Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Fredrik 90 gamle Hiluxer også? Forskjeller ute å går da tydelugvis, her er det de som ligger sidelengs på glatta :D

Og apropos sidelengs, her er det dessverre flest BMWer som havner i grøfta/i brøyteskavelen. For 10 år siden var det ikke slik, da var det mer Sierra. Unge folk(type 18 år) kjøpte BMW på grunn av kjøreegenskapene da og av status idag, ihvertfall her. Og ja det finnes unntak... Sierra er helt ute av trafikken idag her, de få jeg møter er det eldre folk som har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har ikke inntrykket av at BMW eiere kjører sent, må i såfall være en og annen X1. Heller ikke de andre tyske premium merkene kjører sent synest jeg. Men jeg synes nesten det er litt utrolig hvilke merker og modeller som er gjengangere når det kommer til å sinke trafikken. Topp fem lista må vel være noe sånn som dette.

1. Peugeot (alle modeller)

2. Skoda (spesielt Yeti)

3. Toyota (særlig Auris, eldre Yaris og gammel Hilux)

4. Suzuki (alle modeller)

5. Mazda (særlig CX5) 

Det kan hende det er et lokalt fenomen i Stor-Oslo da det kryr av BMW i regionen. Har irritert meg over det de siste par årene at det er så mange evneveike rotehuer som kjører BMW og faktisk lager kø.

Min toppliste for trege sjåfører må gå til Toyota Yaris, Toyota Hiace, Nissan Leaf, VW E-up!, Tesla S, VW Caravelle og Suzuki. Når det kommer til de sløveste sjåførene stiller Mercedes sterkt, spesielt W211. Ingen bruker blinklys og speilbruk er fraværende. Dog er kongen av sløvinger Toyota Prius 7+ eller hva den heter, som går som taxi i Oslo. Stort sett samtlige sjåfører er somaliere som har fått lappen under bordet fra en kamerat hos Biltilsynet, ingen av de bruker speil, blinklys, kjører uten lys, kjører alltid halvparten av fartsgrensa, stopper opp random overalt uansett trafikksituasjon og er generelt til enorm irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Werther skrev:

.... Dog er kongen av sløvinger Toyota Prius 7+ eller hva den heter, som går som taxi i Oslo. Stort sett samtlige sjåfører er somaliere som har fått lappen under bordet fra en kamerat hos Biltilsynet, ingen av de bruker speil, blinklys, kjører uten lys, kjører alltid halvparten av fartsgrensa, stopper opp random overalt uansett trafikksituasjon og er generelt til enorm irritasjon.

Her må jeg le litt. Fly til Oslo i september 2017 fordi jeg skulle på jobbrelatert møte og messe på The Cube, som er en hall/innendørs arena ved Gardemoen. Dere som er derfra vet hva det er. Man må ta taxi dit fra Gardemoen, tar 5 min, det er egentlig bare rundt rullebanen. Uansett, vi satt oss inn i taxien (7-seter Prius og en med utenlandsk opprinnelse som sjåfør), trivelig og blid sjåfør. Vi sa vi skulle til "The Cube", ukjente som vi var regnet vi med Gardemoensjåførene visste hvor det var. Sjåføren spurte hvor vi kom fra og når vi sa Molde så lurte han på om vi kjente Røkke, Bondevik og Solskjær... Vi lo litt og måtte dessverre skuffe vedkommende. Jeg synes det begynte å ta lang tid og så et skilt som pekte mot E6 retning Oslo. Jeg spurte om vi måtte på E6 for å komme til The Cube, siden ifølge møteinformasjonen skulle jo den ligge på Gardemoen. Da fikk jeg til svar "Jaja, Coop er denne veien"... Vi bare "eeeeh, vi skal til The Cube, ikke Coop".. han "jaja Coop".... Vi fikk han til å svinge ut og jeg fant fram Google maps og fant adressen til The Cube. En usving måtte til og etter å ha brøte noen vikeplikter, bråbremset for å ikke kræsje i en buss og ellers mangel på blinllys mens han var mest interessert i hvordan Google maps-appen virket, kom vi helskinnet fram. Når takstometert stoppet ble det plusset på ca. 150,- ved noen tastetrykk og det ble vår dyreste taxitur noensinne. Heldigvis dekt av jobben. Flybuss ble brukt på returen... 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Werther skrev:

Dog er kongen av sløvinger Toyota Prius 7+ eller hva den heter, som går som taxi i Oslo. Stort sett samtlige sjåfører er somaliere som har fått lappen under bordet fra en kamerat hos Biltilsynet, ingen av de bruker speil, blinklys, kjører uten lys, kjører alltid halvparten av fartsgrensa, stopper opp random overalt uansett trafikksituasjon og er generelt til enorm irritasjon.

