Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Øyvind.J skrev:

Ai ai. Håper det maaaange år til dette scenarioet blir virkelighet, kjenner ikke at jeg vil gi helt slipp på bilentusiasmen helt enda. 

http://www.side3.no/motor/motorlegende-bob-lutz-spar-dagens-bilindustri-en-grim-framtid/3423389281.html

 

Leste den der ja. Glad jeg har fått med meg erfaringen med bilglede. Ingen tvil om det ser skummelt ut framover for oss som liker å kjøre bilen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TRF skrev:

Og snart flyr vi bilene våre....

Det virker som noen er av den oppfatning at all trafikk foregår på en motorveg, med gode forhold. Kostnaden i infrastruktur for å innføre noe sånt over vårt ganske land vil jo være astronomisk.

Byene blir nok rammet først, men jeg regner med de autonome bilene er GPS-styrt med alt mulig av sensorer i hytt og gevær, så det er ikke utenkelig(i grove trekk) at det blir realitet kort tid etter(langt fram i tid) rundt om ellers også om vi skal tro på det som blir sagt. MEN, et stort MEN... Ut i distriktene hvor vegstandarden er mildt sagt ræva(hull osv. i veien), smale veier hvor det kun går 1 bil i bredden, hvordan blir det der? Snøkaos og ikke brøytet vei? Hvis du må ut å dytte da så kjører bilen fra deg når du har fått den løs(haha)? Eller bildene under, som er vegen ut til Nyksund i Øksnes, Nordland. Hvordan gjør de det der? Skyttelbusser(?)... Meeeh, Norge er foreløpig ikke bygget til slikt utenom E6 og i de større byene. Elbiler først nå, så kan de selvkjørende roe seg litt, selv om jeg synes det hadde vært chill å slappet av med en shoppingpils på vei ned til helgehandlingen. Hvis man må følge med på kjøringen er jo vitsen borte.

8617208154_45074203a9_b.thumb.jpg.4c7592055a5941b002d9185525d9380e.jpg20150724_135506.thumb.jpg.b9f1d5dd4e8bdd4fcea29e1e9a758eda.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har vi ikke selvkjørende fly? Å ta av og lande på en velstrukturert flyplass synes å være en langt enklere øvelse enn å navigere i trafikken. Kan det være at risikoen er for høy, og skadepotensialet for stort?

Min redsel for selvkjørende biler i vanlig trafikk er at når teknikken først svikter, og det gjør den, da er det ingen fornuft til å overta styringen, med enormt skadepotensiale. Færre ulykker sikkert, men de som skjer blir uhyggelige.

Teknologien mange drømmer om finnes ikke, og er heller ikke teoretisk mulig i dag. Vi kan for lite, og teknologien er uegnet. Da tenker jeg på at roboter og sensorer skal settes i stand til å tolke hensikt i fotgjengeres ansikter. Dette er helt utopisk. Aspergere har en nevrologisk mangel som gjør at de må prosessere informasjon fra ansiktsuttrykk slik en datamaskin gjør. Derfor oppleves de "sen i avtrekkeren", om de i det hele tatt kommer frem til rett resultat. Den normale hjernen prosesserer lynraskt, mye raskere enn en datamaskin kan klare, fordi den benytter ikke struktur og systematikk. Det er en intuitiv prosess.

Vi er ikke i nærheten av i gjenskape noe som ligner på menneskelig intelligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg at Oslo begynner å bli noe absurd. MDG og Kong Raymond ødelegger nattesøvn og økonomien til vanlige arbeidsfolk. Skyhøye takster for å kjøre inn og UT av byen. Parkeringplasser er bytta ut med malingsflekker til 700.000,- skattekroner som ikke engang er egnet for asfalt!?  MDG gjør visst alt for å bli tidenes mest forhatte parti. De er vel under SV nå, noe som i seg selv er en bragd.

Disse Koranklossene som er stabla rundtom for å beskytte oss mot Muslimer, er det vår nye hverdag? I såfall burde vi vel heller forby muslimer istedet for biler? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at Oslo er "Norge om 15 år" slik det alltid har vært. Kommunen domineres av hyklerske sosialister som bruker "miljø" for å fremme enda flere avgifter/inntekter. Alt av gratis parkeringsplasser forsvinner nå i løpet av nyåret, og i 2019 blir det titallsvis av nye bomstasjoner både ut og inn uansett hvor du beveger deg. God gammeldags kommunisme...  

