Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg har en forretningside jeg gjerne skulle sett bli satt i livet. Selv har jeg hverken mulighet eller eller forutsetninger til å ta del i prosessen mot utvikling og kommersialisering, men skulle gjerne gitt den videre til noen som kan..

Noen som vet om man kan, og eventuelt hvordan man kan selge en ide? Utfordringen slik jeg ser det, er at dette kan bli stort, og da er det kjedelig å ha gitt det vekk gratis.

Finnes mange måter å gjøre dette på, noe sikkert alle vet 😛

 

Men har et par stykker i kretsen som har gjort dette. Ene var konsulentvirksomhet som ble solgt for en god del kroner..... 

og andre var en nettbasert løsning til skoler.

Det begynner jo alltid med et konsept man kan vise frem. Har du bare masse ord, og ingen "bevis" så blir det vanskelig å selge idéen. 

Jeg ville absolutt anbefalt å ta en titt på noen av kampanjene som finnes på Crowdfunding-sider som:

Indiegogo: https://www.indiegogo.com/

Kickstarter: https://www.kickstarter.com/

Disse sidene har ekstremt mange benyttet seg av for å få realisert sine ideer og prosjekter. Her kan man også starte egne prosjekter og få det "Funded" om man klarer å interresere forbrukerne.

i tillegg er det mye å lære, da man kan se historikken på mange av prosjektene. Hvordan de startet, ideen og konseptet, utvikling og produksjon.

Ellers er det selvfølgelig å dokumentere ideen, produsere noe som er visuelt korrekt i forhold til ideen, og presentere dette for Gründere, selskaper eller virksomheter som driver med lignende utvikling, da de ofte kan være interessert i potensielle konkurrenters ideer, og eventuelt gå til oppkjøp av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg har en forretningside jeg gjerne skulle sett bli satt i livet. Selv har jeg hverken mulighet eller eller forutsetninger til å ta del i prosessen mot utvikling og kommersialisering, men skulle gjerne gitt den videre til noen som kan..

Noen som vet om man kan, og eventuelt hvordan man kan selge en ide? Utfordringen slik jeg ser det, er at dette kan bli stort, og da er det kjedelig å ha gitt det vekk gratis.

Dette blir vanskeligere og vanskeligere, og idéer er i utgangspunktet ikke spesielt mye verdt. 90% av verdien er gjennomføringen, og å klare å skape et salgbart produkt. Det er ganske langt fra å tenke på twitter eller facebook til å faktisk bygge det. 

Idéer er ikke lenger noe man tar patent på og holder hemmelig, det er noe man deler med flest mulig for å få feedback på om det faktisk er liv laga eller ikke. Det liten risiko for at noen uten videre "stjeler" ideen fra deg, fordi det er sykt vanskelig å faktisk realisere (hvis ikke idéen din er av typen å bruke en planke under jekken for at den skal stå mer stabilt da) ;)

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Nei, det er snakk om en måte å få det meste av mobiltrafikken din bortsett fra facebook og eventuell darkweb som går på rutine gjennom "min" app, og gi brukerne en bedre opplevelse. Appen blir gratis og inntektene kommer fra annonsering og salg av statistikk.

Hvertfall jeg har bimmers, et par andre forum, finn og 4-5nettaviser som "toppliste", og bruker mye tid på å måtte navigere gjennom unyttig info, det vil jeg effektivisere.

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, TRF-Racing skrev:

E53 med luft er flotte greier... bildet er tatt av meg på BMWs eget museum (tidligere i år) :D (noen må da få en kraftig strekk, eller sparken, for slikt?)

Nedsig, bokstavelig talt.. :P

Fin i Topasblå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt er det ganske vanvittig hvor avhengig folk har blitt av smarttelefonene sine. Gatelangs i Oslo går alle og stirrer ned i telefonen. Stadig vekk når jeg kjører forbi holdeplasser observerer man at samtlige mennesker står med hodet ned i telefonen - det er faktisk fascinerende å passere en folkemengde på 10-15 stk der alle står med krum nakke og stirrer ned i en skjerm. Det er som en scene fra en Zombie-film. Er vel en mulighet for at mange av dagens barn og tenåringer vil slite med nakke og skuldre når de blir gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Sånn generelt er det ganske vanvittig hvor avhengig folk har blitt av smarttelefonene sine. Gatelangs i Oslo går alle og stirrer ned i telefonen. Stadig vekk når jeg kjører forbi holdeplasser observerer man at samtlige mennesker står med hodet ned i telefonen - det er faktisk fascinerende å passere en folkemengde på 10-15 stk der alle står med krum nakke og stirrer ned i en skjerm. Det er som en scene fra en Zombie-film. Er vel en mulighet for at mange av dagens barn og tenåringer vil slite med nakke og skuldre når de blir gamle.

1*U36hBj8i-C7JJJxS4MP2HQ.jpeg

Satt litt på spissen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen treff nå på sensommeren eller på høsten? Jobber stort sett hver helg, så gikk jo glipp av E30meet og Old Bimmers and Redbull, men tenkte å be meg fri for å ihvertfall få med meg ett treff før sesongen er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.8.2017 at 13.46, Hawkon88 skrev:

Hehe.. Nei, det er snakk om en måte å få det meste av mobiltrafikken din bortsett fra facebook og eventuell darkweb som går på rutine gjennom "min" app, og gi brukerne en bedre opplevelse. Appen blir gratis og inntektene kommer fra annonsering og salg av statistikk.

Hvertfall jeg har bimmers, et par andre forum, finn og 4-5nettaviser som "toppliste", og bruker mye tid på å måtte navigere gjennom unyttig info, det vil jeg effektivisere.

 

Høres veldig ut som google sin app, som gir deg nyheter du skal lese osv. Lærer seg reisemønsteret ditt for å gi deg t-bane tider f.eks. Notifikasjon hvis t-bane forsinket.

tilgjengelig til iphone og android.

 

ellers skulle jeg ha likt å se ansiktene til bmw ingeniører når de oppdaget denne funksjonen på tesla.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.8.2017 at 13.46, Hawkon88 skrev:

Hehe.. Nei, det er snakk om en måte å få det meste av mobiltrafikken din bortsett fra facebook og eventuell darkweb som går på rutine gjennom "min" app, og gi brukerne en bedre opplevelse. Appen blir gratis og inntektene kommer fra annonsering og salg av statistikk.

Hvertfall jeg har bimmers, et par andre forum, finn og 4-5nettaviser som "toppliste", og bruker mye tid på å måtte navigere gjennom unyttig info, det vil jeg effektivisere.

 

Automatisk eller manuelt tilpasset hver side? Har du testet feks http://getpocket.com/ ? Dette er en leseliste hvor du kan lagre ting du ønsker å lese senere. Denne har en lesefunksjon som gjør alle sider i prinsipp "like". Er det en slik strømlinjeforming av visning av innhold du ser for deg? (se vedlagte bilder som er fra h.hv VG og Aftenposten, likevel ser artiklene identiske ut)

pocket1.png

pocket2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...