Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 7.9.2018 den 10.13, Fredrik 90 skrev:

Navara ruster noe helt hinsides i ramma, så den ville jeg faktisk styrt unna. Importøren kjøper tilbake biler og kondemnerer dem, har vært borti flere som har fått det tilbudet. 

Ellers så er det jo vanskelig å finne brukbare firetrekkere til under 40 lapper, med mindre du kan ha en Subaru eller noe. 

Subaru er overlegent om vinteren. Hatt to stykker, kjøper snart en til før det blir ny BMW neste sesong. Finner du en med lavserie(ikke turbo variant) så er du sikra god fremkommelighet uansett føre. Det er kanskje ikke det mest spennende men du slipper hvertfall å stå fast og ingen har bedre firehjulstrekk system med mindre du møter på en G wagen, Land rover eller noe med sperrer. Finner du en som ikke har rusta ihjel og traversen bak er fin så er du berga.

Finner du en Forester turbo får du det ekstra morro. Ingen el hjelpemidler annet enn ABS. 

Subaru anbefales @Shattered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Subaru er overlegent om vinteren. Hatt to stykker, kjøper snart en til før det blir ny BMW neste sesong. Finner du en med lavserie(ikke turbo variant) så er du sikra god fremkommelighet uansett føre. Det er kanskje ikke det mest spennende men du slipper hvertfall å stå fast og ingen har bedre firehjulstrekk system med mindre du møter på en G wagen, Land rover eller noe med sperrer. Finner du en som ikke har rusta ihjel og traversen bak er fin så er du berga.

Finner du en Forester turbo får du det ekstra morro. Ingen el hjelpemidler annet enn ABS. 

Subaru anbefales @Shattered

Subaru er dyrt å vedlikeholde, de hjemme har en 08 Forester, og har kosta på den ufattelige mengder kr. 

Akkurat nå heller jeg egentlig mest mot Toyota 4runner med 3l diesel, sikkert en kjedelig bil men den er praktisk 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Shattered skrev:

Subaru er dyrt å vedlikeholde, de hjemme har en 08 Forester, og har kosta på den ufattelige mengder kr. 

Akkurat nå heller jeg egentlig mest mot Toyota 4runner med 3l diesel, sikkert en kjedelig bil men den er praktisk 🙃

Aldri trengt å koste på mine en krone. Når det gjelder Subaru så er delene dyre mens verkstedprisene er billige. Motsatt av BMW. En ting er sikkert Subaru er ikke noe morsomt å skru på. Bare knot og masse rust.

Vet nå ikke om 4 runner er så mye bedre å kjøpe. Mange slitne biler der lakken holder bilen sammen, men det finnes unntak selvfølgelig. Gjør du litt research så finner dj garantert en fin Subaru som er behabdlet slik en bil skal behandles uten at det koster allverdens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Aldri trengt å koste på mine en krone. Når det gjelder Subaru så er delene dyre mens verkstedprisene er billige. Motsatt av BMW. En ting er sikkert Subaru er ikke noe morsomt å skru på. Bare knot og masse rust.

Vet nå ikke om 4 runner er så mye bedre å kjøpe. Mange slitne biler der lakken holder bilen sammen, men det finnes unntak selvfølgelig. Gjør du litt research så finner dj garantert en fin Subaru som er behabdlet slik en bil skal behandles uten at det koster allverdens. 

Selvfølgelig, har enda til gode å se en Subaru med diesel og 4x4. Men jeg tror ikke det er helt det jeg ser etter. 

Fulgt med lenge på Tahoe og der er det mange biler som er som du sier, holdt sammen av lakken! Man ser at eieren ikke gidder å sende bilen på eu siden den er holdt sammen av lakken, liksom. Kan jo hende jeg er heldig, og finner en før snøen kommer men har lagt Tahoe litt på is da de gode bilene blir for dyre... 

Også kikka en del på Pajero, som er ganske ålreit å kjøre vet jeg, og feks Hilux. Så hva jeg ender på vet jeg ikke enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎09‎.‎2018 den 10.13, Fredrik 90 skrev:

Navara ruster noe helt hinsides i ramma, så den ville jeg faktisk styrt unna. Importøren kjøper tilbake biler og kondemnerer dem, har vært borti flere som har fått det tilbudet. 

