Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, 316 skrev:

Noe som irriterer meg litt er mangel på kommunikasjon direkte, folk kan finne på å si send meg en mail selv om jeg står og snakker direkte med dem. 😝

Noen ganger oppfatter jeg det som en moderne måte å si "Jeg tar det til etterretning", med andre ord at personen gir blaffen eller ignorere problemet. Jeg foretrekker å snakke med folk ansikt til ansikt, det er enklere og man får raskere svar.

Jeg har aldri vært ekstremt avhengig av internett og sosiale media. Har hatt internett siden 1997 og Laptop siden 2000, men kan fint ta 3-5 dagers pause hvis jeg har lyst å drive med noe annet eller hvis det er fint vær. Dog har jeg blitt verre på å surfe på tlf mens man venter, sitter på dass eller bare kjeder seg. Skal prøve å kutte ut det litt da det er en uvane.

Det er mye jeg ikke liker med internett - det er for mye logging, overvåking og dårlig personvern. Dog er det mye bra - bare tenk på hvor mye lettere det har blitt å forholde seg til banken/betale regninger og innlevering av selvangivelse.   Jeg kjøpte nettopp en bil der vi brukte digital omregistrering, og dæven steike det var mye enklere enn å levere på Biltilsynet før man må vente to uker på vognkort. Utrolig enkelt å bare logge inn på vegvesen og levere der samt betale omregistreringsavgiften direkte på vegvesen.no slik at bilen er omregistrert og klar samme dagen som man kjøper bilen...Så der skal Statens Vegvesen ha honnør for en bra løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 316 skrev:

Noe som irriterer meg litt er mangel på kommunikasjon direkte, folk kan finne på å si send meg en mail selv om jeg står og snakker direkte med dem. 😝

På jobb så sender vi mail til hverandre mellom avdelingene, ganske vanlig men egentelig litt håpløst opplegg. Man har kolleger man sjelden ser fordi man skal ha all kommunikasjon på mail. Jeg er rett og slett glad i å stikke bort å gi beskjeden muntlig, samt slå av en prat om hvordan ting står til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://m.nettavisen.no/na24/blander-inn-dobbelt-sa-mye-biodrivstoff-som-ndvendig/3423436860.html

19,4% biodiesel i snitt i dieselen her til lands. Har lest teorier før om at dieselpumpene ikke er helt overbegeistret for dette, har du noen formening @TRF?

Ser at den ene som har kommentert i artikkelen har en mindre hyggelig erfaring med dieselpumpe, og mener dette er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i skepsisen. Har hørt at verstingen er Circle K. Har hørt om flere dieselproblemer hvor alle kjørte på samme diesel. 

Anleggsdiesel er visst fortsatt uten biodiesel ettersom den er beregnet for å lagres lengre enn den som er på bensinstasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Biodiesel i Sverige ? 

har nå solgt min E61 jeg hadde - men vi bor såppas nærme Svinesund å bilen gikk langt på full tank - så når vi handlet ( harry handel på Svinesund ) så fylte vi også full tank vær gang. 

Ikke bra med mye biodiesel for diesel motorer - EGR blir potte tett...

E61 jeg hadde - den hadde gått 135 000

 

feil kode på EGR - tok av innsug og innsuget var full av drit / kokset 

 

Har en kompis som driver med tuning så han programmerte bort EGR på den jeg hadde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også på en pakke som ikke har blitt oppdatert status på over ett døgn som jeg absolutt skulle hatt idag.. Synes posten har rotet mye helt siden jul. Tar jo avogtil 5-6 dager

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, asv skrev:

Jeg kan garantere at det ikke har vært en postbil i nærheten av postkassen min siden i går ettermiddag.. Om jeg ikke får tak i denne pakken i dag så sender jeg tips til IS om at det lokale postkontoret er høyt aktet i den kristne verden og bør bombes..

rhq1LiJ.png

Betyr ikke det at pakka er for stor for postkassa di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...