Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎15‎.‎04‎.‎2018 at 0.36, Diiesel skrev:

Bør en resette adapsjonsverdier på girkasse etter bytte av olje og oljefilter?

De gjør det på verksteder som driver med flushing og overhaling av automatkasser. Det er for at trykket på lamellene får tilpasse seg på ny. Linjetrykket i kassen stiger seg med nytt filter og ny olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev her for noen dager siden å fikk svar av Slavearbeider'n men må spøre igjen :)

hvordan er markedet for E39 M5 om dagen? ser på nettet at de ligger høyt i pris - 300 000 og oppover. uavhengi om den er orginal eller ombygd.

ser at de fleste er 2000 modeller og oppover...

har kommet over en Imola/blodrød M5 som er ombygd i 2012 og godkjent ombygd fra 2001 modell Svensk bil.

Alt godkjent utenom Ess kitt i vognkort.

det er et MEN her - karrosseriet er fra 1996 - så det står jo 96 men godkjent ombygd fra en svensk 2001 modell.

 

Vil da tro at siden det er 96 modell ( selv om alt er bygd om å lakkert ) så kan det trekke ned i prisen ?

 

ønsker syns punkter her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, scoot skrev:

Jeg deler nok din oppfatning, uansett hvilken bil som var donor så vil det alltid stå 1996 i vognkort. Det kombinert med ombygd bør trekke prisen et stykke under 300 i mine øyne. 

Er helt enig men greit med flere synspunkter :)  ikke en skrue er fra 96 utenom karroseriet som har vært helt i molikyler - vært grønn og lakkert til Rød. 

så alt er fra 2001 

MEN vognkorte sier 1996 uansett...  

flere innspill ønskes

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de går ut i media slik som dette så blir jeg ikke så rent lite provosert. Jeg vil ikke høre snakk om at politet får for lite penger og at bevilgningene ikke er bra nok. Da er det prioriteten det er noe galt med. Selvsagt skal trafikksynder tas, jeg har ikke noe problem med det. Men jeg synes signalene de sender ut her blir helt feil når vi vet at politiet ikke har ressurser på andre felt. 

Her i distriktet har de nå lagt seg til med laser på en bro over en firefelts motorvei med 100 sone. Her stopper de lovlydige og vanlige skattebetalere som aldri har møtt politi før, fordi de kjører i 120 km/t på en vei som er godkjent for 130 km/t. Dette er ikke farlig!! Mens østeuropeiske bander får herje fritt i folks hus og hjem (og BMWer) uten å bli stoppet. Unge jenter blir voldtatt på vei hjem fra byen fordi de går lettkledd, enkelte menn fra enkelte kulturer tror åpenbart at klesstil er en direkte invitasjon. Disse får slippe unna fordi politet ikke er tilstede der dem trengs og ikke har ressurser til å etterforske. 

Kjenner at jeg bare må tenke på noe annet...😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, e30_joakim skrev:

Skrev her for noen dager siden å fikk svar av Slavearbeider'n men må spøre igjen :)

hvordan er markedet for E39 M5 om dagen? ser på nettet at de ligger høyt i pris - 300 000 og oppover. uavhengi om den er orginal eller ombygd.

ser at de fleste er 2000 modeller og oppover...

har kommet over en Imola/blodrød M5 som er ombygd i 2012 og godkjent ombygd fra 2001 modell Svensk bil.

Alt godkjent utenom Ess kitt i vognkort.

det er et MEN her - karrosseriet er fra 1996 - så det står jo 96 men godkjent ombygd fra en svensk 2001 modell.

 

Vil da tro at siden det er 96 modell ( selv om alt er bygd om å lakkert ) så kan det trekke ned i prisen ?

