Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, sveigis skrev:

 

Ser mye tull fra Tesla sjåfører ja.. 

Har sett alt fra grisekjøring i 50 sonen der en Model X lå oppi ræven på meg lenge til tross for at jeg var kanskje 5 over grensen for så å peise forbi meg når det kom kollektivfelt, til en Model S som lå i venstrefelt på motorveien 10 kmt under grensen. Når jeg kjørte forbi så satt han selvfølgelig på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører i kollektiven innover til Oslo på MC hver dag.
Jeg ser minst 3 EL-biler uten passasjer i kollektivfeltet på E18 Mosseveien hver morgen. Det provoserer meg, det er imidlertid tjukt med EL-biler som står pent og pyntelig i kø, så det er ikke alle som tar en spansk en!

Kan si det sånn, at det har vært merkbart mye kontroller de siste ukene rundt dette med kollektivfelt og EL-bil i rush, og det er godt det blir tatt tak i.

Det jeg imidlertid ser på som et større problem er mobilbruk. Det skremmer meg! Jeg ser inn gjennom vinduer rett ned i fanget på bilister, og jeg tror ikke at jeg overdriver når jeg påstår at hver 4. bil på motorveien i snitt fikler med mobilen, eller snakker i den. Dette gjenspeiler seg også i kjøremønsteret. De henger gjerne ikke med i det heletatt.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Kjører i kollektiven innover til Oslo på MC hver dag.
Jeg ser minst 3 EL-biler uten passasjer i kollektivfeltet på E18 Mosseveien hver morgen. Det provoserer meg, det er imidlertid tjukt med EL-biler som står pent og pyntelig i kø, så det er ikke alle som tar en spansk en!

Kan si det sånn, at det har vært merkbart mye kontroller de siste ukene rundt dette med kollektivfelt og EL-bil i rush, og det er godt det blir tatt tak i.

Det jeg imidlertid ser på som et større problem er mobilbruk. Det skremmer meg! Jeg ser inn gjennom vinduer rett ned i fanget på bilister, og jeg tror ikke at jeg overdriver når jeg påstår at hver 4. bil på motorveien i snitt fikler med mobilen, eller snakker i den. Dette gjenspeiler seg også i kjøremønsteret. De henger gjerne ikke med i det heletatt.

Er ikke bare mobiler det går på... haugevis med mennesker som ikke kan gjøre to ting på en gang. Flere som fanges av systemet i bilen.

Har sett en dame som leste noen papirer på rattet her om dagen også 😂 hun klarte hverken å holde 60 (lå i 45-50) eller å holde seg rett på veien....

Kjører kollektivt på morgenen, men det er bare når samboer sitter på 😎👍🏼

Har dog opplevd å bli fanget i kollektivfeltet i noen meter (må stoppe helt og vente på luke om det ikke er noen som slipper meg inn i veibanen...kr fordi andre biler ikke vil slippe meg frem når jeg kommer ned fra bekkelagsveien/brattbakken...??? Er det folk som hater elbilister? 

Disse tilfellene er når jeg skal ut på Mosseveien, og ikke har gjort annet enn å krysse taxifeltet for å komme til vanlig kjørebane....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brattbakken ja. Kommer du ned der, så kommer man jo ganske brått på. Er jo ikke alle som vet, og/eller ser sånn med en gang at det kommer noen ut der.

Jeg kommer som regel i 60-70 i kollektiven oppover kneika der, og påkjøringa fra brattbakken er krapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å legge meg pent ut, og må derfor ligge i kollektivfeltet i noen meter for å ikke skremme vannet av folk... men opplever at noen gasser på når jeg kommer. 

Veldig mange «flink» bilister som ikke skjønner at det er 60-sone der. Opplever daglig at folk kjører i 50 eller lavere til tross for at det ikke er kø. Alltid en eller annen «lauk» som holder igjen trafikken foran 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det @sveigis at halvparten av de som kjører Tesla kommer fra biler som Passat og Mondeo med type 115 hester. Endelig har de en bil som kan hevde seg mot BMW og andre motorsterke biler, biler som i alle år har dradd i fra dem i venstrefila. Så vi får nesten unnskylde de litt, de vet ikke bedre. Så kan vi smile og vinke når vi kjører forbi dem mens de står og tigger strøm ett sted.