Her er det stikk motsatt. Her kjører de som noen idioter, spesielt i nærheten av Flesland.. Kjører for fort, ligger oppi ræven på folk, kaster seg over i kollektivfeltet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at en tur i en slik Prius-sak (jeg har noen turer i de på samvittigheten selv, det er helt forferdelig) koster det samme som en tur i denne:shock:

Mercedesen er forøvrig en lokal bil, og treffer den titt og ofte. Har hatt flere turer med den forrige S-klassen han hadde, men enda ikke vært i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Det kan hende det er et lokalt fenomen i Stor-Oslo da det kryr av BMW i regionen. Har irritert meg over det de siste par årene at det er så mange evneveike rotehuer som kjører BMW og faktisk lager kø.

Min toppliste for trege sjåfører må gå til Toyota Yaris, Toyota Hiace, Nissan Leaf, VW E-up!, Tesla S, VW Caravelle og Suzuki. Når det kommer til de sløveste sjåførene stiller Mercedes sterkt, spesielt W211. Ingen bruker blinklys og speilbruk er fraværende. Dog er kongen av sløvinger Toyota Prius 7+ eller hva den heter, som går som taxi i Oslo. Stort sett samtlige sjåfører er somaliere som har fått lappen under bordet fra en kamerat hos Biltilsynet, ingen av de bruker speil, blinklys, kjører uten lys, kjører alltid halvparten av fartsgrensa, stopper opp random overalt uansett trafikksituasjon og er generelt til enorm irritasjon.

Jeg tror nok også at det har mye å si hvor i landet vi kjører. Tettheten av elbiler er høy der du kjører, mens her nede på palmekysten er det færre elbiler men flere livredde nek med briller på nesa i japanske dieselbiler. Jeg synes også at Volvo har sluppet billig unna i denne diskusjonen, de er enten eller føler jeg. Enten er det noen treige nisser som helst skulle levert inn lappen, særlig de i XC60 og S80. Eller så er de noen frekke jævler som presser seg frem, sniker, kjører oppi ræva på deg og generelt oppfører seg som torsker. Litt det siste er nok at det er mange som kjører Volvo som egentlig vil kjøre Audi eller BMW men som ikke har råd.

Men litt tilbake til det med hvor i landet man kjører, jeg føler at folk ifra Aust Agder generelt sett er knølete i trafikken. Men værst er folk fra Telemark, de er Norges dårligste sjåfører. De er livredde for fartsgrenser, regnvær, svinger, bakker og ellers generell bilkjøring. Ta E18 mellom Langangen og avkjøringen til Porsgrunn f eks. Her er det 90 sone, men hver jævla gang jeg kjører her så er det ett pi..hue i en NF registrert Toyota Auris som kjører i 75 km/t. Det er jo midtdeler på strekningen så det er ikke sjans for å komme forbi. Alle ligger bak og trøkker en eller annen løk som ser på bilkjøring som en traumatisk opplevelse. Samme litt lenger sør, E18 igjennom Bamble hvor det er 70 sone. Som om ikke 70 er lavt nok så ligger der en sopp i en NF regga Skoda Roomster loker i 60 km/t. Ikke rart det er mye ulykker på den strekkningen når folk hele tiden må ta risky forbikjøringer for å unngå nervesammenbrudd. I 2019 åpner ny firefelts motorvei, skal bli så herlig å kunne slippe den elendigheten der. Men inn til det, så er det bare å hive i seg ett par Valium når en NF regga Peugeot 307 svinger ut foran deg og begynner ferden i 15-20 km/t under fartsgrensen 👍

