Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Daniel. skrev:

Når økonomi osv tillater meg å ha en ekstra bil som kosebil så tror jeg kanskje jeg må importere en E34 fra Tyskland eller noe slikt. Kjenner jeg savner de en god del :)

Det samme har jeg sagt i 7 år, men det skjer aldri noe. Rett og slett fordi at når det først er rom for å gjøre det, så er det så mye annet som blir prioritert foran bil at det bare må gå sin gang. Nå har jeg degradert for å prioritere bolig og da er det ihvertfall ikke rom eller tid for en bil nr. 2. Jeg og min far var på nippet til å spleise på en E36 328ia cabriolet facelift. Helt original uten M-sport. Fornuften hans slo dessverre inn, etter vi begynte å se på plass og lagring og ikke minst tid til å opprettholde standarden... Vel vel, jeg håper muligheten byr seg igjen :) Dagdrømmer som @codex sa så fint over her! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Det samme har jeg sagt i 7 år, men det skjer aldri noe. Rett og slett fordi at når det først er rom for å gjøre det, så er det så mye annet som blir prioritert foran bil at det bare må gå sin gang. Nå har jeg degradert for å prioritere bolig og da er det ihvertfall ikke rom eller tid for en bil nr. 2. Jeg og min far var på nippet til å spleise på en E36 328ia cabriolet facelift. Helt original uten M-sport. Fornuften hans slo dessverre inn, etter vi begynte å se på plass og lagring og ikke minst tid til å opprettholde standarden... Vel vel, jeg håper muligheten byr seg igjen :) Dagdrømmer som @codex sa så fint over her! :D

Må gjøre noe med det før det blir for sent da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel. skrev:

Må gjøre noe med det før det blir for sent da :D

Jo ja, men når ikke jeg har mulighet til det nå og opphavet sikler for øyeblikket på ny bobil så ser det mørkt ut. Bobil med skikkelig kvalitet, bra finish, romslig størrelse og skikkelig lasterom(scooterrom, så de får plass til flere sykler) ligger på ca. 1,5mill og oppover, så tror ikke jeg får han med på E36 med det første. Om 4-5år skal Rav4en byttes ut og da går vel mye dit óg. Jeg får bare fortsette å dagdrømme og håpe på julenissen :santa: Det er jo kjekt å "windowshoppe" også, bare at det er på finn.no og ellers i dagdrømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jo ja, men når ikke jeg har mulighet til det nå og opphavet sikler for øyeblikket på ny bobil så ser det mørkt ut. Bobil med skikkelig kvalitet, bra finish, romslig størrelse og skikkelig lasterom(scooterrom, så de får plass til flere sykler) ligger på ca. 1,5mill og oppover, så tror ikke jeg får han med på E36 med det første. Om 4-5år skal Rav4en byttes ut og da går vel mye dit óg. Jeg får bare fortsette å dagdrømme og håpe på julenissen :santa: Det er jo kjekt å "windowshoppe" også, bare at det er på finn.no og ellers i dagdrømmen :)

Ser den :) Kanskje det dukker opp noe kjekt av nyere modeller fram i tid når du skal bytte ut Rav4en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, awt skrev:

Motormessig er vel 550i lik både før og etter facelift mener jeg på, men facelift har jo litt andre ting som penere lykter, ny girspak og litt slikt.

535i ble kun levert i statene, så de må evt. importeres derfra.

Ja, men facelift 550i har jeg ikke sett på finn.no til «grei» pris. Har selv facelift 08 diesel nå, og valgte jo den for en grunn. Er jo brått en mye finere bil :) 

 

ja må bli statene evt, men der får man også 550i men manuel.. DET vill jeg ha, men så skal det jo også være familiebil så dama vill ha automat.. å vill jo helst ha en 07-08 E61 550 men det er vell bare å drømme .. sedan og preface er vell der man ender vill jeg tro, men får bare titte litt. Enda lenge til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg regner med du var sarkastisk, men jeg kan svare som om du ikke var det :D

Felles for oss her inne er at vi har hatt, har eller skal ha BMW. :beer: 

 

Haha, både og! 

