Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 18.7.2017 at 8.46, Kjennern skrev:

Takk for svar :) Jeg skal nok ikke gi meg på dette. Mener også at en ladestasjon ikke er en stikkontakt.
Jeg som kunde skal jo strengt tatt ikke lide for at et firma gjør feil i markedsføringen av et produkt de selger.
Og når ladestasjonen hadde en pris på 27.000,- så forventer man noe annet en stikkontakt.

@Kjennern Hvordan gikk egentlig dette? :)

Så NAF tilbyr ladestasjoner nå til en grei pris: https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/hjemmelading/

Og da som det vi beskriver som ladestasjon. Ikke at jeg skal ha pr. nå, men begynte å tenke på problemstillingen din fra i fjor sommer.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Marius2002 said:

@Kjennern Hvordan gikk egentlig dette? :)

Så NAF tilbyr ladestasjoner nå til en grei pris: https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/hjemmelading/

Og da som det vi beskriver som ladestasjon. Ikke at jeg skal ha pr. nå, men begynte å tenke på problemstillingen din fra i fjor sommer.

Har ikke kommet noe lenger her enda. Lite dialog med utbygger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Har ikke kommet noe lenger her enda. Lite dialog med utbygger...

Okei. Jeg er spent på endelig resultat, når du en gang får det. For om de fortsatt mener et blått uttak er en ladestasjon, så .. ja.. det taler for seg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kjennern skrev:

Hva lurt å bruke av såpe på belte? Mini klarte å gulpe på beltene i bilsetet så må få vasket dem litt..
Har fått tips om grønnsåpe..

Kan dette være noe?

Der bruker de tekstilrens og på ekstra ille plasser med lukt bruker de en blanding av eddik og zalo(dish cleaner). :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er liten tvil om at Audi gjør alvor av den nye A6en. 5-serie kommer til å blekne totalt i forhold til sine konkurrenter med et slikt design som dette. Dette er uten tvil et godt designhåndverk.
 

 

Den ser jo akkruat ut som forrige modell jo, og modellen før der igjen... Hadde du satt denne ved siden av den 2006 modellen (C6 generasjonen) jeg hadde er jeg sikker på at halvparten ikke kunne skillet mellom hvilken som var ny og gammel. Fin bil med tidløst design, det skal Audi ha 😀 Jeg tror ikke BMW har har noe å frykte, 5-serien har alltid klart å holde A6en på god avstand. Jeg tror ikke dette kommer til å forandre seg. Selv om G30 ikke faller i alle entusiaster sin smak, så er dette er vanvittig bra bil isolert sett. Bilpressen jubler, salgstallene er høyest i sitt segment, kundene er superfornøyd med kvaliteten (ref J.D Power). Eneste er en liten bråte med BMW entusiaster som ikke liker bilen, men det tror jeg BMW lever fint med. 

Jeg må si jeg på mange måter savner A6en jeg hadde, selv om det nå er hele 8 år siden jeg eide den. På tross av at den bare var 4 år gammel så var det veldig mye problemer med den, alt som kunne gå galt gikk galt. Men på en annen side så likte jeg designet, interiøret var veldig lekkert og bilen ser utrolig bra ut den dag i dag. Jeg kom ifra E39, så A6en opplevdes som veldig moderne. Det ble min korte flørt med Audi, jeg havnet på BMW igjen og det var som å komme hjem. Driftsikkerhet, kjøreegenskaper og eierglede...har ikke sett meg tilbake siden 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påstå at den nye generasjon A6 er lik som A6 anno 2006 synes jeg er et nokså snevert syn (men jeg er helt enig i at Audi ofte gjør svært lite fra generasjon til generasjon). Det enkle er ofte det beste, og det mener jeg treffer denne A6en svært godt. Det er enkelt, stilrent og bygger på hva tidligere generasjoner har levert, hvor både interiør og eksteriør er kraftig forbedret, samt teknologi i høysetet. I dette segmentet synes jeg 5-serien blekner totalt. I mine øyne mangler 5-serien en skikkelig wow-effekt (se på F1x kontra sine respektive konkurrenter, der de bleknet totalt), og sett i forhold til sine respektive konkurrenter ser den billig ut. Det er mulig G3x er en bra bil isolert sett (og det håper jeg for BMWs del), men det skjuler ikke det faktum at den lider av en del andre ting. At det bare er en liten bråte entusiaster som ikke liker modellen er en påstand det overhodet ikke er hold i.

