Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Marius: Forfriskende ærlig bilselger, sånt liker vi :)

 

 

EDIT;

humpfy, du har helt rett. Jeg biter på. Beklager.

EDIT : kutta innlegget. Gidder ikke det der mer. 

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte med vgate icar2 i julen og lastet ned bimmercodeapp til iphonen.

Fikk kodet bort tuting når bilen låses når motoren er i gang som kom med en software oppgradering i fjor sommer.

Ble en ganske dyr løsning (ca 800kr) for å fjerne dette, men verdt det.

Kodet litt annet også, slik som at speil slår seg inn når jeg låser med nøkkelen, før måtte jeg holde inne låseknappen 5 sek

Bakluke lukker seg når jeg trykker på knappen,før måtte jeg holde den inne.

Blinklys vises i headup, mulig jeg fjerner det igjen.

Start-stopp husker siste innstilling.

 

Er en del annet man kan gjøre også, men ikke så mye jeg ser noen verdi i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, janerik171187 skrev:

noen som har erfaringer med åssen 16/17 ford transit custom er?

 

kanke si jeg fant noe serlig negativt om de ved google søk 🤔

 

er fler forskjellige motorer ser jeg, hvem er best med tanke på å dra henger (viktigste er nok holdbarhet 😜 ?

Tror kunnskapen om Ford Transit er større på et Ford-forum 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt med kunnskaper om biler fra ikke-merkefanboys, de er som regel mer konstruktiv, med unntak. Jeg fikk hjelp her(via tulletrådem ofc.) med min gamle W202 Mercedes. Skulle bytte toppakning, så måtte jo demontere halve motor og fikk da godt med info om tips og triks som ikke stod i Haynesboka. Bimmers-folk vet mye:)

BMW har heller ingen varebiler(heldigvis), så mange har en til bil nr.2 av forskjellige merker. Da er det greit å lufte ihvertfall om noen kjenner til. Med at BMW ikke har varebil, mener jeg ikke de E34 M5 osv. som kom på grønne skilt, men kassebil i form av Hiace, Transit, Caddy osv . :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det er kjekt med kunnskaper om biler fra ikke-merkefanboys, de er som regel mer konstruktiv, med unntak. Jeg fikk hjelp her(via tulletrådem ofc.) med min gamle W202 Mercedes. Skulle bytte toppakning, så måtte jo demontere halve motor og fikk da godt med info om tips og triks som ikke stod i Haynesboka. Bimmers-folk vet mye:)

BMW har heller ingen varebiler(heldigvis), så mange har en til bil nr.2 av forskjellige merker. Da er det greit å lufte ihvertfall om noen kjenner til. Med at BMW ikke har varebil, mener jeg ikke de E34 M5 osv. som kom på grønne skilt, men kassebil i form av Hiace, Transit, Caddy osv . :)

 

Hadde jo vært litt kult med bakhjulsstrekka varebil noe alla Hiace da?

Og toppmodell med sekser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, awt skrev:

Hadde BMW laget en varebil i dag hadde den verken hatt sekser eller trekk bak. M-sport kunne du derimot garantert fått. Sikkert M-Performance-deler også. :)

Vet det, men hadde vært morro uansett og sett hva de hadde fått til. Hadde hvertfall blitt den tøffeste varebilen på veien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, janerik171187 skrev:

du har sjekka hvilken tråd vi er i? 😂

 

utrolig hva folk på bimmers vet 😜

 

og vil helst ha meningen fra andre enn ford fanboys som sier alt er bra 😅

Joda jeg vet hvilken tråd, men tviler på at så veldig mange av de aktive brukerne her har førstehånds kjennskap til Ford Transit Custom fra 16/17 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Gorg skrev:

Joda jeg vet hvilken tråd, men tviler på at så veldig mange av de aktive brukerne her har førstehånds kjennskap til Ford Transit Custom fra 16/17 😉

 

finnes da opptil flere håndtverkere som har bmw privat og er aktive her 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne en oljelekkasje fra motor på en E39 520d. Er i turboområdet det lekker fra. Fant en dårlig pakning på returrør fra turbo. Byttet denne, men lekker fremdeles friskt. Veivhusvent er byttet for ikke så lenge siden. Noen ting som er gjenganere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...