Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært her i rett over 10 år nå 😀 Lært utrolig mye, fått mye glede av forumet som har økt eiergleden ved BMW betraktelig. En ting er bilene og merket, men ett velfungerende forum med mye kompetanse er også uhyre viktig for «trivselen» rundt merket. Har møtt så mye flotte folk, flere jeg i dag fint vil kalle kamerater. Har også møtt på noen rasshøl innpå her i løpet av årene, men de utgjør definetivt ikke kjernen av dette forumet.

Jeg har merket at folk dreier mer over på sosiale medier som Facebook. Men jeg må si at det er ikke det samme, jeg liker den «Community» plattformen som man aldri vil få på Facebook. Ting kan søkes opp, gamle tråder kan leses om igjen og man lager egene tråder for prosjekter og annet. Dette er sjarmen jeg liker med forum, og som jeg håper vil fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte bremserør på Mondeoen til pappa. Det er bremserøret som går fra ABS-en til en av kalipperene bak. Er litt usikker på om bremserøret er lagt i ett strekk. Det er en stud siden jeg var under den bilen sist. Men kommer jeg til å få noen problemer på EU-kontroll hvis jeg kun kapper ut den delen av bremserøret som har rustet, og skjøter inn en ny kobberbit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd problemer med å skjøte selv, og det er på det meste av BMW også skjøt originalt under. Uansett, bruker ivertfall jeg å prøve å skjøte bak ett plastdeksel o.l for skjerme det for vær og vind mtp eventuell demontering. 

vær derimot obs på at du lett får problemer med å flense skikkelig på stålrør med sånn standard sett til 200kr. Biltema selger ei tang til 1500kr, den fungerer vanvittig bra på stål og kobbernikkel.  Legger selv kun kobbernikkel, da kobber er så mykt at dem kan gi deg feil på det om du ikke legger opp ekstra klammer fester innimellom de originale om du bytter fra stål til vanlig kobber. Det slipper du med kobbernikkel da det er omtrent like stivt. ( ser også mye finere ut enn kobber for entusiastbiler :)

uansett sjekk om det ikke er mulig å bytte alt, gamle bremserør er skummelt. Selv om det ser bra ut, så har jeg ofte fått "aha" opplevelser når jeg har demontert alt. Ligger det vanskelig til over bakstilling f.eks, er det bare å legge nytt rundt med nye klammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med her inne i 15 år den 28 september i år. Om 5 innlegg har jeg skrevet 26000 innlegg. Det er et gjennomsnitt på over 1700 innlegg i året. Min egen tråd med nesten 10000 innlegg og snart 415000 besøkende fyller godt opp i denne sammenhengen, men helt generelt ble de aller fleste innleggene skrevet den første tiden da Gunnar stadig var aktiv og eier av forumet. På den tiden (altså på begynnelsen/midten av 2000 tallet) hadde bimmers en helt unik posisjon og tok for mange mye av den sosiale trafikken som nå har havnet på FB (vel... FB begynner å bli gammeldags det også), Twitter og andre tilsvarende fora.

I likhet med Fredrik 90 må jeg påpeke at selv om BMW og biler generelt alltid har vært det viktigste her inne har den sosiale delen hele tiden vært minst like viktig for meg. Jeg har lært utrolig mye og generelt hatt en veldig fin tid her inne. Innsatsen med å skrive alle innleggene har definitivt gitt gode resultater i form av kunnskap, underholdning og veldig hyggelige bekjentskaper. Ikke alle har vært like hyggelige, men det er fort glemt i mengden av andre hyggelige mennesker. Jeg håper også at folk i fremtiden vil verdsette den unike kontakten vi har her inne... :)  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet her har vært uvurderlig for meg iløpet av de 3.5 årene jeg har vært her :)

Snart 3000 innlegg så ikke helt på nivå med @Fredrik men er jo ikke om å ha mest :) Fått mye bra informasjon, gitt meg glede å dele fremgang å få gode tilbakemeldinger og tips underveis. Gir en motivasjon som ikke alltid er like enkel å grave frem selv! Sosialen er også et stort pluss :) Facebook funker greit til kjøp og salg da det er mye enklere å nå flere der, men for oppdateringer funkerer det vel heller som en "like" maskin.. Alt til sin bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hsd skrev:

Aldri opplevd problemer med å skjøte selv, og det er på det meste av BMW også skjøt originalt under. Uansett, bruker ivertfall jeg å prøve å skjøte bak ett plastdeksel o.l for skjerme det for vær og vind mtp eventuell demontering. 

vær derimot obs på at du lett får problemer med å flense skikkelig på stålrør med sånn standard sett til 200kr. Biltema selger ei tang til 1500kr, den fungerer vanvittig bra på stål og kobbernikkel.  Legger selv kun kobbernikkel, da kobber er så mykt at dem kan gi deg feil på det om du ikke legger opp ekstra klammer fester innimellom de originale om du bytter fra stål til vanlig kobber. Det slipper du med kobbernikkel da det er omtrent like stivt. ( ser også mye finere ut enn kobber for entusiastbiler :)

uansett sjekk om det ikke er mulig å bytte alt, gamle bremserør er skummelt. Selv om det ser bra ut, så har jeg ofte fått "aha" opplevelser når jeg har demontert alt. Ligger det vanskelig til over bakstilling f.eks, er det bare å legge nytt rundt med nye klammer. 

Er en Mondeo, så er ikke så farlig hvordan ting ser ut. Men, som du sier er sikkerhet viktigst, så det er mulig jeg får ta meg tiden til å legge nye rør hele strekket. Har det billige flenseverktøyet fra før, så da tar jeg nok ikke sjansen på å flense stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er en nytelse å se på den kjøringen her, og helt rått hvordan Porschen ligger stabilt i høye hastigheter. På slutten intervjuer de føreren, og det faktum at de dunker inn 30 runder med bare bensinfylling og dekkbytte sier litt om holdbarheten som Porsche er kjent for. Nei... fortsatt guttedrømmen å ha en RS bil. Føreren er forresten rekordinnhaveren for Porsche på ringen.

 

Endret av Geir Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...