Personlig tror jeg faceliften av G3x kommer til å bli en av de mest omfattende faceliftene noen sinne (på lik linje meg G1x 7-serie), der BMW må ta opp steget for å hamle seg med konkurrentene. BMW har gått fra å være trendsetter i design til å bli den som kopierer. Synd, men jeg tror det tette samarbeidet med Toyota har hatt for stor innvirkning - og det er ikke akkurat en positiv ting.

BMW-5er-G30-Audi-A6-sedan-2018-03-830x62

BMW-5er-G30-Audi-A6-sedan-2018-04-830x62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Å påstå at den nye generasjon A6 er lik som A6 anno 2006 synes jeg er et nokså snevert syn (men jeg er helt enig i at Audi ofte gjør svært lite fra generasjon til generasjon)

Dette er C6 generasjonen som ble produsert fra 2005-2011, samme bil som hadde. Synes du det er snevert å hevde at denne til forveksling likner på den aller nyeste A6 modellen?

image.thumb.jpeg.f425ac26a00060e05bb731f0729b31d0.jpeg

Litt større hjul, større dørhåndtak og litt andre lykter så er vi der. Så kan du jo gjerne sammenlikne E60 mot G30, så ser du hvor like de er.

49 minutter siden, Saltkjelen skrev:

 Det enkle er ofte det beste, og det mener jeg treffer denne A6en svært godt. Det er enkelt, stilrent og bygger på hva tidligere generasjoner har levert, hvor både interiør og eksteriør er kraftig forbedret, samt teknologi i høysetet. I dette segmentet synes jeg 5-serien blekner totalt.

Men det er jo akkurat den strategien BMW har fulgt med G30, enkelt og stilrent. Designet bygger på tidligere modell hvor interiør har blitt kraftig redesignet og at teknologien har blitt fornyet. Det er ikke til å komme unna at F10 var en enorm sukess, ikke bare for BMW men også i segmentet totalt. Det er ikke rakettforskning å forstå at BMW valgte å play safe når de skulle erstatte F10. Og det har virkelig lønnt deg, da G30 tar opp tråden der F10 slapp og selger faktisk enda bedre. Motorpressen går så langt som å si at dette kanskje er den beste 5-serien som er laget. I test mot V90, E klasse stv og G31 så ble det stillt spørsmål om ikke G31 var verdens beste bil. 

49 minutter siden, Saltkjelen skrev:

 I mine øyne mangler 5-serien en skikkelig wow-effekt (se på F1x kontra sine respektive konkurrenter, der de bleknet totalt), og sett i forhold til sine respektive konkurrenter ser den billig ut. Det er mulig G3x er en bra bil isolert sett (og det håper jeg for BMWs del), men det skjuler ikke det faktum at den lider av en del andre ting. At det bare er en liten bråte entusiaster som ikke liker modellen er en påstand det overhodet ikke er hold i.

Jeg er enig i at G30 mangler wow effekt, men når F10 ble lansert så hadde f eks Mercedes sovet i timen. W212 E klassen var sørgelige greier med 5 trinns automat....i 2010. Greia er den at det er ikke BMW som har blitt dårligere, det er konkurrentene som har blitt bedre. Det er ikke tvil om at G30 er en bra bil, har du ikke fått med deg noen av testene den er med i? Har du ikke fått med deg noen av prisene og utmerkelsene den har fått? Responsen ifra kundene?

Dere er absolutt en liten minoritet som ikke liker G30. Dere holder til i nettforum og kommentarfelter, dere er en gruppe som aldri blir helt fornøyde. Jeg mener, hadde bildet vært så negativt som dere skal ha det til så hadde ikke 5-serien solgt så bra eller fått så bra kritikker. Personlig så liker jeg bilen godt, jeg er dog mer usikker på interiørets design. Jeg føler også at F10 fortsatt er såpass bra og moderne at jeg ikke helt kan forsvare å legge over en halv million i mellom. Men om ikke behovet mitt endrer seg, så havner jeg nok på en G30 når F10en skal skiftes ut. Det er rett og slett ingen andre biler som passer mitt behov så bra som en 5-serie gjør, og ingenting er da bedre enn en helt ny en med all moderne teknologi. For det er her jeg føler F10 begynner å bli gammel.