Hvilken årganger snakker vi om da? En bekjent av meg solgte en 2005ish Navara da den var helt gjennomrustet. Typisk Nissan jevnt over, arven fra 70-tallet henger fortsatt på og er høyst reel.

@Shattered Eldre Subaru Impreza er helt råe på fremkommelighet. Relativt driftssikre med grei gjensalgsverdi har jeg inntrykk av. Minus er en del rust, dårlig plass for folk over 180cm og at man ser ut som en pensjonist. Men sjarm har de.

Eldre Pajero har helt sheriff fremkommelighet, men lite kjørekomfort. Det snør jo ikke såå mye i Vestfold ;-) Dessuten mener jeg at Mitsubishi har relativt dyre deler (men tar gjerne korreks hvis jeg husker feil).

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på noe litt annerledes og som du definetivt kommer til å få blikk og komentarer for, når du kaster den sideveis er, Subaru Justy. På str med en Yaris men med AWD. 

Veldig enig med deg @Werther, man ser ut som pensjonist i Subaru. Snitt alderen er nok mellom 50-60 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Werther skrev:

Hvilken årganger snakker vi om da? En bekjent av meg solgte en 2005ish Navara da den var helt gjennomrustet. Typisk Nissan jevnt over, arven fra 70-tallet henger fortsatt på og er høyst reel.

@Shattered Eldre Subaru Impreza er helt råe på fremkommelighet. Relativt driftssikre med grei gjensalgsverdi har jeg inntrykk av. Minus er en del rust, dårlig plass for folk over 180cm og at man ser ut som en pensjonist. Men sjarm har de.

Eldre Pajero har helt sheriff fremkommelighet, men lite kjørekomfort. Det snør jo ikke såå mye i Vestfold ;-) Dessuten mener jeg at Mitsubishi har relativt dyre deler (men tar gjerne korreks hvis jeg husker feil).

Er ikke så mye i vestfold lenger da jeg har dame i kragerø og planer om å flytte på meg etter hvert. Men var 2-3 dager i vinter det snødde så mye at jeg ikke fikk ut bilen i det hele tatt (E61), hverken hjemme i andeby eller i kragerø. Da er det snakk om 30-40cm på en dag! Jeg er både over 1.80 og litt sexylubben, og er lite gira på bensinbil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Hvilken årganger snakker vi om da? En bekjent av meg solgte en 2005ish Navara da den var helt gjennomrustet. Typisk Nissan jevnt over, arven fra 70-tallet henger fortsatt på og er høyst reel.

Så vidt jeg vet er det snakk om biler fra 2003 til 2009, så det spenner altså over to generasjoner Navara. Jeg var borti en som hadde en 2007 modell som han hadde eid siden den var ny, kjørt 115 000 km og understells behandlet. Denne knakk nesten i to når de løfta den i løftebukk. Han fikk 90 000,- for den av Nissan importøren. Kjenner også til en 2005 modell som også ble kjøpt tilbake, ikke gått langt den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pajero kan anbefales om du trenger arbeidshest og stødig bil under alle kjøreforhold. Har vokst opp i Pajeroer av 2 generasjoner og min onkel hadde 3 generasjoner. Synes det er de som er minst traktor av de japanske jeepene om en ser bort fra de siste årene. Spesielt når de gikk vekk fra rammekonstruksjon i 2000 fikk den et løft. Firehjulstrekksystemet er intet mindre enn imponerende. Skal nok ha meg en slik en gang selv når behovet for en mer arbeidsbil enn Mini melder seg, og jeg finner en som ikke er kavrusta 😛 

