Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mye erfaring med yrkesbiler, men kjørte en da ny 2013 Toyota ProAce (aka Peugeot, Fiat etc...), og det er helt seriøst den verste styringen jeg noen gang har kjørt med. Utrolig at noen kunne lage en fabrikksny bil med så håpløs servo/tilbakemelding som dette på en moderne bil. Selv med den gamle Hiace fra 1995 kunne jeg kjøre aktivt og sladde rundt med en viss finesse,  men ProAce var helt tragisk.

Når det gjelder Sprinter Fredrik90, så har jeg fått med meg at de ruster greit. Det jeg liker dog er at de har kjøreegenskaper... De eneste kassebilene jeg ser i 200 km/t langs Autobahn år etter år er nettopp Mercedes Vito og Sprinter. De ser bra ut, går bra, har ok motor/gir, ok komfort, ok service/garanti....Hadde jeg kjøpt meg en Sprinter V6 Diesel hadde jeg blitt det engelskmennene kaller "White Van Man" :lol:  Nonstop-aggressiv nisse bak spakene.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2 år gammel Caddy, runder vel snart 80000 km, byttet svinghjul, og bremseskiver/klosser bak, samme med skiltlys bak, har en lyd i motoren som ingen finner ut av. Dørlåsene fryser bare det meldes kaldt vær..Utrolig irriterende å ha bil på verksted når man har bilen full av reservedeler, da er det lite trøst i att man får lånebil

 

Når det gjelder det at det skiftes motor uten at kunde får vite det så tviler jeg, vet at det har gått rykter om dette på både Toyota og Volvo, det er vel ikke slik at de har en motor stående og bare bytter på en vanlig service. Ble byttet en del blokker på RAV 4, spurte svigerbror om hvorfor de ikke byttet hele motoren, dette ville blitt mindre jobb, men dyrere for Toyota(mulig at en hel motor blir mere avgifter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta o-ringer på Vanosen på 520en, fått unna en del feilkoder som kom og gikk. Motoren gikk fint nok i utgangspunktet, men føltes jo ganske lat og brukte mengder med bensin. Er nok mange som har kjørt en E39 520i i en slik tilstand og klart man blir skuffa.

Kan hvertfall si for første gang at det er litt fart i bilen nå. Trekker faktisk veldig bra på alle turtall. I forhold til før, så er den blitt ordentlig sprek. Absolutt noe alle med M52TU motorer burde fikse :) Den største og beste forskjellen er at man ikke hele tiden må trampe så hardt på gassen for at det liksom skal flytte på seg, og komme seg opp i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

Noen som kan fortelle meg Batteri størrelsen på e46 touring batteri? må ha nytt til min.
men det som sto i var for høyt xD og jeg orker ikke gå ut i garasjen å måle det....

Tja. Jeg vet ikke hvilken E46 du har, men det spiller sikkert ingen verdens rolle! :)

Utgangspunkt 320d touring pre face:

61217604816 - 70Ah/80Ah - B315 H190 D175

Var oppgitt med samme delenummer både 70 og 80. Var et 80 AGM også med samme mål, men delenr.: 61217555719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Tja. Jeg vet ikke hvilken E46 du har, men det spiller sikkert ingen verdens rolle! :)

Utgangspunkt 320d touring pre face:

61217604816 - 70Ah/80Ah - B315 H190 D175

Var oppgitt med samme delenummer både 70 og 80. Var et 80 AGM også med samme mål, men delenr.: 61217555719

takker så mye! :D 190h ja! kjekt og vite når en skal leit ettr batteri xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med vår GTE. Vårt kjøremønster passer hybrid-drift ganske godt, og vi har nå et snitt-forbruk på 0.35 l/m. Og det med bruk av GTE-knappen innimellom ☺ Vi har blitt veldig glad i å kjøre på el, deilig og stille - spesielt på bykjøring.

Har så langt kjørt 34.000 km uten problem.

Har dessverre ikke kjørt BMW 330e, så kan ikke sammenligne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Tenker litt på å lease bil om dagen nå. Har kort vei til jobb så tenker bensin, liten bil og muligens hybrid. Har sett på golf gte på finn, ser jo grei ut denne. Men så frister jo også 3 serie hybrid ekstremt. Noen innspill ? :) 

@macrorain har 330e og kan kanskje fyre inn litt innspill :) Virker som han er strålende fornøyd iallefall!