Har nå bmw bruks, prosjekt og kosebiler. Burde hatt bmw motorer i båten også.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, liffi skrev:

ja må bli statene evt, men der får man også 550i men manuel.. DET vill jeg ha, men så skal det jo også være familiebil så dama vill ha automat.. å vill jo helst ha en 07-08 E61 550 men det er vell bare å drømme .. sedan og preface er vell der man ender vill jeg tro, men får bare titte litt. Enda lenge til sommeren

Skal kunne finne 550i manuell i Tyskland også, men er en smule sjeldent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang skal jeg oppgradere bilen min ut over det som er originalt. Men det er ikke BMW, da det meste som kommer ifra BMW er bra nok originalt. Nei det er bremsene på Ford Excursion som skal oppgraderes, disse er helt latterlig dårlige originalt. De er generelt dårlige og blir sykt fort varme... Nå er det slutt på det forhåpentligvis, har skaffet kraftig oppgraderte bremser ifra Power Stop. Disse er av samme størrelse som bremsene til F150 Raptor, bør vel stoppe 3,3 tonn amerikansk stål 👍

8D7F99A9-5FAB-440D-B0D9-4A737B59B3C2.thumb.jpeg.bd2f0a9ee2cc88a4882ebd9a8982efa1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eldre Suburban når jeg bodde i statene, helt latterlig dårlige bremser på den og. Skulle vel knapt vært lov å ha på veien. Hadde en E46 M3 samtidig, fikk meg en overraskelse i første lyskryss hver gang jeg brukte Suburban, skjedde jo svært lite når man sto på bremsen kontra i M3'n hehe. Suburban hadde forøvrig en 7.4 liters V8, det var jo litt festlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OveN skrev:

Hadde en eldre Suburban når jeg bodde i statene, helt latterlig dårlige bremser på den og. Skulle vel knapt vært lov å ha på veien. Hadde en E46 M3 samtidig, fikk meg en overraskelse i første lyskryss hver gang jeg brukte Suburban, skjedde jo svært lite når man sto på bremsen kontra i M3'n hehe. Suburban hadde forøvrig en 7.4 liters V8, det var jo litt festlig!

Disse bilene er laget for en helt annen bruk en det vi har i Norge. De hører hjemme på flate og snorrette veier i Texas. Der en tur til nærbutikken tar tre kvarter og du kan kjøre 20 mil før du trenger å svinge eller bremse. I Norge bremser vi jo tre ganger oftere enn det man sikkert gjør i USA, i tillegg har vi kupert terreng som gjør at vi ofte bremser i nedover bakker. En BMW er konstruert for å passe inn over hele verden stort sett,  i alle slags trafikk bilder. En stor amerikansk SUV slik som Suburban eller Excursion er konstruert for amerikansk bruksmønster, det var aldri tanken at disse skulle selges utenfor USA og Canada. Likevel ble de solgt i hopetall i Norge pga noen sære avgifts smutthull, men de passer jo egentelig ikke inn her i Norge...eller Europa forøvrig. Men det synes jeg bare er litt artig, litt flerkulturelt når det kommer til biler. Den rareste opplevelsen var når vi hadde den til Danmark, ett land for 80 % av bilparken består av biler i Fiesta størrelse. Du sitter praktisk talt i takhøyde til alle andre biler på veien, glem parkplasser og parkeringshus. Selv BMWen slet jeg med å finne passende plasser til i ett parkanlegg i Aalborg. Prøv da med verdens største serieproduserte personbil 🤔

Noen liker tydeligvis franske biler på siden av BMW, jeg synes dette er artig å stelle med på si. Jo større og tørstere jo bedre, enkelt men svært solid. 

D7448D8B-4E19-4FD4-88DE-403DE08D0BEF.thumb.jpeg.901108e01633366d036e0256b065210f.jpeg

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...