut som et tordenvær 😂😂.

Jeg sier alt til sin tid .

Koslig og hærlig med små men ja jaggu godt når de blir større.

Sveigisen er blitt for gammel til dette gamet 😀.

Gruer meg sjæl til det styret :P Men får vel finne seg noen å få unger med først, er ikke så lett alene. Alt til sin tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ,ja er jo en ide og finne  ei å få det med .:).

Det er en omveltning ja det å få småbarn.

Den siste ,fikk jeg for 12 årsiden og merker jeg ikke savner småbarnstilværelsen .

Men koslig er det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å finne frem minst 833600 kroner (for en G31 540i xDrive) med mindre du kan få en god avtale og/eller bytter inn din nåværende F10 direkte mot et kontanttillegg... :-)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Det er jo bare å finne frem minst 833600 kroner (for en G31 540i xDrive) med mindre du kan få en god avtale og/eller bytter inn din nåværende F10 direkte mot et kontanttillegg... :-)

Jeg har vært hos Bavaria og satt sammen og fått pris på en G30 530d xDrive. Jeg har også prøve kjørt G30 530d både med og uten Adaptiv Drive. Men jeg synes det er litt vel mye penger nå som jeg har firmabil, samt at jeg synes F10en fortsatt er god. G30 er en helt fantastisk bil, men den er ikke så mye bedre enn F10 at det forsvarer mellomlegget. Får se om ett år eller halvannnet hvordan prisen er på å hente en ifra Tyskland. Har god erfaring med det :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...