Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn apropos muttertrekker...

Jeg tenker på å kjøpe en muttertrekker. Var litt fristet av Ryobi sin på tilbud hos Coop til 1690,- med batteri.

Men bar også veldig fristet av Milwaukee M18 med 610nm. Den koster jo ca 3,5 ganger mer, men er antatt å være mer solid samt vesentlig sterkere pga. ekte nm. 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Otis skrev:

Sånn apropos muttertrekker...

Jeg tenker på å kjøpe en muttertrekker. Var litt fristet av Ryobi sin på tilbud hos Coop til 1690,- med batteri.

Men bar også veldig fristet av Milwaukee M18 med 610nm. Den koster jo ca 3,5 ganger mer, men er antatt å være mer solid samt vesentlig sterkere pga. ekte nm. 

Noen tanker?

har både den største og minste milwaukeetrekkerene på jobb, disse blir brukt for alt de er værdt i all slags vær og svikter aldri...  den største blir brukt daglig og har vært igjennom 40.000(grovt regnet) m16 bolter på 12 måneder :)

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til både @TRF og @Ingvaldsen for svar!

Når var jeg ikke i tvil om kvaliteten på Milwaukee, men mer om det er verdt det. Men det blir jo egentlig en subjektiv vurdering.

Men min frykt er nok at Ryobi sier 400nm, men leverer kanskje bare 300nm. I testen sies det feks at den føles like sterk ut som AEG, med 300nm. Ingen vitenskapelig test, men jeg har en nå på 280nm fra Hitachi og det er jevn godt med ingenting på feks hjulbolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Takk til både @TRF og @Ingvaldsen for svar!

Når var jeg ikke i tvil om kvaliteten på Milwaukee, men mer om det er verdt det. Men det blir jo egentlig en subjektiv vurdering.

Men min frykt er nok at Ryobi sier 400nm, men leverer kanskje bare 300nm. I testen sies det feks at den føles like sterk ut som AEG, med 300nm. Ingen vitenskapelig test, men jeg har en nå på 280nm fra Hitachi og det er jevn godt med ingenting på feks hjulbolter.

det mest avgjørende er vell hva du skal bruke den til og hvor ofte... skal du bruke den kun til hjulskift så forsvarer ikke det prisen til en milwaukeetrekker med mindre du bare liker å ha ting som er kvalitet koste hva det koste vil.  

ser selv at jeg skulle hatt den største milwaukeetrekkeren tilgjengelig når det skal skrus gammel bmw som har sett mye salt... for 350nm som julatrekkeren vi har hjemme yter så er det sjeldent nok annet enn til hjulskift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen riktig riktig.

Ja, jeg tenker jo å ha et produkt som tar det meste jeg ønsker. Jeg skrur jo alt selv på min bil, og vil ha et produkt som virker når jeg vil. Så da må det vel bli den M18 med 610nm, den er jo ganske sånkompakt til å ha så mye nm. Samt veier den jo ganske lite, relativt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å tenke på er at det finnes flere merker som selger naked body maskiner, slik at man kun har ett sett batteri/lader, mye penger å spare hvis man vil supplere med annet verktøy senere, jeg bommet litt på dette selv, slik at jeg endte opp med to merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Milwaukee faktisk er temmelig gode produkter. Jeg har jobbet med salg av verktøy i mange år og hatt reklamasjonsansvar. Vi har solgt både Milwaukee, Bosch(blå), Dewalt og Hitachi. Og vi har hatt minst av Milwaukee inn på rep og vi har solgt mye av de til entreprenører som mer eller mindre voldtar maskinene. Har selv Milwaukee som el verktøy og meget fornøyd selv om mine og få gjennomgå :P men tips er og se etter kampanje på de maskinen man sparer en god del på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spøre her , hvordan er markedet for E39 M5? 

tenker på salg - ser de ligger fra 300 og oppover. 

Er det mulig å få over 300 000 for en som har gått 160 000 - Nylig Eu godkjent og Ess kitt ? 

en kompis solgte en hvit ombygd med ess til 320 ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå ser jeg hvordan samfunnet er blitt.

For 20 årsiden var internett totalt ukjent omtrent for meg.

For ti årsiden fikk jeg min første laptop og merker at jeg har blitt mer og mer avhengig av nett.

Nå idag ,fikk vi internett tilbake etter en uke uten ,og ja jeg har baller nok til å si det var grusomt uten....

Jada ,vi har natur ,jeg har prosjekter ,ja det meste ,men fader hva er vel deiligere enn å sette seg ned om kvelden og surfe på Mobile,Finn osv ?

Så ja liker dette samfunnet godt jeg og innrømmer det med glede :).

Heller en søndag og surfe etter Bmw deler på nett enn disse såkalte søndagsturene som igrunn er driiitkjedelige .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, e30_joakim skrev:

Må spøre her , hvordan er markedet for E39 M5? 

tenker på salg - ser de ligger fra 300 og oppover. 

Er det mulig å få over 300 000 for en som har gått 160 000 - Nylig Eu godkjent og Ess kitt ? 

en kompis solgte en hvit ombygd med ess til 320 ....

En kompis av han som kjøpte gamlebilen min kjøpte den sølve med ess kit som lå ute, den var prisa til 349 00,- Tror den hadde gått rundt 190 000 km.

Så det er nok mulig. På våren og sommeren er nok markedet best som selger og best som kjøper er vel høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

En kompis av han som kjøpte gamlebilen min kjøpte den sølve med ess kit som lå ute, den var prisa til 349 00,- Tror den hadde gått rundt 190 000 km.

Så det er nok mulig. På våren og sommeren er nok markedet best som selger og best som kjøper er vel høsten.

Takk for info :)

Den var vel også ombygd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja nå ser jeg hvordan samfunnet er blitt.

For 20 årsiden var internett totalt ukjent omtrent for meg.

For ti årsiden fikk jeg min første laptop og merker at jeg har blitt mer og mer avhengig av nett.

Nå idag ,fikk vi internett tilbake etter en uke uten ,og ja jeg har baller nok til å si det var grusomt uten....

Jada ,vi har natur ,jeg har prosjekter ,ja det meste ,men fader hva er vel deiligere enn å sette seg ned om kvelden og surfe på Mobile,Finn osv ?

Så ja liker dette samfunnet godt jeg og innrømmer det med glede :).

Heller en søndag og surfe etter Bmw deler på nett enn disse såkalte søndagsturene som igrunn er driiitkjedelige .....

Nett har man blitt avhengig av, merker det selv. Men slik som ting blir lagt opp nå så er det jo så forferdelig mye som foregår på nett. Betale regninger, lese Mail, kjøpe ting, holde kontakt med folk og til å med mye jobbing er umulig uten nett. 

Vi var uten nett her for noen helger siden, da gjorde vi noe vi ikke har gjort på lenge. Det var å se på film på DVD, alt annet streamer jeg nå til dags. Men uten nett så er det ikke mye hjelp i Netflix og Amazon 😉

Og akkurat nå som jeg skriver dette, så sitter jeg i bilen i sentrum å venter på å hente Camilla på jobb. Uten nett hadde jeg kjeda meg, så ja vi er absolutt avhengige😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...