 

ønsker syns punkter her

Min er godkjent som '96 da karroseri er fra '96 mens motor og drivverk er fra '99 donorbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sitter å ser på polyflex foringer. Og håper og tror jeg har funnet den som sitter på bærebrua hvis jeg ikke tar helt feil. Ser polyflex blir tilbudt i to forskjellige versjoner. En uten aluminium og en med. Noen som har en formening om hvilken av disse man burde gå for? Ser at de forklarer at aluminiums versjonen er mer en high performance versjon av den uten. Burde kanskje gå for denne første som sist? 

 

https://autobua.no/understell/powerflex/standard-serie/bmw/bmw-3-serie-lilla/e46-3-serie-1999-2006/e46-3-serie/front-wishbone-rear-bush-303-pff5-4601

https://autobua.no/understell/powerflex/standard-serie/bmw/bmw-3-serie-lilla/e46-3-serie-1999-2006/e46-3-serie/front-wishbone-rear-bush-aluminum-outer-pff5-5601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en airbag / ratt / navi-bande på ferde igjen i Oslo-området. Siden helgen er det tatt 8 biler. Har du garasje så sett bilen for all del innendørs om natten.

https://www.budstikka.no/tyveri-og-innbrudd/bmw/vinningskriminelle/nytt-bmw-innbrudd-slik-etterforsker-politiet/s/5-55-651020

https://www.budstikka.no/nyheter/nesoya/bmw/nok-et-bmw-brekk-pa-nesoya/s/5-55-651584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.4.2018 at 20.47, Hpi skrev:

De gjør det på verksteder som driver med flushing og overhaling av automatkasser. Det er for at trykket på lamellene får tilpasse seg på ny. Linjetrykket i kassen stiger seg med nytt filter og ny olje

Jeg har hørt at det skal kun gjøres hvis det fysisk byttes noen komponenter i kassa, altså ikke reset ved oljeshift/flushing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ahj skrev:

Jeg har hørt at det skal kun gjøres hvis det fysisk byttes noen komponenter i kassa, altså ikke reset ved oljeshift/flushing. 

Jeg har ikke fasit men jeg brukte et Bosch verksted til flushing 2 ganger på min forrige bil og de resatte adapsjoner begge gangene jeg var der, som sagt så er det for at kassen skal få tilpasse trykket på clutchplatene på ny siden trykket i girkassen endrer seg med ny olje/filter.   Så personlig hadde jeg gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, ahj skrev:

Jeg har hørt at det skal kun gjøres hvis det fysisk byttes noen komponenter i kassa, altså ikke reset ved oljeshift/flushing. 

Mener å huske at girkassen min ble resatt etter oljeskift hos rats. Eneste som ble gjort utover oljeskift og filter var en software oppdatering av girkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg har ikke fasit men jeg brukte et Bosch verksted til flushing 2 ganger på min forrige bil og de resatte adapsjoner begge gangene jeg var der, som sagt så er det for at kassen skal få tilpasse trykket på clutchplatene på ny siden trykket i girkassen endrer seg med ny olje/filter.   Så personlig hadde jeg gjort det. 

Åja, jeg er ikke sikker hvordan det fungerer. Bare det jeg har blitt fortalt. Hvor lang hadde kassa gått før du flushet? 

11 minutter siden, tennbrikket skrev:

Mener å huske at girkassen min ble resatt etter oljeskift hos rats. Eneste som ble gjort utover oljeskift og filter var en software oppdatering av girkassen.

Jeg vet ikke. Bare det jeg har hørt. Rats sa til meg at de kun oppdaterte TCU på kassa ved evt flushing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ahj skrev:

Åja, jeg er ikke sikker hvordan det fungerer. Bare det jeg har blitt fortalt. Hvor lang hadde kassa gått før du flushet? 

Jeg vet ikke. Bare det jeg har hørt. Rats sa til meg at de kun oppdaterte TCU på kassa ved evt flushing. 

Første gang var den gått 190.000km og andre gang var den gått 250.000km, det er vel kanskje litt forskjellig praksis rundt om. Det går nok greit uansett men jeg tipper girkassa lærer seg på ny litt fortere etter en reset

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...