59 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Personlig tror jeg faceliften av G3x kommer til å bli en av de mest omfattende faceliftene noen sinne (på lik linje meg G1x 7-serie), der BMW må ta opp steget for å hamle seg med konkurrentene. BMW har gått fra å være trendsetter i design til å bli den som kopierer. Synd, men jeg tror det tette samarbeidet med Toyota har hatt for stor innvirkning - og det er ikke akkurat en positiv ting.

BMW-5er-G30-Audi-A6-sedan-2018-03-830x62

BMW-5er-G30-Audi-A6-sedan-2018-04-830x62

Tiden vil vise hvor omfattende faceliften behøver å bli, men jeg tror G11 trenger det mer enn hva G30 kommer til å gjøre. Igjen, hadde du fulgt litt med i bilpressen så trenger ikke BMW å ta noen grep for å hamle opp med konkurrentene. De gjør de allrede med eksisternde modell. Sammarbeidet med Toyota har ene og alene vært på det teknologiske plan, det har handlet om fremdrifts metoder, hybrid og batteri teknologi.  De har sammen utviklet en felles modell, som skal bli nye Z4 ifra BMW og nye Supra ifra Toyota. Under skallet blir mye likt men designmessig så skal ingen av disse ha noe med hverandre å gjøre. Jeg anbefaler deg virkelig å lese deg opp litt før du kommer med denne repeterende kritiken din.

Ellers så må jeg si at nye A6en ser bra ut på de bilende der. Interiøret er bra, mye touch flater, spennende å se hvordan dette blir med årene. Folk klager allrede på at det er vanskelig å bruke uten å ta blikket fra veien, mye fingermerker blir det også. Men det er veldig bra ut, som vanlig når det gjelder Audi interiør. Synes kanskje bilen var litt stutt i hekken, her er G30 langt mer elegant og harmonisk å hvile øynene på synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er C6 generasjonen som ble produsert fra 2005-2011, samme bil som hadde. Synes du det er snevert å hevde at denne til forveksling likner på den aller nyeste A6 modellen?

Ja, jeg synes det er snevert å hevde at denne modellen "ser akkurat ut som forrige modell" ref. ditt tidligere innlegg. Designet er evolusjonerende, og akkurat det har jeg vel ikke lagt skjul på.

Sitér

Litt større hjul, større dørhåndtak og litt andre lykter så er vi der. Så kan du jo gjerne sammenlikne E60 mot G30, så ser du hvor like de er.

Nå er vel designet til den nye A6en langt mer raffinert enn det du skisserer. Det sier seg vel egentlig selv at ingen av 5-seriene kan sammenlignes med E60, som i beste fall kan sees på som en "unntaksmodell". Se heller på E39/F10/G30, så ser du at likheten er mye større.

Sitér

Men det er jo akkurat den strategien BMW har fulgt med G30, enkelt og stilrent. Designet bygger på tidligere modell hvor interiør har blitt kraftig redesignet og at teknologien har blitt fornyet. Det er ikke til å komme unna at F10 var en enorm sukess, ikke bare for BMW men også i segmentet totalt. Det er ikke rakettforskning å forstå at BMW valgte å play safe når de skulle erstatte F10. Og det har virkelig lønnt deg, da G30 tar opp tråden der F10 slapp og selger faktisk enda bedre. Motorpressen går så langt som å si at dette kanskje er den beste 5-serien som er laget. I test mot V90, E klasse stv og G31 så ble det stillt spørsmål om ikke G31 var verdens beste bil. 

At G30 bygger på tidligere modell synes jeg er helt fint, selv om den har mange elementer som er mye styggere. For meg virker det som om BMW har prøvd for hardt med linjer her og der, og det er vel nettopp det BMW har innsett med at deres kommende modeller skal bli mer raffinerte, ref. http://www.bmwblog.com/2018/01/29/bmw-group-design-chief-going-clean-things/. Det de derimot har gjort er å degradere interiøret betydelig, og det er her jeg har mine store betenkeligheter med dagens modell. Kvaliteten er vesentlig dårligere enn sin forgjenger. Konkurrentene har helt klart blitt mye bedre enn de var, men BMW har samtidig blitt dårligere. Dette er en ugunstig situasjon som BMW må jobbe hardt med i årene som kommer - hvilket de også har innsett.

