Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at det nesten ikke er verdt å montere effektanlegg på en firesylindret dieselbil (idag er dette mest en østeuropeisk greie) utover det visuelle med to enderør, men sjekk ut f.eks Akrapovic eller Eisenmann... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg vil si at det nesten ikke er verdt å montere effektanlegg på en firesylindret dieselbil (idag er dette mest en østeuropeisk greie) utover det visuelle med to enderør, men sjekk ut f.eks Akrapovic eller Eisenmann... :) 

er kun det visuelle jeg er ute etter, altså to små endestusser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tennbrikket skrev:

er kun det visuelle jeg er ute etter, altså to små endestusser.

Eisenmann og Akrapovic er nevnt, dette er Kvalitet med stor K og koster litt, men funker. Jeg ville hørt med Svendsen eksos først om du har de i nærheten. Ellers har du Supersprint, Magnaflow og Simons som leverer til E46. Mulig AC Schnitzer også kan ha noe. Du har óg Borla og Cobra, men jeg kjenner ikke til om de har til E46. Supersprint er kanskje det flest velger(???). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.10.2017 at 15.56, Fredrik skrev:

Ganske imponerende egentlig. 760Li har en egenvekt på hele 2255 Kg, men V12 motoren på 6592 cm3, 610 HK og 800 Nm gjør vei i vellinga... :)

 

Helt imponerende, M760i er virkelig ett monster. Nå er det ikke lenge til at den mister betegnelsen som raskeste BMW til nye F90 M5. Men jeg må si at det er imponerende at BMW sin største og nest tyngste bil går så godt. 

Men historisk sett så har vel alltid den gjeveste 7-serien vært nogen lunde like rask som en M3, iallfall ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men historisk sett så har vel alltid den gjeveste 7-serien vært nogen lunde like rask som en M3, iallfall ikke langt unna.

Nja... sånn nogenlunde... i alle fall hvis vi snakker rett frem. E23 745i var ikke hurtigere enn E30 M3, men det var den samtidige E24 M635CSi. E32 750i var heller ikke hurtigere enn E36 M3, men E31 850CSi var hurtigere. E46 M3 og spesielt E46 M3 CSL var tildels veldig mye hurtigere enn E38 750iAL (326 HK). E65 760i var ikke hurtigere enn E92 M3, men det var E63 M6 und sofort... :)  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den Zoe ble litt utilpass når jeg parkerte «The beast» ved siden av. Her snakkker vi kontraster, null i forbruk kontra 2,5 liter på mila. Null i CO2 og nox utslipp kontra utslipp som en liten industriby. Men det som er artig er at de begge var mer eller mindre avgiftsfrie når de ble solgt nye. Den ene som nullutslipps bil og den andre som lett lastebil (før reglene ble endret) 👍 Bildet er forøvrig tatt i ett av få parkeringshus i Arendal hvor det går an å få tredd inn en Excursion 💪

1B2E5683-2737-4AAC-8071-9D9158674E0F.thumb.jpeg.faa4b37296c24db5caaf623e0af022bc.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Zoe er en fin liten elbil faktisk. Tidligere sa jeg at jeg ville valgt Zoe før i3, men det har jeg trukket tilbake for lengst. Uansett er ikke Zoe et dumt valg om man er i markedet.

Store kontraster i bildet. Jeg parkerte i 2010/2011 Hiluxen ved siden av en Buddy. Bare det var mus og elefant. Jeg knipset bilde, skal gå gjennom eksterne harddisker ettepå og om jeg finner skal jeg poste :)

 

Edit: Fant den rette harddisken, men den funker visst ikke lengre. Prøvd å feilsøkt og "reparert" via maskinen OG plugget i annen maskin, men uten hell :mellow:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoe er sikkert fin den, men ikke noe for meg. Jeg synes det er artig med V10 og høy sitteposisjon. Det er liksom noe helt annen enn de BMWene jeg har kjørt i alle år. Moro å prøve litt forskjellig, også må jeg jo si det er en veldig praktisk bil...så lenge man ikke skal ned i sentrum 🤔

Bensin forbruket får bare være, bensinstasjonene har masse bensin👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.10.2017 at 19.28, Fredrik skrev:

Jeg vil si at det nesten ikke er verdt å montere effektanlegg på en firesylindret dieselbil (idag er dette mest en østeuropeisk greie) utover det visuelle med to enderør, men sjekk ut f.eks Akrapovic eller Eisenmann... :) 

Alternativt ett med fake lyd, synes denne høres ganske kul ut, og her er lyden generert utenfor og ikke i høyttalerene i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag kjøpt meg et sett med focal easya aktive høytalere, noen som har hørt disse evt har kjennskap til slike? :) Liker focal godt fra før men greit med innspill, pengene er nå brukt uansett :P

home-audio-enceintes-compactes-sans-fil-easya-enceintes-amplifiees-easya-2.thumb.jpg.8dbcdc069f4822b5a6e861d295e64676.jpg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for Focal. En favoritt er deres Sopra No.2
362691d1454077283-focal-sopra-no-2-oslo-

Om jeg på en måte skal beskrive hva jeg for tiden kunne kjøpt er den ganske splittende. Sopra No.2 spiller utrolig bra og som nevnt en allrounder.
For å være litt mer "gal" så fikk jeg høre Klipschhorn for en tid tilbake.. Helt sinnsykt så fett dette spilte.. 
A1(0407042914).jpg

 

Piega har jeg hørt en del modeller av, abslolutt også noe å sjekke ut. Dog er prisen noget stiv.
Som en slags "fornuftig" høyttaler har jeg fått for meg at Sonus Faber Venere Signature er min neste høyttaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...