Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 hours ago, Saltkjelen said:

12 grader og regn hørtes stusselig ut på julaften. For mitt vedkommende ble julen «hvit» i år, i motsetning til de siste årene hjemme i Norge. En annerledes jul som definitivt har gitt mersmak. God jul! 

 

 

Godt å se det ikke bare er jeg som hadde den tankegangen! Ble både jul å nyttår på stranden for min del også! Tør jeg spørre hvor i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å feire jul i ett annet land enn Norge, uansett om det regner eller snør. For meg så handler jula nettopp om norske tradisjoner, det er det eneste riktige for meg. Det er familietid, norsk julemat, juletre og tur i kirken på juledagen. Å sitte på en strand på julaften høres rett og slett nitrist ut... Ett par kamerater gjør det, reiser til Thailand eller noen andre fjerne strøk. De er single, barnløse og kommer ifra splittede familier, da skjønner jeg at de reiser vekk i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Luxcy skrev:

Godt å se det ikke bare er jeg som hadde den tankegangen! Ble både jul å nyttår på stranden for min del også! Tør jeg spørre hvor i verden?

Vår julefeiring ble i USA, nærmere bestemt Florida (Key West, Miami Beach, Boca Raton og Orlando), samt nyttårsaften som skal feires i New York. En annerledes julefeiring, men igrunn ikke så ulik fra Norge. Jul er jo stort her også, om ikke enda større enn i Norge. Hvor i verden befinner du deg?

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kommer aldri til å feire jul i ett annet land enn Norge, uansett om det regner eller snør. For meg så handler jula nettopp om norske tradisjoner, det er det eneste riktige for meg. Det er familietid, norsk julemat, juletre og tur i kirken på juledagen. Å sitte på en strand på julaften høres rett og slett nitrist ut...

Jeg var noe skeptisk selv til jul utenfor Norge, men må ærlig innrømme å si at dette har gitt mersmak. Hva er det man går glipp av her som man ikke gjør hjemme? For vår del har vi en villa i Boca Raton som hele familien er samlet i. Kirken (for de som bryr seg om det) ligger få minutters gange unna boligen. Vi får med andre ord med oss akkurat det samme som dere, men med 25-35 varmegrader og strand de andre dagene. Palmer og boliger er pyntet «over alt», og det er store anordninger med «offentlige» juletrær og bepyntning. Det gir nesten mer julestemning her enn butikkjaget hjemme i slaps, regn og stusselig vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, for meg så er strandliv kombinert med jul helt feil. Men så er jeg også veldig tradisjonell og liker at ting er slik det alltid har vært 😀

Når det er sagt så er ikke USA feil reisemål for julefeiring, men Syden og Thailand kunne aldri falle meg inn å reise til i jula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/kun-fire-fylker-trekker-lasset-i-norge/ar-AAtgE0K?ocid=spartanntp

Ja hvilke landsdeler som står for verdiskapningen er vel en endeløs diskusjon som sikkert de fleste har deltatt i en eller annen gang men nå er det altså slått fast hvem som bidrar og hvem som snylter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Saltkjelen said:

Vår julefeiring ble i USA, nærmere bestemt Florida (Key West, Miami Beach, Boca Raton og Orlando), samt nyttårsaften som skal feires i New York. En annerledes julefeiring, men igrunn ikke så ulik fra Norge. Jul er jo stort her også, om ikke enda større enn i Norge. Hvor i verden befinner du deg?

Jeg var noe skeptisk selv til jul utenfor Norge, men må ærlig innrømme å si at dette har gitt mersmak. Hva er det man går glipp av her som man ikke gjør hjemme? For vår del har vi en villa i Boca Raton som hele familien er samlet i. Kirken (for de som bryr seg om det) ligger få minutters gange unna boligen. Vi får med andre ord med oss akkurat det samme som dere, men med 25-35 varmegrader og strand de andre dagene. Palmer og boliger er pyntet «over alt», og det er store anordninger med «offentlige» juletrær og bepyntning. Det gir nesten mer julestemning her enn butikkjaget hjemme i slaps, regn og stusselig vær. 

Rømte i år til Thailand! 30+ grader å sol frista mer enn et depressivt regn å 4-6 grader.. Jula er nå grei nok, men ikke noe spess krav for min del at den må bli i Norge. Værken jeg eller resten av familien er veldig kristne å går ikke i kirken. Da blir "hvit jul" i form av hvit sand å varme kjekkere for oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri vært i varmen å feira jul og er også glad i tradisjoner men har de siste årene hatt et par uker ferie i Desember og har reist litt uka før jul for å oppleve julestemninga andre steder. Hadde et år i London og nå de siste 2 årene ble det en tur til Stockholm å besøkte venner og kjenne på julestemninga og jeg kunne nok fint ha feira jul et annet sted enn i Norge tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feiret Jul i Thailand, faktisk første turen jeg var der(rundt 2000), kan anbefales!Nå skal sies at jeg ikke har noe kjempeforhold til Jula, annet enn at familien samles, vi(norge) har for god råd, slikt at det som før var unikt(gaver og mat) er blitt en del av hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske digg med awd når føret er slik som det er i dag. Med regn demsiste dagene så er sålen bare is, og nå snø på toppen. Hadde nok funket med gamle f11 med bakhjulstrekk også, med f... hvor det drar med awd.

For de som lurer, skiboksen passer ikke på x5n og med små kids er det mye baggasje som skal med, så x5n står i garasjen. Savner den litt, men kjøremssig så er volvoen egentlig like bra. Sprekere er den også

 

E01EFE71-59BF-47BC-A06A-3D449BA9020E.thumb.jpeg.47d95525e0bae69ed2367230146b1610.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...