Sitér

Jeg er enig i at G30 mangler wow effekt, men når F10 ble lansert så hadde f eks Mercedes sovet i timen. W212 E klassen var sørgelige greier med 5 trinns automat....i 2010. Greia er den at det er ikke BMW som har blitt dårligere, det er konkurrentene som har blitt bedre. Det er ikke tvil om at G30 er en bra bil, har du ikke fått med deg noen av testene den er med i? Har du ikke fått med deg noen av prisene og utmerkelsene den har fått? Responsen ifra kundene?

Jeg her helt uenig i at BMW "ikke har blitt dårligere". Konkurrentene har blitt vesentlig bedre, men nå er det BMW som sover i timen. Legg merke til at jeg til stadighet irriterer meg over slett design, dårlige løsninger og manglende kvalitet på enkelte deler. Jeg betviler med andre ord ikke de forholdene som gjør en BMW til en BMW, og at dette ofte er grunnen til at den avgår med en knepen seier i forskjellige tester.

Mens den nye A6en har gjennomført og elegant integrering av memorysetene, har BMW valg noe som minner om en "add on"-løsning i siste liten.

5a9bdd6db8176_Skjermbilde2018-03-04kl_12_48_15.png.812cf46054fc9d9034ce71498417954b.png
attachment.php?attachmentid=1577945&d=14

Sitér

Dere er absolutt en liten minoritet som ikke liker G30. Dere holder til i nettforum og kommentarfelter, dere er en gruppe som aldri blir helt fornøyde. Jeg mener, hadde bildet vært så negativt som dere skal ha det til så hadde ikke 5-serien solgt så bra eller fått så bra kritikker. 

Å påstå at vi er en liten minoritet som holder til i nettforum og kommentarfelter som aldri bli fornøyde blir like useriøst som å si at "dere fanboys er en minoritet som forguder bilmerket i alt av nettforumer og kommentarfelter". Poenget er; man hører ikke negative tilbakemeldinger fra de som ikke holder til på nett, noe som egentlig sier seg selv. Derfor mener jeg påstanden din er helt feil. Som en liten anekdote; E60en, F01en og i3en er alle tre biler jeg er, og har vært, strålende fornøyd med - i mine øyne er dette tre modeller som har et tydelig og gjennomført designspråk.

Sitér

Tiden vil vise hvor omfattende faceliften behøver å bli, men jeg tror G11 trenger det mer enn hva G30 kommer til å gjøre. Igjen, hadde du fulgt litt med i bilpressen så trenger ikke BMW å ta noen grep for å hamle opp med konkurrentene. De gjør de allrede med eksisternde modell. Sammarbeidet med Toyota har ene og alene vært på det teknologiske plan, det har handlet om fremdrifts metoder, hybrid og batteri teknologi.  De har sammen utviklet en felles modell, som skal bli nye Z4 ifra BMW og nye Supra ifra Toyota. Under skallet blir mye likt men designmessig så skal ingen av disse ha noe med hverandre å gjøre. Jeg anbefaler deg virkelig å lese deg opp litt før du kommer med denne repeterende kritiken din.

Det blir spennende å se, men man ser jo allerede på spionbildene at G11 gjennomgår en massiv facelift. Selv skjønner jeg ikke hvorfor de ikke bare skroter modellen slik de gjør med F15 og hamler opp med en helt ny modell. Iht. interne kilder vil G11 LCI dreie seg mot Vision Luxury Concept ift. designføringen. 

Ja, samarbeidet med Toyota har ene og alene vært på det teknologiske plan, men det er nok ikke helt utenkelig at man blir inspirert av hverandre med et tett samarbeid. Jeg må nok skuffe deg med Z4 og den nye Supraen. Disse bilene vil nok dele mye deler, også fra designet. Man trenger vel egentlig ikke gå lenger enn til speilhusene, som er hentet rett fra BMWs hyller.

