Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, 316 skrev:

Nå skal jeg hoppe i det og spørre om noe veldig på kanten. Hva tror dere om Renault Talisman Sport Tourer Intens? 

Det er jo en ganske fin, romslig og helt sikkert veldig komfortabel bil. Ganske godt med utstyr også. Renault er tradisjonelt veldig behagelige biler å kjøre. Negativt: Ikke bakhjulstrekk, og litt avhengig av motorvalg drar det jo ikke akkurat skinnet av pølsa, men det er kanskje ikke hovedmålet heller. 

Skal du kjøpe ny er det greit å være klar over at franske biler har en tendens til å falle noe raskere i pris i Norge sammenlignet med mer populære merker. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 316 skrev:

Er vel en 1,6 liter på 160 hester som etter det jeg har lest føles rimelig kvikk. Tenker evt å lease, og synes rett og slett denne Renaulten er drit lekker. Ved leasing har jo ikke verditap så mye å si. 

Vel, hvis ikke de du leaser av trenger et økonomikurs, så tar de mer betalt enn verditapet på bilen. Så det er nok reflektert i leasingprisen. Men tapet blir hvertfall forutsigbart. :) Sikkert en fin bil det, du får prøvekjøre og se hva du synes. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

De bilene der er perfekte originale eller modda :).

Ja senk er fint på de .

Ser så massive og brutale ut :)

Det er de :) Skal garantert ha meg en E38 igjen i framtiden.

Selv moderat senk ser bra ut.

Ja de ser tøffe ut, var gøy å se gamle min fra utsiden når kontrolløren på EU kom tilbake fra prøveturen. Svart facelift med mørke ruter og M-Parallel felge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 316 skrev:

Nå skal jeg hoppe i det og spørre om noe veldig på kanten. Hva tror dere om Renault Talisman Sport Tourer Intens? 

Har ingen erfaring med moderne Renault, annet enn alle de jeg ser langs veiskulderen med nødblinkeren på. Det er ingen tvil om at Talisman er en pen bil, og i hvert fall her på Østlandet ganske uvanlig - jeg legger spesielt merke til dem de gangene jeg ser dem.  Men er de særlig inspirerende å kjøre? Du vet jo hvordan franske biler er mtp vag styring og understyring etc...

Med fare for å fremstå som en Fordnisse - skulle jeg hatt en billig familiebil i det segmentet du ser etter ville jeg heller sett på Mondeo (eller en påkostet Focus med mer motor), Mazda 6 eller VW Passat. Det er vanskelig å argumentere for det ene eller det andre når man ikke vet månedsleie eller innskudd for bilen du skal lease.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...