Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Hpi skrev:

https://m.blocket.se/stockholm/Nya_Model_X_P100D_Silver__spara_50k__momsbil_74040641.htm?ca=11&w=3

Ny Modell X P100D til 1850000,- sek 1,480000,- uten moms. Hva koster disse med norske avgiftsfordeler? 

https://www.tesla.com/no_NO/new?model=mx&battery=100

Fra ca. 1 mill ...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101831824
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102066301

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd dette powerflex kitet på e46? https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/tilbehor-foringer/powerflex_handling_pack_pf5k_1003__3677827 Har bestemt meg for å behold bilen ei god stund til. Er såpass fornøyd med den, samtidig som den har vært ganske billig i drift. Hvert fall hvis jeg sammenligner den med ett par kamerater som ratter rundt i audi b7 og b8 som har årlige verkstedutgifter på 100k. Regner med at endel av foringene rundt om på bilen begynner å merke km standen på 243k, samtidig som den fylte 15 år i juli. Bilen er i veldig god tekniskstand, men har lyst til å øke kjøregleden litt mer. Foreløpig så står TRF stage 2 øverst på listen, dette håper jeg kommer i boks snarest, har også lyst til å handle coilovers, super sport black står øverst på listen, dette blir nok å handle til våren igjen, hvis ikke det dukker opp noe bra tilbud (vet det er tilbud på GS nå, men GS er dyrt i utgangspunktet)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hpi skrev:

https://m.blocket.se/stockholm/Nya_Model_X_P100D_Silver__spara_50k__momsbil_74040641.htm?ca=11&w=3

Ny Modell X P100D til 1850000,- sek 1,480000,- uten moms. Hva koster disse med norske avgiftsfordeler? 

Det burde den koste i Norge også... eller at avgiftene på alle biler iallfall halveres. Greit nok at avgiftene har blitt satt kraftig ned de siste åra, men så har faen meg bilene blitt mer miljøvennlige også. Avgiftene skulle fortsatt ha vært halvert, vekk med vektavgiften...den er helt bak mål nå som moderene biler er fulle av sikkerhetsutstyr som drar opp vekta. 

Bare å håpe på at den sittende regjering får fire nye år, det trenger dem for å "rydde opp" i landet her. Fire år er ikke nok til å rydde opp etter 40 år med sosialistisk rot og etterslep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke den store forskjellen på en borgerlig regjering og en sosialistisk regjering med "moderne" sosialister (de er bare sosialister i navnet, men lever et komfortabelt borgerlig liv). Stort sett blir det bare endret på mindre detaljer når fargen på regjeringen skifter i den ene eller andre retning. Hvis Høyre virkelig ville ha endret på bilavgiftene så hadde de signalisert dette for lenge siden, men dette er ingen vinnersak i disse tider og derfor skjer det ikke. Skattelettelser gir den samme effekten (spesielt for de velstående) uten like mange politiske utfordringer.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre og dessverre.. Jeg er glad vi ikke har privatisert sykehusene, har løsninger med frikort og egenandel for behandling/konsultasjon hos lege osv, noe et skikkelig blått parti ville endret.

Så kan vi heller diskutere hva som er best av statlig/privat barnehage, privatskoler, sykehjem osv. Jeg har mine oppfatninger, men det er ikke noe som utpreget er best.

Hva som gjelder elbil-politikken til norge, tror jeg aldri den hadde blitt innført hvis de hadde visst hvordan tilstandene skulle bli på så kort tid. Og nå er det vanskelig å stramme inn på disse godene uten å bli for upopulær. Elbil-bilistene er ikke lengre en "minoritet" som de var for 10år siden, og ikke skulle man tro at det ville komme slike "luksus"biler som tesla heller.. Det er begrenset hvor fristende det var med think og psa sine biler selv med elbilfordelene.

De kan gjerne beholde dagens regjering minst en periode til syns jeg. De har fått til mye bra, men jeg skulle gjerne sett at de bygde ned byråkratiet. Det er vel noe sånt som 50% av norske arbeidstakere som er statlig ansatt. Ca 750 000 personer, utenom de som jobber i helseforetak, aksjeselskap og siftelser, og tallet er stigende.. Som kjent, er vi nødt til å ha noe å leve av etter oljen, og da må kostnadene ned. Å kutte minst et par hundre tusen årsverk burde være fullt mulig hvis man hadde hatt sånn fokus på effektivitet som trengs for å være lønnsom i privat sektor. Problemet er at det ikke finnes sånne initiativ. Se bare på hvor lite som skjer hver gang er statlig byggeprosjekt går over budsjett..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius2002 skrev:

En helt ny er vel 1,3 til 1,35 mill. med alt utstyr. Det er vel bare moms du sparer på å kjøpe Tesla i Norge i forhold til i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, E.H.D skrev:

En helt ny er vel 1,3 til 1,35 mill. med alt utstyr. Det er vel bare moms du sparer på å kjøpe Tesla i Norge i forhold til i Sverige. 