Misforstå meg rett, bilkjøring er noe av det gøyeste jeg gjør. Men det er også noe av det som frembringer mest irritasjon i folk, det er vitenskapelig bevist. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig innlegg, Fredrik 90. Kjenner meg litt igjen da jeg opplevde mye av den samme aggresjonen på strekningen E18 Askim-Tusenfryd. Det er/var en to-felts 80-sone hvor trafikken fløt fint i 90-100 km/t, men etter hvert ble den tettet opp og man endte opp med å ligge i 60 km/t på nåla (55...) på en strekning som burde vært 100-sone.  Det er helt sykt frustrerende når gamle nek i Auris ligger først i køen og passer på oss andre.

Er en grunn til at jeg liker å kjøre bil utenlands....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Werther skrev:

Artig innlegg, Fredrik 90. Kjenner meg litt igjen da jeg opplevde mye av den samme aggresjonen på strekningen E18 Askim-Tusenfryd. Det er/var en to-felts 80-sone hvor trafikken fløt fint i 90-100 km/t, men etter hvert ble den tettet opp og man endte opp med å ligge i 60 km/t på nåla (55...) på en strekning som burde vært 100-sone.  Det er helt sykt frustrerende når gamle nek i Auris ligger først i køen og passer på oss andre.

Er en grunn til at jeg liker å kjøre bil utenlands....

Hehe, huff 😂 Disse nekene som ligger og rir langt under grensa, hvorfor er det sånn at så fort det er en mulighet til å kjøre forbi så øker dem farten betraktelig? Synes dette virker å skje hver jævla gang. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 316 skrev:

Hehe, huff 😂 Disse nekene som ligger og rir langt under grensa, hvorfor er det sånn at så fort det er en mulighet til å kjøre forbi så øker dem farten betraktelig? Synes dette virker å skje hver jævla gang. 😂

Ja det er jo også en ting som jeg tror irriterer mange. På E18 over Brokelandsheia er det forholdsvis fin vei, samme mellom Arendal og Grimstad. Fartsgrensen er 90 og det er generøse forbikjøringsfelt i begge retninger. Det er selvsagt midtdeler på hele strekka så du har forbikjøringsfeltene til å kjøre forbi. Som vanlig så ligger folk i 80-85 km/t, akkurat lavt nok til at det er irriterende. Men når forbikjøringsfeltet kommer så ligger de i 100-105 km/t, hva faen er vitsen med det? Da må man selv oppi 120 km/t for å kunne komme seg forbi ett par tre av disse folka før det blir kun ett kjørefelt igjen. Dette vet UP så alt for godt så de stiller seg titt og villig opp med laseren og soper inn penger og førerkort. Dette er uhyre lette penger for dem..

Jeg tror først og fremst at folk er fjerne, kvinnfolk i Volvo V70 og pensjonister i Kia Cee’d sitter i sin egen verden. Når veien er brei og stor så føler de det litt tryggere og kan akse på litt. Så er det jo noe som jeg tror er i boende i oss alle, uansett hvor lite man bryr seg så er det ikke noe stas å bli forbikjørt. Det er ett tegn på svakhet, at andres tid er viktige enn din og at andre skal komme foran deg. Det er noe de fleste reagerer på uten å være helt klar over det selv. Det ligger litt i underbevisst heten til oss alle tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎27‎.‎01‎.‎2018 at 9.54, Fredrik 90 skrev:

Så er det jo noe som jeg tror er i boende i oss alle, uansett hvor lite man bryr seg så er det ikke noe stas å bli forbikjørt. Det er ett tegn på svakhet, at andres tid er viktige enn din og at andre skal komme foran deg. Det er noe de fleste reagerer på uten å være helt klar over det selv. Det ligger litt i underbevisst heten til oss alle tror jeg. 

Tok igjen en Tesla på E6 i dag som lå alene i 100km/t på nåla i venstrefeltet. Jeg lå bak han 10 sekunder, men istedenfor å blinke la jeg meg bare i høyrefelt og passerte i 120. Det skulle han ikke ha noe av og ga full gass for å hindre meg i å passere...Mulig det er en bivirkning av å ha kjørt for mye i kollektivfeltet, og at narsissismen tok fullstendig overhånd.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...