Ellers ser jeg ikke hva det å "lese meg opp" på høyst subjektive emner skal tilføre diskusjonen noe konstruktivt? Jeg mener at BMW har betydelige mangler i designet sitt og at deler av interiørene har for dårlig kvalitet i de nåværende modellene. Noen synes helt sikkert at oppbevaringsluker med rester etter støpeformen, at dørtrekk og interiørdeler av hardplast er greit, men jeg synes ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, jeg synes det er snevert å hevde at denne modellen "ser akkurat ut som forrige modell" ref. ditt tidligere innlegg. Designet er evolusjonerende, og akkurat det har jeg vel ikke lagt skjul på.

Nå er vel designet til den nye A6en langt mer raffinert enn det du skisserer. Det sier seg vel egentlig selv at ingen av 5-seriene kan sammenlignes med E60, som i beste fall kan sees på som en "unntaksmodell". Se heller på E39/F10/G30, så ser du at likheten er mye større.

At G30 bygger på tidligere modell synes jeg er helt fint, selv om den har mange elementer som er mye styggere. For meg virker det som om BMW har prøvd for hardt med linjer her og der, og det er vel nettopp det BMW har innsett med at deres kommende modeller skal bli mer raffinerte, ref. http://www.bmwblog.com/2018/01/29/bmw-group-design-chief-going-clean-things/. Det de derimot har gjort er å degradere interiøret betydelig, og det er her jeg har mine store betenkeligheter med dagens modell. Kvaliteten er vesentlig dårligere enn sin forgjenger. Konkurrentene har helt klart blitt mye bedre enn de var, men BMW har samtidig blitt dårligere. Dette er en ugunstig situasjon som BMW må jobbe hardt med i årene som kommer - hvilket de også har innsett.

Du er vel enig i at designet på nye A6en til forveksling er veldig likt de to forregåene modellene? Still bilene opp på en rekke å få folk til å gjette hvilken som er nyest. Det jeg mener med dette er at designet er veldig rent og ryddig, men kanskje litt kjedelig. Jeg er med på at G30 også kan fremstå som litt kjedelig, særlig uten M-sport. Men sånn som f eks M550i er stylet så synes jeg den er helt riktig. Men det er en smaksak.

Nå har jeg kjørt F10 i snart fire år, jeg har også fått kjørt en del G30 siden den ble lansert for ett år siden. Jeg må si at jeg sliter med å finne deler i G30 som fremstår dårligere enn F10. Eneste jeg egentelig irriterer meg over er at det kun er en knapp til å øke eller minke avstanden på den adaptive cruisecontrollen. Mens på F10 har du en knapp til å øke avstanden og en til å minke avstanden på bilen forran. Jeg bruker adaptive cruise mye og det irriterer meg. Jeg kunne nevnt blinklys hendlene, men for min del så er det noe jeg blir vant til. Jeg er også klar over de andre "defektene" i G30 interiøret, men du må jo lete etter dem. Slike billige løsninger er det i F10 også, bare at de er på andre steder. Se på koppholderen i midtkonsollen, eller innstegslistene som faller av....alt dette er mye bedre i G30. Man vil alltid finne billige snarveier om man begynner å lete etter dem. Det som er viktig for meg er at det man tar i til daglig føles bra. Med dagens fokus på kostnadder så tror jeg vi bare kan glemme at interiørene skal bli noe bedre enn det dem er i dag. Det går vel heller andre veien tenker jeg, der Mercedes leder ann med å få ting som er billig til å se bra ut...bare du ikke rører det.

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg her helt uenig i at BMW "ikke har blitt dårligere". Konkurrentene har blitt vesentlig bedre, men nå er det BMW som sover i timen. Legg merke til at jeg til stadighet irriterer meg over slett design, dårlige løsninger og manglende kvalitet på enkelte deler. Jeg betviler med andre ord ikke de forholdene som gjør en BMW til en BMW, og at dette ofte er grunnen til at den avgår med en knepen seier i forskjellige tester.

Mens den nye A6en har gjennomført og elegant integrering av memorysetene, har BMW valg noe som minner om en "add on"-løsning i siste liten.

