Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Diiesel skrev:

Noen med E60 525d eller tilsvarende? Hva ligger deres forbruk på? Mitt er oppgitt til 10.6l/100km i kjørecomputeren. Er det jeg som er veldig hard på gassen, eller er dette normalt forbruk?

Bytta egr-termostat? Min øå på 0.90 først, nå ca 0.74. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diiesel skrev:

Noen med E60 525d eller tilsvarende? Hva ligger deres forbruk på? Mitt er oppgitt til 10.6l/100km i kjørecomputeren. Er det jeg som er veldig hard på gassen, eller er dette normalt forbruk?

BMW oppgir et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,67 liter/mil eller 0,78 liter/mil (automatgear) for denne modellen. Man kan nok komme opp i rundt 0,90 liter/mil med litt brede dekk og en hissig kjørestil, men nesten 1,10 liter/mil høres litt mye ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet:

motorolje

oljefilter

veivhusventilasjon

girkasseolje

girkassefilter

mechatronic pakning

glødeplugger

gløderele

vannpumpe

kjølevæske

hovedtermostat

multireim

ac reim

løpehjulene

reimstrammer

luftfilter

kupefilter

dieselfilter

luftmengdemåler

swirlflaps blokkeringssett

egr erstatter fra bimmertune

kat erstatter fra rm motors

dpf erstatter fra rm motors

støpejerns eksosmanifold

tuning fra vestfold chiptuning

injektorrens

Så i teorien burde alt vært tipp topp

 

Kan og legge til at bilen ikke ryker svart

Endret av Diiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Diiesel said:

Noen med E60 525d eller tilsvarende? Hva ligger deres forbruk på? Mitt er oppgitt til 10.6l/100km i kjørecomputeren. Er det jeg som er veldig hard på gassen, eller er dette normalt forbruk?

Sjekk hvilken motortemp du oppnår, hvis du har automat har du tre(!) termostater som kan ødelegge driftstemperatur. ( EGR - hoved - termostat i varmeutveksleren til automatkassa ). 

Min gamle ´04 525d med automat lå på rundt 0.55-0.61 ved pen langkjøring, målte den aldri over en liter med mindre jeg kjørte som en gris :) Fikk den aldri under 0.7 før jeg fikk ordna driftstemperatur, den skal være 88-91 grader - min lå på ca 77 grader. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn steg 3 på girkasse etter jeg skrev innlegget, og fikk beskjed via programmet om å kjøre rolig/variert de første 80km. Har nå gjort det, og ligger på et forbruk på 6.3liter/100km iflg. kjørecomputer. Ser derfor ut som at det faktisk bare er høyrefoten min som har vært tung @Otis

 

Temperatur er 88-91°C, så den er helt fin @scoot.

 

Fikk og tenkt gjennom litt på turen, og er to andre faktorer som også kan ha en minimal/liten innvirkning. Innerslitasje på alle hjul. Skal be dem se over understellet når jeg leverer den inn for bytte av bremsevæske, bytte eventuelle foringer e.l. og deretter ta hjulstilling.

 

Den andre tingen er dekktrykket som jeg ble litt usikker på når jeg byttet til vinterdekk (245/40-18 T merkede Hakkapeliitta 7 piggdekk). image.thumb.jpg.725483cba44d135d5b343aa158c2d721.jpg

Her er det ingen T merkede dekk, men endte opp med å gå for 2,1/2,5 - ref tabell i dørsiden. Noen innspill på det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tanke her og overhode ikke ment å henge ut noen her som sikkert eier disse bilene o l.

Og hva gjelder tankene mine?

Jo Tesla eiere og føreren rundt denne bil .

Er disse førerene av disse nåtidens svinkjørere /frekkiser i trafikken?

Til tider ser jeg en så idiotisk kjøring at jeg blir målløs.

I løpet av denne uken har jeg vært utfor hvertfall to episoder ,der jeg har vært så forbannet at jeg blir kvalm.

Eks 1:

-Kjører på to felten og skal forbi en Tesla som ligger i 80 der der er 100,han gasser på og slipper meg ikke forbi.

Han fortsetter og kjører ut foran meg  i venstre filenog ligger å rir i 90 og ikke pokker  om jeg kommer forbi.

Sånn holder han på hele veien fra Sørlandsparken til godt å vel Lillesand.

Eksempel to :

Igår var jeg ute og kjørte et ærend.

Måtte innom butikken og skulle rygge inn på parkeringen som var ledig .Plutselig kom der en sånn fuckings elektrisk satan og kjørte rett inn på plassen ,selv om han så jeg skulle inn der.

Sa det til han:Frekk liten faen du !!!!

Fikk da til svar :Først til mølla gutten min !

For en dritt tenkte jeg .

Tenkte at jeg skulle sagt til han :Den som tar min parkeringsplass ,får et balltre langt oppi hullet han bruker ,når han skal på dass;)

Hvertfall jeg føler disse førerene av den type bil ,har fått litt av det ryktet Bmw eiere hadde før.

Og la det være sagt,jeg er tålmodig både i trafikk og privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, sveigis skrev:

En liten tanke her og overhode ikke ment å henge ut noen her som sikkert eier disse bilene o l.

Og hva gjelder tankene mine?

Jo Tesla eiere og føreren rundt denne bil .

Er disse førerene av disse nåtidens svinkjørere /frekkiser i trafikken?

Til tider ser jeg en så idiotisk kjøring at jeg blir målløs.

I løpet av denne uken har jeg vært utfor hvertfall to episoder ,der jeg har vært så forbannet at jeg blir kvalm.

Eks 1:

-Kjører på to felten og skal forbi en Tesla som ligger i 80 der der er 100,han gasser på og slipper meg ikke forbi.

Han fortsetter og kjører ut foran meg  i venstre filenog ligger å rir i 90 og ikke pokker  om jeg kommer forbi.

Sånn holder han på hele veien fra Sørlandsparken til godt å vel Lillesand.

Eksempel to :

Igår var jeg ute og kjørte et ærend.

Måtte innom butikken og skulle rygge inn på parkeringen som var ledig .Plutselig kom der en sånn fuckings elektrisk satan og kjørte rett inn på plassen ,selv om han så jeg skulle inn der.

Sa det til han:Frekk liten faen du !!!!

Fikk da til svar :Først til mølla gutten min !

For en dritt tenkte jeg .

Tenkte at jeg skulle sagt til han :Den som tar min parkeringsplass ,får et balltre langt oppi hullet han bruker ,når han skal på dass;)

Hvertfall jeg føler disse førerene av den type bil ,har fått litt av det ryktet Bmw eiere hadde før.

Og la det være sagt,jeg er tålmodig både i trafikk og privat :)

Er ikke bare deg nei! De jævlene er så hovne at fy! https://www.budstikka.no/trafikkontroll/kollektivfelt/e18/tatt-i-kontroll-her-er-sjaforenes-kreative-unnskyldninger/s/5-55-745713 

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...