Ellers leaset en på jobben tidlig i høst en GTE, gikk fra Passat CC. Han er ihvertfall fornøyd og bilen bruker lite drivstoff. Jeg har ikke fått prøvd bilen enda, men prøvesatt den her en høstdag og den virket kurrant. Jeg vet ikke prisforskjellen på GTE og 330e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.1.2018 at 12.27, e30_joakim skrev:

Hei,

er det noen som har noe kjennskap til denne ? 

Den lå på facebook en periode for noen mnd siden. Begynte på 300 000 .- også forsvant den. Plutselig lå den på finn.no til 250 så ble den satt helt ned til 200 eller 210 av samme eier. Var innbytte bil ble det fortalt da jeg spørte om den. 

 

har vært å sett på den i romjulen , fin bil å se på. 

men det er noe som skurrer syns jeg ... :) hvorfor så mye fram og tilbake når den så veldig hel og pen ut. 

 

kanskje ikke riktig sted å spøre men mye aktivitet her så prøver :)

 

Ånei - det er ikke jeg som selger - selvom han heter Joakim

 

IMG_9777.thumb.PNG.08eb48e598a33fb159dee17284a9c1c9.PNGIMG_9776.thumb.PNG.3acceccac19dc43c5bf2791395daec2c.PNGIMG_9778.thumb.PNG.07d8b33163746d00eb0c9219fd42df9d.PNGIMG_9779.thumb.PNG.fac2fa65d2013195b64124d2288fce3e.PNG

Bilen ble solgt billig av forrige eier Pga sterk pengeknipe, nåværende eier er lakkerer å har lakkert den opp vet jeg iallefall. Var div lyder i drivverk osv på den når jeg prøvde den aom gjorde meg skeptisk/mistet lysta... det som er deilig med M bil i mine øyne er at di er ganske vanlige å kjøre med tanke på komfort og lydfritt da. Denne var ikke sånn akkurat hehe men den er jo bygd med formål banekjøring! Så han som Eide den når jeg så på den, samme kar som

bygde den sa at alle lydene skulle

være sånn. Han hadde heller vært skeptisk om lydene ikke var der sa han. Men som

noen vet kjøpte jeg en annen M5 som det også kom fram raskt endel lyder på som viste seg å

være diffen og div på mellomaksel osv. Så ville hvertfall sjekket den godt. Men nå som karroseri er strøkent, interiør er veldig fint... å bilen er uten tvil

kostet på mye!!!! Men det litt vel mye banebil for min del 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2018 at 22.36, tambur4 skrev:

Veldig fornøyd med vår GTE. Vårt kjøremønster passer hybrid-drift ganske godt, og vi har nå et snitt-forbruk på 0.35 l/m. Og det med bruk av GTE-knappen innimellom ☺ Vi har blitt veldig glad i å kjøre på el, deilig og stille - spesielt på bykjøring.

Har så langt kjørt 34.000 km uten problem.

Har dessverre ikke kjørt BMW 330e, så kan ikke sammenligne.

 

Prøvekjørte gte i dag. Veldig imponert. Vet bmw er i en egen klasse, men om det kan forsvare prisforskjellen er det store spørsmålet :-k Leaser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf GTE må vel være den beste plug in bilen på markdet akkurat nå, iallfall i sin prisklasse. Denne kan du vel ha hengerfeste på også? Personlig så hadde jeg jo valgt 330e fordi det er en BMW og den er «billig». Jeg testa 530e og det er absolutt en bil jeg kunne ha levd med, mye bil for pengene. Men når det kommer til BMW så er motor viktig for meg, da synes jeg 530e blir litt sånn halvveis. 

Men jeg kjører Mondeo Hybrid, heldigvis ikke ladbar. Med mitt bruk så må jeg ha en hybrid som lader seg selv. Synes det fungerer veldig greit, tenker ikke over at motor skifter mellom el og bensin. Så holder jeg meg til tradisjonell drivlinje i BMWen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...