Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 30.10.2018 den 12.11, Marius2002 skrev:

Det var meget deilig å passere all kaoset på vei til jobb på motorsykkel Tirsdagsmorgen. 

Folk har jo ikke noe forhold til snø på veien lenger. Bar asfalt er det jo nesten alltid året rundt..

Jeg skjøt inn noen nye pigger i dekka kvelden før og la i vei i rolig tempo.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Diiesel skrev:

Hva er det som "bremser" m57tud25ene når en først er rundt 230-250hk? Dyser?

Jeg vil tro at både dyser og turbo begynner å miste pusten på 250hk på disse, de har Garrett gt2056v som ikke er en altfor stor turbo. Dette vet @TRF mer om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at jeg må gå 535d 272hk dyser - gt2260v turbo da 🤔

Bilen brenner helt rent nå. Ingen sort røyk. Synd at dysene er såpass dyre

 

Mener på jeg har spurt før, men noen som har tips til dugg/basseng i frontlykter på E60? Har lagt inn fuktslukerpose på 10 gram, men ser ut til å ha null effekt.

Endret av Diiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 18.57, Thundercoil skrev:

Noen som har opplevd at bildørene vrir seg? (E39 o.l.)

Bakdøren min har begynt å ta inn halve himmelen når det regner. Alle pakningene er hele, fine og myke. Det drypper (mye) rett ned på kanten av baksetet, så renner det ned i sømmen. 

Ser ut som det kommer inn på midten av toppen til døren. Når jeg dytter på døren/vindu, så flekser det ganske mye i øvre del, mot c-stolpen. 

Har funnet ut av det! Noen har prøvd å stjele bilen. Fant litt brytemerker på innsiden av c-stolpe, så det er noen som har brukt brekkjern e.l. med plast/gummi, men fortsatt med skarp ende. Skrapt inn til metallet og bøyd ut døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Diiesel

Men 530d er jo minste type skiver. Du kan ikke oppgradere til minst?

545i/550i eller 535d har størst skiver. Mens 534d har tykkere skiver. 2 stemplet kaliper er for diesel, mens en stemplet er for bensin.

Jeg monterte 535d skiver foran og bak. Pen oppgradering utseendemessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo selvfølgelig bytte kaliper. Skivene er jo mye tykkere og større. Men det finnes 4 forskjellige kalipere. Og det er ikke så lett å se forskjell på de i delekatalogen, pluss at mange selger de om hverandre.

Derfor jeg skrev at det er 2 stempel på diesel og 1 på bensin. Uansett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreit meg litt ut i dag 🤦🏻‍♂️ Fikk sveiset inn rette lambdamutter til eksosen i går. Viste seg at det ikke var lambdasensor som sto der, men temperatursensor. Går det fint å kjøre uten den bakerste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...