Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

...og helt vanvittig nitrist. Snittalderen på eierene er 82 år og bilen innbyr til absolut ingenting som kan kalles spennede. Plasserer seg i samme segment som Toyota Yaris Verso og Suzuki Liana.

Det må da finnes noe litt mer spennede som samtlig er praktisk og billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@316 Yeti er kurrant, men jeg har ikke blitt komfortabel med designet. Prøvde en i høst med 180hk bensin 4x4 og det var en kvikk og morsom motor. Jeg endte opp på Rav4 XA30 som budsjettbil inntil videre. Den er kjønnsløs og lite inspirerende den også, men den har greit med plass og god fremkommelighet. Ikke ille å kjøre heller. Skal du ha 4x4 så kan du titte innom Peugeot 4008 og Citroen C4 Aircross. Akkurat samme bil som ASX, bare freshere design. De begynner å bli billige nå :) Nå vet jeg jo ikke budsjett da.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

...og helt vanvittig nitrist. Snittalderen på eierene er 82 år og bilen innbyr til absolut ingenting som kan kalles spennede. Plasserer seg i samme segment som Toyota Yaris Verso og Suzuki Liana.

Det må da finnes noe litt mer spennede som samtlig er praktisk og billig?

Ligger det ikke en Toyota først køen kan du banne på at det er en Yeti der istedenfor. 15 km/t under fartsgrensa, nervøs, usikker, bremser foran hver sving og blinker på deg når du kjører forbi. 

@316 Hadde ikke du Passat 2.0TDI?

Hvis budsjettet er 60-90k kan du jo vurdere Mondeo 2.0TDCI, gjerne facelift 2012+.  Mye bil for pengene. En annen outsider som er litt mer interessant er Chevrolet Tahoe 5.3, som dessuten har lite verditap. Spiller ingen rolle at den bruker litt bensin hvis den bare skal fungere som familiebil i nærmiljøet uansett.  Du kan også kjøpe et bra eksemplar av E39 med bensin til 30k - da har du en billig og grei bil som kan brukes opp og kastes uten bekymringer.  Samtlige av de jeg foreslo er mye artigere å kjøre enn Yeti og koster ikke noe mer totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.8.2018 at 19.19, Fredrik 90 skrev:

Testkjørte G30 530i xDrive i dag, så da kan jeg utelukke 100 % at jeg ikke skal ha G30 med firesylindret motor. Bilen i seg selv er helt fantastisk, bak rattet på denne bilen får du virkelig følelsen av å kjøre noe helt spesielt. Rett og slett ett stykke fantastisk ingeniørarbeide, premium og velvære i store mengder bak rattet. Adaptivt understell, det store head up displayet og ikke minst Driving Assistent Pluss er helt fantastisk. Har aldri kjørt en bil før med run flat og uten luft understell som tar dårlig asfalt og ugjevnheter så bra. Adaptiv mode er helt genialt, da er den på Comfort hele tiden men den går rundt svingene som om den var i Sport. Men motoren skuffet, lyden og karakteristikken kler ikke denne bilen. Den går godt nok, men sammenliknet med 530d som jeg hadde så bli den masete og litt «tungpustet». G30 blir komplett med en sekser motor, det bare kler bilen så mye mer 😀

EA877917-F36D-4A96-B21E-2F1EDCE04D42.thumb.jpeg.791a71696e508e1cd5ba599384402108.jpeg

Jeg leste først innlegget ditt som at du hadde utelukket 100% at du ikke skulle ha firer i en G30, men jeg skjønte jo etterhvert videre i innlegget at du hadde utelukket 100% at du skulle ha firer i en G30... 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en fornuftig E91, får vel en kurrant 320d eller 318d til det budsjettet. Eller bensin kanskje, hvordan står 325i bensin seg om dagen. Billig bil behøver jo ikke å være dødskjedelig, noe absolut en Yeti er. Det er en gruppe med biler som er helt vanvittig trauste, kjedelige og rett og slett uinspirerende. Biler som aldri blir kjørt av folk under 60 år, og som aldri holder seg på eller over fartsgrensen. Blant disse bilene er Yeti. Andre er Subaru VX, Suzuki SX4, Toyota Auris, Kia Rio, Toyota Prius, Peugeot 3008 osv. Alle biler som er laget med kun ett eneste formål...å skulle ta opp til 5 personer fra a til b. Alle absolut totalt ribba for følelse, entusiasme og glede. Skal man først ha noe skamtraust så kan man jo ta den helt ut å kjøpe en Fiat Multipla. Så har man iallfall hatt gleden av å ha tidenes styggeste bil 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg leste først innlegget ditt som at du hadde utelukket 100% at du ikke skulle ha firer i en G30, men jeg skjønte jo etterhvert videre i innlegget at du hadde utelukket 100% at du skulle ha firer i en G30... 😛 

Formulerte det nok litt feil ja. Skal aldri ha G30 med firer, enkelt å greit. Den bilen kler karakteristikken til en sekser mye bedre. Nå har jeg kjørt 530d, M550i og nå sist 530i. Så for min del er dommen klar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Formulerte det nok litt feil ja. Skal aldri ha G30 med firer, enkelt å greit. Den bilen kler karakteristikken til en sekser mye bedre. Nå har jeg kjørt 530d, M550i og nå sist 530i. Så for min del er dommen klar. 

 

En femmer vil alltid kle en sekser best, så er det kun folks budsjett som avgjør hva det ender opp med 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, papertiger skrev:

En femmer vil alltid kle en sekser best, så er det kun folks budsjett som avgjør hva det ender opp med 😛 

Absolutt, og BMW sin prispolitikk er nøye planlagt. Det er hele poenget å få sånne som meg til å hive ekstra med penger på bordet bare for å få riktig motor. Men jeg tror nok også at dette slår litt feil. Jeg vet om flere som rett og slett har avstått fra å kjøpe ny 5-serie fordi at man legger 800 000 på bordet «så får man ikke seksermotor en gang». Meg inkludert, hadde det fortsatt fantes 525d eller 530i med rekkesekser så hadde jeg kjøpt en ny. Men det finnes ikke, så da må man på større motor og da har jeg ikke råd. Så da må jeg vente ett år å kjøpe en av disse brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å ta opp masse billån nå fordi kjerringa studerer i flere år til så jeg står for det meste av økonomi så derfor blir det deretter. Kjøper ikke en halvgammel BMW, det har jeg fra før av :)

Passaten skal vekk ganske snart, og trenger etter hvert ikke så mye plass til barnevogner osv lenger. Jeg synes ikke Yeti er drit kjedelig utseendemessig hvert fall, inni kan jeg definivt være enig. Superb kan man også få til en 100-150, ålreite biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amistad skrev:

Jeg har ikke engang kjørt en nyere Bmw med sekser, og holder meg langt unna. Kun fordi jeg vet at har jeg først prøvd det, så må jeg ha det. 

Smart! Jeg har prøvd og sittet på med, men har fortrengt det 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to uker siden ble bilen min påkjørt mens den stod parkert, vedkommende som har bulket bilen forlot stedet uten å legge igjen lapp, så jeg må dekke skaden på egen forsikring. Ble nå oppringt av forsikringa som vil ha meg inn på ett møte i deres lokaler. Det ble sagt at jeg måtte inn til de, da de trenger litt info om bilen og hendelseforløpet. Kan det ha noe å si at bilen er ombygget å står forsikret som en '96 520i og ikke en M5. Skal de prøve å ta meg for forsinringssvindel(!)? 

Noen som har opplevd liknende, har jeg driti skikkelig på draget nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...