5a9bdd6db8176_Skjermbilde2018-03-04kl_12_48_15.png.812cf46054fc9d9034ce71498417954b.png
attachment.php?attachmentid=1577945&d=14

Ja det er lov å være uenig, hvis alle skulle være enige har vi ikke mye å diskutere. Jeg synes som sagt ikke at BMW har blitt dårligere, men jeg synes vel ikke de har blitt så mye bedre heller. Gapet mellom konkurrentene har minket veldig de siste årene, i tillegg så har de vanlige bilmerkene (VW, Volvo, Ford og Opel) også fått ett veldig løft de siste årene. Det er enkelte løsninger hos BMW jeg ikke er så imponert over, men så er det andre løsninger som imponerer meg og som veier opp for de negative tingene. Slik er det hos de fleste bilmerker.

Jeg er helt enig i at plasseringen av memory knappene er løst på en mer elegant måte. Selv på Mondeo firmabilen er dette løst på en bedre måte

image.thumb.jpeg.e700a25d7dbbdd7d0304e4b55a169318.jpeg

Det jeg synes er en klar forbedring på G30 er først og fremst betjeningsmulighetene. Både Idrive, klimakontroll og særlig justeringspanelet til komfort stolene. Her er G30 vesentlig bedre enn F10, materialene er bedre å ta på og brukersnittet er enklere.

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Å påstå at vi er en liten minoritet som holder til i nettforum og kommentarfelter som aldri bli fornøyde blir like useriøst som å si at "dere fanboys er en minoritet som forguder bilmerket i alt av nettforumer og kommentarfelter". Poenget er; man hører ikke negative tilbakemeldinger fra de som ikke holder til på nett, noe som egentlig sier seg selv. Derfor mener jeg påstanden din er helt feil.

Dere er en minoritet. Oss andre, som du kaller "fanboysa" deler samme inntrykk som over 100 000 G3x kjøpere og den samlede internasjonale motorpresse. Det kan bestrides til man er grønn i trynet, men G30 har allerde blitt en suksess for BMW og de har ikke fått til dette ved å lage en dårligere modell enn forrgjengeren. F10 var en sukess, den solgte enormt bra helt til siste slutt. Det var en stor risiko for BMW å erstatte den, heldigvis så traff BMW markedet kjempe bra med G30. De får ikke produsert nok biler, så de må sette opp en produksjonslinje ved fabrikken i Graz, Østerike for å holde unna etterspørselen. Så for meg så virker det som om kundene rett og slett driter i blinklyshendler og upolstrede oppbevarings rom (vedder på at mange ikke en gang vet at der rommet er der)

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, samarbeidet med Toyota har ene og alene vært på det teknologiske plan, men det er nok ikke helt utenkelig at man blir inspirert av hverandre med et tett samarbeid. Jeg må nok skuffe deg med Z4 og den nye Supraen. Disse bilene vil nok dele mye deler, også fra designet. Man trenger vel egentlig ikke gå lenger enn til speilhusene, som er hentet rett fra BMWs hyller.

Ellers ser jeg ikke hva det å "lese meg opp" på høyst subjektive emner skal tilføre diskusjonen noe konstruktivt? Jeg mener at BMW har betydelige mangler i designet sitt og at deler av interiørene har for dårlig kvalitet i de nåværende modellene. Noen synes helt sikkert at oppbevaringsluker med rester etter støpeformen, at dørtrekk og interiørdeler av hardplast er greit, men jeg synes ikke det.

Når ble egentelig Toyota så negativt å bli sammenlinket med, er ikke dette verdens største bilprodusent og en leverandør av udiskutabel kvalitet og driftsikkerhet? BMW har alt å tjene på å sammarbeide med Toyota, jeg ser det som en enorm fjær i hatten til BMW at de er "gode" nok for Toyota. Hele Lexus konseptet er jo basert på inspirasjon fra BMW.. Videre er det jo ikke akkurat noen ny Auris BMW og Toyota utvikler, det er merkets nye sydspiss modell Supra som BMW har vært så heldige å få utvikle med Toyota. Bilen er i grove trekk utviklet i Munchen, skal ha BMW motor og drivlinje og som du sier deler ifra hylla hos BMW. Svært lite går andre veien, annet enn skjult teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...