Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du beskriver ting veldig bra, spot on @Werther 

Jeg tenker også at vi skal på en måte være litt glad for at vi har rånerne. I dag så er unge mennesker mer opptatt av sosiale medier, ta buss og klemme trær. Bilinteressen blant unge minsker i større grad enn før da man var mer avhengig av å komme seg rundt. På den måten er det godt å se at unge fortsatt har interessen for ting med fire hjul og motor, dette er fremtidens entusiaster. Det er også en kjent sak at mang en nattevakt på bensinstasjoner rundt om er glad for rånerene sitt nærvær, jo flere folk på stasjonen jo mindre fare for at man blir ranet eller utsatt for noe kriminelt i løpet av en ensom nattevakt. 

Når dette er sagt så forsvarer jeg på ingen måten oppførselen mange av dem viser. Det er helt total mangel på kultur og folkeskikk, forhåpentligvis så vokser de opp de også en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden gidder du ikke e30meet @Fredrik 90 ? 

Jeg hadde uten tvil valgt e30meet @Eselfjes 😊 Riktignok aldri vert på GS sitt treff, og har veldig lyst i år. Men nivået på utstilling på e30meet er rå, og samtidig er der mye grom banekjøring, og selvsagt mulighet for og kjøre selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lange turen til Rudskogen, så det ser kanskje ut som det blir E30Meet ja. 

Det blir nok ikke banekjøring, i mangel av riktig bil. Men det kan jo være gøy allikevel. 

Litt kjedelig at man må være medlem for å slippe inn på arrangementene. Tviler på at noen av kompisene mine gidder å betale 550kr for ett treff. 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvorfor i all verden gidder du ikke e30meet @Fredrik 90 ? 

Det er ikke noe galt med treffet, har vært der ett par ganger for noen år siden. Men jeg er ikke medlem, og gidder da ikke betale for å komme inn. Jeg er medlem i BMW CCN og da faller det mer naturlig å dra dit heller. De fleste jeg kjenner i BMW miljøet treffer jeg også her, så det er også en grunn. Ettersom jeg driver med både gammel og nyere BMW så passer BMW CCN bedre, E30 Meet føler jeg er veldig dreid mot kun eldre biler (naturligvis, det ligger jo i navnet).

Også passer jo datoen til E30 Meet litt dårlig, midt i båtferien for min del 😀 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor reelt er dette i forhold til f.eks. måling ved tanking? Tenkte bare på innlegget @TRF hadde om at forbruksmåleren nødvendigvis ikke er helt rett etter tuning.

Spør kun fordi jeg er nyskjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, awt skrev:

Hvor reelt er dette i forhold til f.eks. måling ved tanking? Tenkte bare på innlegget @TRF hadde om at forbruksmåleren nødvendigvis ikke er helt rett etter tuning.

Spør kun fordi jeg er nyskjerrig. :)

TRF sier at hans tuning er gjort slik at dette skal stemme. Jeg orket ikke kontrollfylling.

28 minutter siden, Marius2002 skrev:

372 mil, hvor har turen gått? :)

0,65 er innafor!

Til Finnmark og retur.

0,65 er absolutt godkjent. Maks fart har vært 130km/t utenom forbikjøringer såklart. Med takboks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer like mye som det gjorde når bilen var original. Dette er relativt uvanlig. Av det jeg har sett (og jeg har sett det meste av tuning på markedet) så er det kun TRF og MPPK som gjør dette.

 

Nå kan det være små lokale / individ avvik på kjørecomputer originalt også, og den får jeg ikke gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.4.2018 at 10.03, Eselfjes skrev:

Det er jo ikke lange turen til Rudskogen, så det ser kanskje ut som det blir E30Meet ja. 

Det blir nok ikke banekjøring, i mangel av riktig bil. Men det kan jo være gøy allikevel. 

Litt kjedelig at man må være medlem for å slippe inn på arrangementene. Tviler på at noen av kompisene mine gidder å betale 550kr for ett treff. 

Som medlem får man jo også 15-20% på gsbildeler og 10 prosent hos koed. :)

Men om man kun skal vere der og se en dag kan jeg skjønne 550 er dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Som medlem får man jo også 15-20% på gsbildeler og 10 prosent hos koed. :)

Men om man kun skal vere der og se en dag kan jeg skjønne 550 er dyrt

Samme rabatten med BMWccn. + gjennom bmwccn så får man rabatter hos forhandlere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Otis skrev:

Påskeferie statistikk for de interesserte. 

[...]

Ikke dårlig! Har hatt litt langkjøring med F01en i påsken også. Endte på 0,63 l/mil tur/retur med fullpakket bil over en strekke på totalt rundt 450km. Ikke verst for en bil på godt over to tonn synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...