Men når det først nevnes Subaru, hvorfor kjøper du deg ikke en slik? 😁

F5C3CAB8-46C9-4D1A-8427-0195A05F1CDD.jpeg.963061fffa2c2b03b07745194916e63b.jpeg

gikk flust av disse Liberoene i Sauda når jeg var liten. Og der er det vinter og bakker, de kom seg alltid fram. Selvfølgelig var det alltid de mest røslige karene som kjørte de 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så imponert over Subaru egentlig.
En kamerat kjøpte en Forester til 20 lapper. Meningen var at han skulle sladde med den på snøen, men snø ble det jo aldri den vinteren, og så kom våren.
Forferdelig rusten og eksoslekkasje og knekte fjærer + div smårusk(motorlampe bla).
En kamerat kjøpte den av han(kjøper og selger kjenner hverandre) for å spare penger(lol) og byttet ut sin E46 facelift som var kjempefin og feilfri med denne.
Bilen skal på EU og jeg måtte derfor fikse feilende ABS, fire nye fjærer, håndbrekk, bremser forran, eksos, motorlampe etc

Jeg fikk helt sjokk når jeg fikk se deleprisene på dette.. Bare en kaliper uten klave, nesten 6000kr.
Den ble påkostet nesten 15 000kr, og den var fremdeles skikkelig råtten.
Hadde vel bilen i 1,5 år før den ble skrota. Ser man på totaløkonomien i det bilholdet så var det helt bånn i bøtta.

Får jo relativt hele BMWer til den prisen om man ikke er altfor nøye på motoriseringen, og en Subaru Forester med sugebensin er TØRST. Skal man i tillegg skru og vedlikeholde selv, så er jo BMW helt fantastisk mtp. deletilgang, info på nett og måten de er skrudd sammen på og sist men ikke minst, delepriser.

En annen kamerat hadde en Legacy sedan(med noe sporty spoilere og greier fra fabrikk). Egentlig en litt tøff bil det egentlig, men der stopper det. Bruker nesten like mye bensin som Forester, bråker mye inni bilen og ruster herlig. Heldigvis(kan jeg vel si) så ble den rygget ned av en lastebil og fikk klemt ned taket på ene hjørnet bak og hele bakskjermen ble revet av.
Bilen fungerte greit nok, men ble noen turer på verksted med ganske drøye utgifter, når også denne bilen skulle være en billigbil i utgangspunktet.

På slutten må jeg også nevne at en av de morsomste bilene jeg har kjørt, var en Subaru, en Impreza GT med noen modifikasjoner. En slags beskjeden utgave av WRX.
Har også sittet på med en bekjent som har en Impreza-sleeper med 1.8 klistremerke, men med STI-motor under huven og diverse modifikasjoner på motor. Det er spesielt gøy når man river løs alle fire i flere gir på tørr asfalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, papertiger skrev:

Pajero kan anbefales om du trenger arbeidshest og stødig bil under alle kjøreforhold. Har vokst opp i Pajeroer av 2 generasjoner og min onkel hadde 3 generasjoner. Synes det er de som er minst traktor av de japanske jeepene om en ser bort fra de siste årene. Spesielt når de gikk vekk fra rammekonstruksjon i 2000 fikk den et løft. Firehjulstrekksystemet er intet mindre enn imponerende. Skal nok ha meg en slik en gang selv når behovet for en mer arbeidsbil enn Mini melder seg, og jeg finner en som ikke er kavrusta 😛 

Men når det først nevnes Subaru, hvorfor kjøper du deg ikke en slik? 😁

 

gikk flust av disse Liberoene i Sauda når jeg var liten. Og der er det vinter og bakker, de kom seg alltid fram. Selvfølgelig var det alltid de mest røslige karene som kjørte de 😂

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128757312

Hvordan er disse kontra vanlige Pajero? Bortsett fra at de er grisestygge😝 Er 2.gen jeg liker best selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Shattered skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128757312

Hvordan er disse kontra vanlige Pajero? Bortsett fra at de er grisestygge😝 Er 2.gen jeg liker best selv. 

Denne da?

https://www.finn.no/82845800

Fin er de ikke, men høy/lavgir, nylig EU og det lille som er feil burde være en grei case. Samme pris som den du linket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Denne da?

https://www.finn.no/82845800

Fin er de ikke, men høy/lavgir, nylig EU og det lille som er feil burde være en grei case. Samme pris som den du linket.

Bensin, gran vitara med bensinfirer (er vel ikke sekser i denne?) er visst jævlig tørste. Skal ikke ha bensinbil. 

Har god tid, så får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...