Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Har sansen for Focal. En favoritt er deres Sopra No.2
362691d1454077283-focal-sopra-no-2-oslo-

Om jeg på en måte skal beskrive hva jeg for tiden kunne kjøpt er den ganske splittende. Sopra No.2 spiller utrolig bra og som nevnt en allrounder.

Artig å lese om Sopra no 2 her inne, selv om jeg ennå ikke har hørt de, så har jeg veldig lyst på de. Jeg liker det som står om de i tester, og ikke minst et fantastisk design. 

Har nettopp oppgradert forsterkeren til ML no.585, så da står høyttalerne for tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, awt skrev:

Du må jo få vondt i nakken av å ha TV-en så høyt på veggen. :D

Ja er litt høy men veggfestet hang på veggen når vi flyttet inn. Får se om ikke foten kommer på når tvbenken kommer i hus neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsteløs maskinvask er bra, men husk at avfettingsmiddelet som brukes i slike vaskehaller også ødelegger lakken (det er kraftige saker). Jeg vasket vår tidligere E46 av og til i slike vaskehaller og allerede etter et par år var lakken tydelig mer matt selv om jeg et par ganger i året polerte bilen (helt amatørmessig, men allikevel). Vår nåværende Citroën C4 Cactus har aldri blitt maskinvasket og nå 3,5 år senere er lakken nesten like blank som da den var ny. Jeg har polert bilen to ganger (igjen helt amatørmessig med billig Sonax Extreme), men ellers blir den bare vasket i oppkjørselen foran huset med høytrykksspyler, alminnelig bilshampoo og en ren svamp. Jeg bruker imidlertid en lett microfilter klut når jeg tørker over bilen og det gjør en stor forskjell... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik skrev:

Børsteløs maskinvask er bra, men husk at avfettingsmiddelet som brukes i slike vaskehaller også ødelegger lakken (det er kraftige saker). Jeg vasket vår tidligere E46 av og til i slike vaskehaller og allerede etter et par år var lakken tydelig mer matt selv om jeg et par ganger i året polerte bilen (helt amatørmessig, men allikevel). Vår nåværende Citroën C4 Cactus har aldri blitt maskinvasket og nå 3,5 år senere er lakken nesten like blank som da den var ny. Jeg har polert bilen to ganger (igjen helt amatørmessig med billig Sonax Extreme), men ellers blir den bare vasket i oppkjørselen foran huset med høytrykksspyler, alminnelig bilshampoo og en ren svamp. Jeg bruker imidlertid en lett microfilter klut når jeg tørker over bilen og det gjør en stor forskjell... :)

Enkelte stasjoner(Shell?) bruker nå Turtle Wax produkter og jeg tror de er mer skånsom for lakken. Uansett er det børstene som jeg frykter. Henger det skit igjen fra forrige vask og blir med på neste? Ikke vet jeg. Det jeg vet er at det er litt problem med vaskeriper. Jeg har bekjente i bransjen og de skryter over vaskene osv. og skal selge på meg alt mulig, men under et lystig lag fikk jeg han ene til å prate og det skjer visst stadig at kunder klager på riper.
Jeg kjørte Velosteren gjennom 1 gang, før den skulle kjøres 60 mil(9-10 timer) til Skien og byttes i E91en. Det hadde regnet og jeg hadde ikke hatt mulighet til å vaske den før. Så da ble det værste tatt, selv om den var moden for en vask igjen etter så mange mil.

Synes det er kjekt å vaske bilen selv, men det går fort 1,5 time utvendig vanlig vask og tørk. :) Petimeter...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sverre 2468

Jeg var innom der i høst på en liten rundtur ned til Gerianger. Flott bensinstasjon med originalt interiør! Rolig kar som eide stasjonen også.

Den prisen der er ikke helt uvanlig i Trondheim på mandag ca kl 1300 og torsdager på morgen. Men den går til gjengjeld ned 2-3 kr på 2 timer også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er hvordan drivstoff kan være opp til 50% dyrere i Norge enn i Danmark. Vi snakker tross alt om nøyaktig det samme produktet og så dyrt kan det ikke være å frakte drivstoffet ut til stasjonene... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med denne?  piggyback? Dette er gammelt system men virker som det funker enda. Får man programert dette? Og har det no funksjon? Står i en delebil jeg har. ”540i/6

 

googla litt å skal vist bikke 300hk på m60. Virker tårlig sprek, men om det er 250hk eller 300 er usikert :P 

AC572251-4E53-4369-8914-EF133623BBB9.thumb.jpeg.32481b48d9da6a05d289d569e8c89567.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...