Jeg har ellers personlig tilgode å komme ut for de værste rauhøla i Tesla. De kjører som regel Audi eller Volvo synes jeg. Men jeg kom ut for en skøyer i en Model S P85 for ett par år siden som ikke ville slippe meg forbi i forbifeltet mellom Rannekleiv og Stoa. Man skal ikke undervurdere en 3 liters sekser når den først kommer opp i fart og får planta sine 650 nm ut i bakhjula. Fikk halt ham inn til slutt selv om han fikk ett lite forsprang, for jeg gir meg som kjent ikke før jeg er forbi 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som skal kjøpe AVA Høytrykkspyler så ser jeg at Bilpleiekongen har kampanje nå hvor de 100 første som bestiller 60X eller 80X får med en ekstra liten spyler på kjøpet (AVA 30) 

Kan være greit å sjekke ut hvis man likevel skal handle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du vet det @sveigis at halvparten av de som kjører Tesla kommer fra biler som Passat og Mondeo med type 115 hester. Endelig har de en bil som kan hevde seg mot BMW og andre motorsterke biler, biler som i alle år har dradd i fra dem i venstrefila. Så vi får nesten unnskylde de litt, de vet ikke bedre. Så kan vi smile og vinke når vi kjører forbi dem mens de står og tigger strøm ett sted.

Jeg har ellers personlig tilgode å komme ut for de værste rauhøla i Tesla. De kjører som regel Audi eller Volvo synes jeg. Men jeg kom ut for en skøyer i en Model S P85 for ett par år siden som ikke ville slippe meg forbi i forbifeltet mellom Rannekleiv og Stoa. Man skal ikke undervurdere en 3 liters sekser når den først kommer opp i fart og får planta sine 650 nm ut i bakhjula. Fikk halt ham inn til slutt selv om han fikk ett lite forsprang, for jeg gir meg som kjent ikke før jeg er forbi 😀

 

Hadde litt av samme opplevelse for ca et år siden, en Tesla S som ikke ville vike ii venstrefila .  jeg er usikker på modell, men uansett så ble hastigheten høy (110 sone),ca 110+mye .  Til å begynne med så dro den såvidt ifra min bil, men når vi bikket 130-140 så var det ingenting igjen av TeslaPoweren, han måtte bare melde pass.  Tesla går som kanonkuler fra lav hastighet men oppe i fart langs veien er de ikke så overlegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at jeg ikke er alene om opplevelsene angående dette fenomenet Tesla.

Nei takke meg til et par dieselbiler og en steingammal bensinmotor i tunet .:).

Disse gir meg like mye glede langs veien som en strømkåt Tesla eier .

Angående gammel bensinbil,får vel få på meg noe arbeidstøy og hive meg rundt.

Har en 535i som skal eu godkjennes til tirsdag ,og har litt å gjøre gitt .

Ha en flott lørdag alle sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maxmek skrev:

Hadde litt av samme opplevelse for ca et år siden, en Tesla S som ikke ville vike ii venstrefila .  jeg er usikker på modell, men uansett så ble hastigheten høy (110 sone),ca 110+mye .  Til å begynne med så dro den såvidt ifra min bil, men når vi bikket 130-140 så var det ingenting igjen av TeslaPoweren, han måtte bare melde pass.  Tesla går som kanonkuler fra lav hastighet men oppe i fart langs veien er de ikke så overlegne.

Lå selv ved siden av en model s75d opp svartdalstunellen til ryen her med min xc70, fra 70 og opp gled jeg fra han. Han fikk ett par meter når han ga flatt, men etter det hadde han ikke sjangs. Så er veldig ketchup de minste utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratt mang en Tesla S med E39 M5'en jeg hadde. Fra 120 km/t og oppover hadde de ikke sjangs. Faktisk ett par chippa A7' er og. Ingen tvil om at selvom bilen kom for snart 20 år siden så er det fortsatt en svært potent bil som parkerer det meste i dagens trafikkbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør av nysgjerrighet til alle dere som drar fra teslaer osv. Vet dere at motstander faktisk ga flat fjøl fra 110+? Synes det er rart en bil med 4-500hk skal virke sååå dårlig fra 110+? 

Er der noen som har aktuelle tall på hva en Tesla gjør 80-120 osv.?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, flobben skrev:

75d har bare litt over 300hk, så forskjellen er ikke så stor til min volvo, man vet jo aldri om det ga bånn, men når man ligger ved siden av og plutselig begynner å akse hardt så er det rart om man ikke gir flatt

Etter at 75D fikk ny software yter den samme 0-100 tid som 90D som forøvrig har 442hk :) 0-100 på 4.4 sekunder eller raskere. Alt ettersom hvilke hjul/dekk man har. 0-100 er visstnok satt med 19" og mye gummi. 21" performance hjul hjelper en del på det.

Når det gjelder 110+ så vet jeg at bilen av en eller annen grunn ikke føles beinhard. Likevel så drar den fra 335i’en jeg hadde før. Så jeg vet ikke helt hvordan man skal forklare hvorfor den føles treig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...