Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Werther skrev:

Morsomt bilde @Eselfjes. Tror det er første og siste gang jeg ser en E28 lastet til randen med melk.

Hyggelig BMW-øyeblikk i går - satt parkert gatelangs på Majorstua 5m fra et lite garasjeanlegg med tre single garasjeplasser/porter, og plutselig drønner det brutalt inni garasjen før det kommer en M2 pludrende ut på kald motor. Må sies at eksoslyden er brutal og noe sjenerende? Så ut som originalanlegg i hvertfall. Trodde først det var en Lamborghini eller lignende som fyret opp. Dog har jo dette blitt ganske normalt med moderne sportsbiler - de støyer nesten litt i overkant mye slik at det er klin umulig å ferdes anonymt i normale hastigheter i trafikken.

Har en kompis med M2.

M2'en er en liten og etter manges mening en prangende bil :P men aldri følt meg sjenert når jeg kjører. Den roer seg ned ganske heftig etter 30 sek til 1 min på tomgang, med mindre den står i Sport eller Sport+ med alle spjeld åpne. 

Men den bråker rimelig mye ja... og smeller omtrent av hva som helst 😂 Har ikke turt tanken på M Performance eksos en gang.

Noe som er litt synd er at det er veldig mye lyd (fra eksossystemet/bakpotten) i coupeen også. Man må snakke rimelig høyt for å kunne kommunisere med sidemann.

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Spotify når jeg hører på musikk i bilen. Jeg foretrekker å bruke bilens system USB fordi reaksjonene via bilens knapper på den sentrale skjermen og knappene på rattet reagerer hurtigere enn når jeg bruker Bluetooth. Begge måtene å kommunisere med Spotify på med min iPhone SE har frem til nå fungert 100%. 

Jeg sier frem til nå fordi etter at jeg oppdaterte til iOS 10.3.3 virker ikke USB tilgangen som den skal med Spotifyl. Musikken spiller fint, men jeg kan ikke styre Spotify via bilen fordi bilens system ikke kjenner igjen iPhonen (selv om musikken faktisk spiller helt fint). De korresponderende knappene på rattet virker heller ikke. Når jeg bruker Bluetooth virker imidlertid alt 100%.

Jeg har prøvd å restarte iPhonen etter oppdateringen av iOS og jeg har prøvd å reinstallere Spotify, men uten hell. Bilens software har ikke blitt oppdatert siden det virket fint å bruke bilens system USB og den fungerer fint i andre sammenhenger. Min sønn fikk også det samme problemet med sin iPhone 5S og Spotify etter den siste iOS oppdateringen.

Vet noen om det har vært problemer med iOS 10.3.3 og Spotify på den samme måten i andre biler som bl.a ikke har Apple CarPlay? 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet på Min x5 i går og der gikk det greit med usb, da brukes spotify appen.

litt usikker på om jeg kablet når jeg kjørte volvoen sist gang som er mer relavant i denne sammenhengen, men tror jeg gjorde og da fungerte det.

kan jo hende at man må oppdatere bilen anlegg etterhvert, bmw har jo mulighet for å få dette gjort via usb og nettsidene deres siden cic ble introdusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig input Flobben, Jeg tror også at bilens anlegg må oppdateres (dette kan også gjøres via USB på Citroën) før Spotify virker ordentlig med kabel igjen. Jeg får snakke med mitt lokale verksted om dette før jeg evt. downloader en ny systemfil til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fredrik skrev:

Takk for nyttig input Flobben, Jeg tror også at bilens anlegg må oppdateres (dette kan også gjøres via USB på Citroën) før Spotify virker ordentlig med kabel igjen. Jeg får snakke med mitt lokale verksted om dette før jeg evt. downloader en ny systemfil til bilen.

På min gamle Hyundai Veloster oppdaterte jeg anlegget hele to ganger på ett år. Der kunne jeg gratis via Hyundai sine hjemmesider laste ned en fil og legge over på minnepenn for så å installere i bil. Jeg husker iPhone kom med en update da som gjorde at alt ble tregere i bilen, funksjonene var der, men tregere reaksjon på multifunksjonsratt osv. på funksjoner opp mot mobil. Etter andre oppdatering ble dette rettet på og jeg var tilbake til der jeg skulle være :) 

Nå er det snart to år siden jeg solgte den og jeg hadde den bare i litt over et år, så du skjønner det er noen iPhone-updates siden, men likevel tildels relevant. Det jeg ville med dette var å backe opp @flobbens forslag og at det kan være løsningen :)

 

Endret av Marius2002
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Werther skrev:

Dere kan det å få folk til å føle seg utdatert.  Her sitter jeg og hører på CDer mens telefonen min er en sliten 5S...Tiden går fort om dagen :lol:

iPhone 5S har en A7 64-bit prosessor og vil i minst et par år til klare oppdateringer til siste versjon av iOS. Ikke alle har fått dette med seg, men 5S er stadig relevant hvis man vil ha en billig og liten iPhone med siste versjon av iOS (også etter at iOS 11 er lansert). iPhone SE er selvfølgelig bedre, men den koster også ca. det dobbelte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, sveigis skrev:

Her prater dere om Cder,Spotify og blåtann,jeg monterte kassettspiller i e34en for noen dager siden :).

Det var koslig syns jeg.

Skal bygge retroanlegg i den med mulighet for å bruke Spotify osv fra telefon :)

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tilbehor/lydkabler/adapter/hq-cassetteadaptercdmp3/112508.11431/?gclid=CjwKCAjwzrrMBRByEiwArXcw28IxveVxZwDIeCcV1a5sdIWuzp5ZyxIFsPLDN2yu2m2bx21A4-_T3RoC8mAQAvD_BwE

 

ble litt matt først gang jeg akte med en kompis sin dønn originale volvo 240, og han benyttet seg av kasset-aux for å få spilt musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja.

Grunn til at jeg byttet,var at min Cd spiller med alt av utganger  ,gikk til faen .

Og litt radio og musikk er gøy når man kjører .

Så det som skjer er at jeg må få tak i alt komplett av Blaupunkt /Bmw radio kassett og cd shifter.

På de kassettspillerene som stod i e36 osv ,lar det seg gjøre å lodde på Aux i spiller og da er jo alt løst.

Original look ala 90 tallet og samtidig spille fra telefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...