Bare den siste måneden har jeg sett 100-150 p-plasser forsvinne. De gjør det på pur faen...legger inn en meter med rød asfalt til syklister og lar resten av P-plassene stå ubrukt for å sikre Oslo sin død. Til slutt ender Oslo kommune opp med at 80% av "skattebetalerne" er afrikanere og arabere på NAV, med andre ord nada inntekt. Som du nevner har jo Karl Johan blitt Slalom-løype så det holder selv på formiddagen når det er lite mennesker. Tørr ikke tenke på hvordan dette blir midt i fellesferien. Du må huske at all innvandringen fra alle disse udugelige møkkalandene bare er en måte å få mer makt og øke overvåkningen. Hemmeligheten til polikerne er å flytte fokuset til oss arbeidere over på islamsk terror slik at de kan misbruke menneskerettighetene våres.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som pendlende til Oslo hver dag, så har jeg funnet ut at jeg søren ikke skal betale for bom. I vinter kjører jeg motorsykkel. Den forbruker ca. 17 liter i uka som da er på 30 kjørte mil +/- 1 mil. Ingen bomavgifter og billig forsikring(uten km. begrensning forøvrig).

Enda verre blir det i 2019, og noen nedgang i biltrafikken kan jeg ikke si å ha sett. Ingen hyppigere togavganger og togperrongene er stadig overbefolket observerer jeg i rushtiden.
I tillegg står jeg aldri i kø. Det er fryktelig behagelig.
5a0f15f76cbbb_Bilde_10_11.2017_17_46_00.thumb.jpg.6e081812e3ad536a65545741ea511916.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det piano de fleste steder. Man må kjøre mykt og smidig, og med en to-takter er motorbremseeffekten helt fraværende. Det gjør det mye bedre å kunne slippe opp gassen uten at man låser bakhjulet.
E39en skal nok fort ha 70 liter bensin i uka alt i alt, den drikker temmelig bra ved kaldstart og køkjøring. Så også her er det besparelser å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år vært ofte i Oslo, har likt å reise dit på helgetur og dagsturer når anledningen byr seg. Men de siste året så har jeg rett og slett mistet helt lysten på hele byen, det er så mye negativt rundt denne byen synes jeg. Først og fremst så er det trafikken og bommene, maken til diktatur. For det andre så føler man seg jo ikke trygg en plass, på kveldene så vrimler det av suspekte nye landsmenn i gatene. Føler man går med øyner i nakken hele tiden, slikt er ikke gøy når man er ute for å more seg. 

Hvordan det kunne gå så langt synes jeg er helt ubegripelig, slik går det når disse grønne kommunistene får slippe til. Bystyret i Oslo må være Norges mest forhatte politikere, men værst av alt så virker det som om det ikke påvirker dem. Jeg er sjokkert over at slik lavmål finnes, hele byen den jo styrt av en gjeng amatører og idioter. Hele Oslos bystyre er det beste eksemplet jeg har på hvorfor jeg hater sosialister og politikken deres. En gjeng fulle sjømenn hadde styrt byen bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Jeg er som mange vet her inne født og oppvokst i Oslo. Jeg bodde i byen frem til jeg var 32 år gammel, men flyttet deretter til Danmark. Rundt åtte år senere begynte jeg å jobbe i Oslo (pendlet) og dette gjorde jeg i to år. Nå er dette åtte år siden og i mellomtiden har jeg kun vært i Oslo én eneste gang bortsett fra å kjøre gjennom byen et par ganger årlig i forbindelse med ferie. Lysten til å besøke byen er helt enkelt ikke der selv om jeg noen ganger savner byen som den var da jeg vokste opp der. Jeg liker ikke det jeg ser idag (og opplevde da jeg jobbet der) og tenker at makan til dårlig byutvikling (eller mer korrekt fravær av byutvikling) skal man lete lenge etter. Dessverre ser vi nå litt av den samme tendensen i de store byene her i Danmark med alt for mange mennesker, generell usikkerhet og håpløse trafikkale forhold... :(

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...