Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Marius2002 skrev:

Hmm, hvor shitty er egentlig standardanlegget i en i3? Skjønner HK er best, men... Har ingen plass/bil og teste på selv.

Jeg synes anlegget er overraskende bra til å være standardanlegget. Noen er sikkert helt uenig, men for meg fungerer det mer enn bra nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en herlig artikkel fra Jon Winding-Sørensen, denne gang om en Mercedes-event ifm med Parisutstillingen: http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50654

verdt hvert minutt av tiden det tar å lese den!

et utdrag: 

«Biler – der kan vi jo begynne bakfra. EQC, som vi først hilste på i Stockholm for noen uker siden, sto her i akkurat samme utgaven: EQC 400 – så det hadde ikke skjedd noe med ytelsen. 

Ikke med utseendet heller – bilen var akkurat like lite foroverlent som vi husket den.

Bakoverlent vil jeg imidlertid påstå var holdningen til den flunkende nye Mercedes-AMG A35 4MATIC – den har, tror jeg, en slags verdensrekord i hekkspoiler for klassen Kompakte Familiebiler. Her har tilbehør-industrien virkelig noe å strekke seg etter.  

2-liters firer med turbo og 306 hk trenger kanskje noe såpass stort, med luftstrøm både over og under, for å holde det hele på bakken, men jeg har vel en følelse av at dette er like mye designere som vindtunneler. Si fra hvis jeg tar feil.

400 Nm forresten, fra 3000 omdreininger – så den er ikke verdens smidigste enhet. Men det hjelper nok med en AMG SPEEDSHIFT DCT 7G distribusjon. (Hvor kommer alle disse navnene fra og MÅ vi skrive dem med store bokstaver?)»

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qng57L/gutt-alvorlig-skadet-etter-aa-ha-kommet-under-bil

Det å bryte vikeplikt, og med dette kveste et barn med bil, er altså bare et "hendelig uhell" ? Interessant å se om de vil opplyse om kjønn, og evt andre trekk, på føreren. Folk mister førerkortet for langt mindre enn dette normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TRF skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qng57L/gutt-alvorlig-skadet-etter-aa-ha-kommet-under-bil

Det å bryte vikeplikt, og med dette kveste et barn med bil, er altså bare et "hendelig uhell" ? Interessant å se om de vil opplyse om kjønn, og evt andre trekk, på føreren. Folk mister førerkortet for langt mindre enn dette normalt.

Står at det er ett kvinnfolk i 30-årene på BA.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TRF skrev:

Ung mann, senka bil med vinge, så skal du se vi hadde hatt en nasjonal debatt om hvor generelt uegnet unge menn er til.. det meste eller noe i den duren. 

Jeg skal langt på vei være enig i at en pjokk på 18 år er generelt uegnet til det meste ;-)

Denne diskusjonen er tatt før, og så lenge reglene for hva som kvalifiserer til førerkortbeslag er så diffuse som de er, så vil det alltid være stor variasjon fra sak til sak. At det later til å gå i favør av kvinner oftere enn menn er muligens basert på confirmation bias. Jeg har selv lagt merke til det, diskuterte det sist for noen dager siden, og har gang på gang innsett at det ikke er verdt å bry seg så mye om. Gjør man noe som man etter loven kan miste førerretten for, så spiller det i mitt hode ingen rolle om noen kanskje slipper unna. Jeg ser på det som svært problematisk om denne kvinnen i 30-årene også er ansatt i politiet, men ellers så godtar jeg at politiet bruker skjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider nok ikke av "confirmation bias". Heldigvis er nevnte problem godt dokumentert. Ellers er det fult mulig at du ikke bryr deg om slikt, men jeg har en 8åring selv. Å prestere å mene at det et hendelig uhell å kveste en 8åring for livet, i ren og skjær latskap blandet med udugelighet, er på grensa til det absurde.

 

Nå. Misforstå meg riktig. Uhell skjer, og mennesker gjør tabber. Det betyr ikke at man ikke skal holdes ansvarlig for egne handlinger. Å straffe noen hardere for å utgjøre en potensiell fare, enn det man gjør med noen som med sine manglende holdninger/ferdigheter faktisk har skadet noen henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...