Du har vel mer rett enn jeg. Jeg gikk inn på nye biler og trodde det var nye biler. Der tok jeg feil, der er det nyere brukt. Beklager. @Hpi jeg må rette opp og jeg ser billigste P100D starter på ca. 1,2! :)

Screenshot_20170813-193826.thumb.png.215766a3727ce94aa5014f27b561d2c6.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hawkon88 Jeg er heller ingen tilhenger av troen på at private løsninger automatisk løser alle problemer i velferdstaten, men jeg tenker at hvis at de "moderne" sosialistene i AP langsomt, men sikkert overtar Høyres tidligere possisjon i politikken og Høyre pga. FrP's popularitet blir tvunget til å bli mer mørkeblå vil hele det politiske spekteret i Norge bli mer liberalt borgerlig og det er ikke nødvendigvis det mest hensiktsmessige hvis man ønsker en mest mulig dynamisk politikk.

Et godt eksempel i denne sammenheng er situasjonen i USA der republikanerne er et slags FrP på stereoider og demokratene er et slags mørkeblått Høyre. Hva får de ut av dette når det gjelder sammenhengskraften i politikken? Intet. Ergo er det etter min mening best slik som det frem til nå har vært i Skandinavia med relativt tydelige forskjeller på de røde og blå, men ikke for store forskjeller. Dette har skapt den skandinaviske modellen som de fleste av oss liker og gjerne vil at skal fortsette.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tennbrikket skrev:

Noen som har prøvd dette powerflex kitet på e46? https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/tilbehor-foringer/powerflex_handling_pack_pf5k_1003__3677827 Har bestemt meg for å behold bilen ei god stund til. Er såpass fornøyd med den, samtidig som den har vært ganske billig i drift. Hvert fall hvis jeg sammenligner den med ett par kamerater som ratter rundt i audi b7 og b8 som har årlige verkstedutgifter på 100k. Regner med at endel av foringene rundt om på bilen begynner å merke km standen på 243k, samtidig som den fylte 15 år i juli. Bilen er i veldig god tekniskstand, men har lyst til å øke kjøregleden litt mer. Foreløpig så står TRF stage 2 øverst på listen, dette håper jeg kommer i boks snarest, har også lyst til å handle coilovers, super sport black står øverst på listen, dette blir nok å handle til våren igjen, hvis ikke det dukker opp noe bra tilbud (vet det er tilbud på GS nå, men GS er dyrt i utgangspunktet)

 

Vurdert kw v2?

Jeg kommer til å bytte ut supersport settet mitt om jeg ikke bytter bil. Altfor myke bak, og generelt ubehagelig å kjøre på ved ujevnheter. For å få det stivt nok, har jeg montert hockeypucker på bakdemperne.

Kw v2 har høyde og hardhetsjustering. Koster ikke så altfor for mye heller. Ligger vel på 12-13k hos billigsenkesett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Vurdert kw v2?

Jeg kommer til å bytte ut supersport settet mitt om jeg ikke bytter bil. Altfor myke bak, og generelt ubehagelig å kjøre på ved ujevnheter. For å få det stivt nok, har jeg montert hockeypucker på bakdemperne.

Kw v2 har høyde og hardhetsjustering. Koster ikke så altfor for mye heller. Ligger vel på 12-13k hos billigsenkesett.no

Har ikke det, nei. Kun tenkt på super sport siden det gir mye for pengene. 5500kr syns jeg virker helt ok. Men kw2 er vell noe å legge i tankene det og. Regnestykket med oppgraderinger begynner allerede å nærme seg en bra sum allerede, men må vell se på det som en hobby, sjeldent man tjener penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tennbrikket skrev:

Har ikke det, nei. Kun tenkt på super sport siden det gir mye for pengene. 5500kr syns jeg virker helt ok. Men kw2 er vell noe å legge i tankene det og. Regnestykket med oppgraderinger begynner allerede å nærme seg en bra sum allerede, men må vell se på det som en hobby, sjeldent man tjener penger på det.

Om jeg beholder bilen, så tar jeg av settet så fort bilen vinterlagres, så om du ikke har kjøpt supersport innnen den tid kan jeg sende deg en pm.

Settet mitt har aldri sett salt så det er som nytt. Kun ene strammeskrua som er runda, men en torx passer i skruen så man kan fint stramme og løsne skruen. Sitter cambertopplagre på de også. Bare å si ifra om det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kw er veldig greit kontra det man får mtp levetid på dempere, rust, kvalitet på justeringer etc. Sett vesentlig mere klager på ss enn kw der :) har ss på e39 selv, heilt ok det men jeg kjøper kw inox når de er utslitt :) 

ss på biler man har 2-3 år etter kjøp av understell. Lengre eierhold sier jeg kw. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Om jeg beholder bilen, så tar jeg av settet så fort bilen vinterlagres, så om du ikke har kjøpt supersport innnen den tid kan jeg sende deg en pm.

Settet mitt har aldri sett salt så det er som nytt. Kun ene strammeskrua som er runda, men en torx passer i skruen så man kan fint stramme og løsne skruen. Sitter cambertopplagre på de også. Bare å si ifra om det er aktuelt.

Det høres veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fredrik skrev:

....

Jeg er enig i mye av det du skriver. Men, jeg ser stadig denne sammenligning mellom republikanere og demokrater med FRP og høyre. Dette fungerer kanskje i forhold til "hvor langt høyre" de er, men jeg synes at det er en dårlig fremstilling ettersom republikanere gjerne er svært konservative, og demokrater mer liberale. FRP på sin side er jo ikke akkurat veldig konservative. Og dette er viktig, for her i Skandinavia er vi vant med å skille mellom høyre og venstre i politikken, mens i USA er skillet langt tydeligere på konservative / liberale.

 

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...