Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fiat eier jo også Dodge, så når de først skulle bruke han til å promotere bilene dems så hadde det vel heller vært passende å la ham promotere disse

6B319071-0A97-4367-A997-A4D496A288EF.jpeg.08b2be7b36622c24d6b31dae14b78a08.jpeg

Vet ikke helt om jeg forbinder en amerikansk action helt med italienske varebiler.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke alle som liker overgangen til El-drift her inne... men for min del så synes jeg El er kult. NIO P-9 har allerede slått banerekorden på Nürburgring, så det er jo åpenbart at det er mye potensiale i elbiler.

Oppdaget at BMW har lagt ut informasjon om nye BMW iX3. Designet er noe snodig mtp. grillen som er sammenhengende foran, og bilens litt mindre aggressive utrykk i forhold til dagens X3. Også fant jeg fort ut at den har Netto batterikapasitet  på 70kWt? Dette er jo alt for lite i forhold til hva andre merker i premium tilbyr? Holder BMW igjen med vilje, eller mangler de teknologien? 70kWt på SUV holder knapt 300km. På en Tesla X holder 75D i 270km på 1 lading. Tørr påstå at iX3 ikke er magisk mer aerodynamisk enn Tesla sin Model X. Vekt er jo muligens en forskjell, men med dreiemomentet til elmotorer vi har i dag, så vil jo vekten på kjøretøyet være mindre betydningsfullt enn det er for bensin eller diesel. Tror gj. forbruk på Model X ligger på 190-250 = 19-25kw per 100km.

Link til BMW’s nye i-serie SUV: https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/iX3/2018/oversikt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.4.2018 at 15.24, Thundercoil skrev:

Helt feil sted å spørre, men bare på gøy. :P

Noen som har erfaring med trimming av scootere? Mange av oss kjørte jo moped i våre yngre dager, og da var det jo stas med trimming. Hadde selv en aprilia RS med trimsylinder, forgasser osv. Husker min kusine hadde en Peugeot Speedfight 2 som jeg lånte innimellom. Denne var uten plombering. Den klarte ca. 70 km/t på flaten, men i motbakker gikk den betydelig verre enn originalt. Mener å huske noe snakk om at man måtte bytte noen lodd for å jevne dette ut. Noen som husker hva som måtte til for et ideelt oppsett? :)

Det kommer snart en drøss med bompengestasjoner i boligfeltene her, rushtid osv. så vurderer å kjøpe en sånn Speedfight 2 til bruk til/fra jobb. Vil da trimme den for å ikke bli forbikjørt i 60-sonene (sinke, irritere osv.) Er bare 11 km til jobben og 50-60-soner, så det er jo en kort tur. Så kan bilen brukes til handling og alt annet. 

Aprilia SR Ditech med GameBoy trim er vel kanskje det mest driftssikre. En kamerat hadde en sånn. Knallfin scooter :) 

Ellers kan jeg varmt anbefale å ta MC-lappen. Gav selv 8000kr for en Jawa 350 som jeg durer rundt på til småkjøring, går en del bedre enn lettsykkel, fryktelig enkel konstruksjon. Bare å trampe igang, justere stiftene en sjelden gang om man ikke bygger om til elektronisk tenning.
 

 

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎25‎.‎04‎.‎2018 at 17.44, Fredrik 90 skrev:

Fiat eier jo også Dodge, så når de først skulle bruke han til å promotere bilene dems så hadde det vel heller vært passende å la ham promotere disse

Ingen tvil om at det var smart av Dodge å plassere en ny Dodge Ram i serien "Walker Texas Ranger". Salget fikk nok en god boost når Chuck Norris grisekjørte denne på TV-skjermen hver uke.

03.jpg

04.jpg

05.jpg

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig klipp @Werther Digger både Taken filmene og «Skulk med stil» som filmen så treffende heter på Norsk.

Over til noe annet, tror jeg risikerer naboskapet til ene naboen her. Skal sette opp en liten mur for å forlenge plenen litt, alt vel inne på min tomt. Men naboen kommer å mener jeg må trekke den 1 meter lengere inn. Hvis ikke så blir det så vanskelig for han å komme ut med hengeren sin (han må over tomta mi for å få den ut fra der den står på hans tomt). Svaret mitt egner seg hverken på trykk eller for de under 18 år, men det inneholdt noe med en tilhenger og ett sted sola aldri skinner. Slike problemer slipper man om man bor i byen eller i bynære strøk hvor tomtene er på størrelse med ett frimerke 😉 

Edit: Kom til en enighet nå, jeg trekker muren 50 cm tilbake og han legger godviljen litt mer til nå han skal ut med hengeren. Alt ordner seg for «snille» barn👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der med og snakke litt sammen, alt blir så mye enklere da. Jeg tror mange nabokrangler hadde vært unngått hvis flere hadde gjort som deg.

På den annen side så skjønner jeg ikke hva man skal med mere plen da, Er ikke det bare mere og klippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Rart det der med og snakke litt sammen, alt blir så mye enklere da. Jeg tror mange nabokrangler hadde vært unngått hvis flere hadde gjort som deg.

På den annen side så skjønner jeg ikke hva man skal med mere plen da, Er ikke det bare mere og klippe. 

Å prate er viktig, det er også viktig hvordan man ordlegger seg. I dette tilfellet ordla vel min nabo seg noe uheldig, som førte til at jeg tolket det slik at han skulle avgjøre hva jeg skulle gjøre på min egen tomt. Der og da så gjorde det meg rasende forbanna, tror heller ikke han ventet at jeg skulle reagere sånn. Han skjønte vel at han gikk feil frem, jeg skjønte at jeg overreagerte litt. Så da inngikk vi kompromisser. Men jeg vet at han fortsatt irriterer seg over at jeg setter muren der, og jeg irriterer meg fortsatt over at jeg måtte trekke den 50 cm tilbake fordi han skal ut med hengeren over MIN tomt. Men vi bor så tett her innerst i en blindvei så jeg orker ikke fiendenskap. 

Blir mer plen å klippe på, men jeg har en frue som er veldig glad i hagestell. Så ho har beordret en liten utvidelse av plenen foran huset 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tipper fordi det er kvalitets felger 😀

Nåååja... Virker som f.eks Style 313 er kjent for å sprekke, og de ligger ofte ute i området 10k.

Style 225 sprekker, og det hender at de ligger ute i litt høyere prisklasse.

Så jeg vet ikke om det nødvendigvis er det som er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...