Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hei godtfolk og god sommer 😎!

Er det noen her som har fått til streaming på IDV6? Har nettopp fått i3S’en min, men finner ikke ut hvordan man kan streame video etc. når man står stille. Bilen har absolutt alt utstyr med unntak av blå setebelter. Så skal ha det som trengs på Navien etc. 

takker for svar 😁

 

Du skriver video etc. så da går jeg utifra at det ikke virker i det hele tatt? Jeg bare parret telefonen (sjekk evt. telefon-innstillinger både i idrive og på telefonen) og kan da velge enten "iphone" eller "spotify" som lydkilder. Video har jeg aldri testet, heller ikke fått med meg at det skal være mulig med videostreaming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sluquet skrev:

Du skriver video etc. så da går jeg utifra at det ikke virker i det hele tatt? Jeg bare parret telefonen (sjekk evt. telefon-innstillinger både i idrive og på telefonen) og kan da velge enten "iphone" eller "spotify" som lydkilder. Video har jeg aldri testet, heller ikke fått med meg at det skal være mulig med videostreaming.

Har lest på flere amerikanske forum at det skal være mulig å streame video. Men mulig dette må kodes med Esys 🤔. Når man sitter og «hurtiglader» på Fortum stasjon eller lignende, så hadde det vært digg å bruke skjermen til noe. Den har jo alle andre funskjoner. Typ nettleser, integrerte apper med nyheter og vær... 

Parrer jeg telefonen med bilen så får jeg bare audio og ikke bilde. Dette gjelder både med USB og Bluetooth. Har lest litt, og det er forskjellige meninger om dette. Noen sier det er mulig og andre mener det ikke lar seg gjøre 😂.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har lest på flere amerikanske forum at det skal være mulig å streame video. Men mulig dette må kodes med Esys 🤔. Når man sitter og «hurtiglader» på Fortum stasjon eller lignende, så hadde det vært digg å bruke skjermen til noe. Den har jo alle andre funskjoner. Typ nettleser, integrerte apper med nyheter og vær... 

Parrer jeg telefonen med bilen så får jeg bare audio og ikke bilde. Dette gjelder både med USB og Bluetooth. Har lest litt, og det er forskjellige meninger om dette. Noen sier det er mulig og andre mener det ikke lar seg gjøre 😂.

riktignok forrige versjon, men her er en video som viser screen mirroring. Kan ikke si at jeg har sett det valget på min idrive men mulig det er android-spesifikt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/28/2018 at 8:36 AM, Kjennern said:

I går fikk vi virkelig bruk for RFT dekk 😲 Fikk revet opp dekket på skarp asfalt kant midt på landsbygda i Polen sent på kvelden.

I dag blir det å finne noen som har 4 nye dekk. Spennende om vi klarer det på en lørdag. Bytter alle da de er 4 år og passe slitte..

 

Fikk tak i 4 nye Goodyear Excellence 245/40R19 98Y * til 7200, koster ca 300 å få lagt om. Får dekk i morgen :) og planlegger å bytte i morgen også. 

DnB forsikringen ordnet leiebil til og med 👍 mens vi venter på dekk.

Begynner å bli rastløs etter å få bilen på veien igjen, er ikke helt det samme med en Suzuki Vitara 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Fredrik 90 said:

Det er billig 👍 Dekker forsikringen noe av dette eller?

Kun leiebil da det var 1 ukes leveringstid på dekk. De dekker leiebil om bilen blir stående mer  en 2 dager. 

Synes prisen var bra ja, nettshop i Polen. Skulle ha mer normale priser på BMW her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha nye pærer på bilen. Jeg har katastrofalt dårlig lys og jeg har lest og sett litt på pærer.
Ser at Osram Nightbreaker og Philips XtremeVision er kurante saker, men de koster litt. Greit nok, betaler gladelig for å se. Bestilte noen LED w5w-pærer til parklys på eBay nettopp, da ene røk idag. Hvitt lys ja, ikke blått. Samtidig søkte jeg på "H11" på gøy. Okei, 2pk 55w H11 halogenpærer til under 100-lappen, ryker sikkert fort så ikke aktuelt... Samtidig ser jeg det dukker opp LED-kit til en billig penge. Jeg vil jo ha best mulig lys og det lover jo godt.

Link:
https://www.ebay.com/itm/9005-H11-Total-3000W-450000LM-CREE-LED-Headlight-Kit-High-Low-Beam-Light-Bulbs/302395780323?hash=item4668316ce3%3Ag%3AMSUAAOSwuyNbIH0e&_sacat=0&_nkw=h11&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

og

https://www.ebay.com/itm/H11-LED-Headlight-6000K-2018-1500W-225000LM-4-Side-Kit-Low-Beam-Bulbs-High-Power/262325354149?epid=20017505243&hash=item3d13cf3ea5%3Ag%3AYJkAAOSw-SBauhHe&_sacat=0&_nkw=h11&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

Gode tilbakemeldinger og alt ser jo bare "løp og kjøp" ut. Samtidig var det skrekkelig billig når Philips skal ha 2500,- for sitt kit. Og da begynner jeg å lure...
Så er det noen som har formeninger om dette? Er det bare humbug?
Samtidig hvordan vil EU-godkjenningen gå på dette? Jeg vil heller ikke blende møtende biler, trafikksikkerhet, hjelper ikke at jeg ser de når de blir blendet av meg :lol:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎13‎.‎07‎.‎2018 at 17.03, And-reas skrev:

Hjem etter jobb i dag. Frihelg og kjøpt inn hamburgere, snacks og godt drikke til. Nedturen ligger visst klar i postkassa. Inkassovarsel på en p-bot ilagt bilen min den 29. Mai. Jeg kjøpte bilen den 24. Juni. Er det noe håp om å slippe unna?

Kanskje jeg kan betale den, da slipper du unna 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testkjørte G30 530i xDrive i dag, så da kan jeg utelukke 100 % at jeg ikke skal ha G30 med firesylindret motor. Bilen i seg selv er helt fantastisk, bak rattet på denne bilen får du virkelig følelsen av å kjøre noe helt spesielt. Rett og slett ett stykke fantastisk ingeniørarbeide, premium og velvære i store mengder bak rattet. Adaptivt understell, det store head up displayet og ikke minst Driving Assistent Pluss er helt fantastisk. Har aldri kjørt en bil før med run flat og uten luft understell som tar dårlig asfalt og ugjevnheter så bra. Adaptiv mode er helt genialt, da er den på Comfort hele tiden men den går rundt svingene som om den var i Sport. Men motoren skuffet, lyden og karakteristikken kler ikke denne bilen. Den går godt nok, men sammenliknet med 530d som jeg hadde så bli den masete og litt «tungpustet». G30 blir komplett med en sekser motor, det bare kler bilen så mye mer 😀

EA877917-F36D-4A96-B21E-2F1EDCE04D42.thumb.jpeg.791a71696e508e1cd5ba599384402108.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har formening eller erfaring med Skoda Yeti? Skal ha meg en "ny" bil, men blir ikke å kjøpe noe veldig dyrt pga at madammen skal studere og jeg vil ikke være bindt opp med masse i lån. Har to unger, etter hvert ikke behov for barnevogn lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...