Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Etter en relativt kjapp budrunde ble huset solgt...til noen andre ;) Jeg synes ikke prisen det gikk for er forsvarlig for hva det krever av utbedringer. Da gidder jeg ikke å by over bare for å "vinne". Men takk for innspill dere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål vedrørende deler til bil.

Jeg skal kjøpe meg ny M performance 335i diffuser og lurer på om jeg absolutt bør velge originalt eller om det funker bra med kopi. GS skulle ha 6920,- for M performance ulakkert diffuser, mens eBay og Schmiedmann ligger på rundt 1500,- for ulakkert. Både GS, eBay og Schmiedmann sin diffuser er svart matt og grunnet. 

Noen kloke ord fra folket her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eselfjes På rett side av Glomma i det minste.. ;)

 

Til info:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Da-Steinar-oppdaget-BMW-en-sin-pa-Finn_-var-den-allerede-omregistrert-325249b.html

CC Group het tidligere Carma Bil. Husker jeg rett, var det en ombygd e36 m3 matt svart som har lagt ute fra carma bil i flere år til 99000. Jeg så bilen på finn igjen med nye biler til ca 60, senest for et par dager siden, men nå er annonsen borte.

Navn jeg finner når jeg søker litt, er Stian Frantzen Rudshaug og Espen Frantzen Rudshaug. Navnene stemmer med bosted og ca alder omtalt i artikkelen over. Trolig har CC Group hatt tilknytning til Carma Bil på Kjeller (som også er konkurs i år uten at jeg vet hvorfor).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E39 merket jeg forskjell på de med luft og uten luft. Luft var litt hardere og spratt litt mer. Mens på E61 så den litt roligere med luft, synes jeg.

Du kan nok merke en forskjell, men tror absolutt ikke at det er noe å snakke om, det er vel derfor så lite folk snakker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Otis skrev:

På E39 merket jeg forskjell på de med luft og uten luft. Luft var litt hardere og spratt litt mer. Mens på E61 så den litt roligere med luft, synes jeg.

Du kan nok merke en forskjell, men tror absolutt ikke at det er noe å snakke om, det er vel derfor så lite folk snakker om det.

Har konvertert e39 fra luft til fjærer. fjærene fra kittet jeg kjøpte er ganske myke, med ca 20 brett bak i bilen ligger den temmelig langt nede. Har bytta vekk belgene fordi de var dyre å kjøpe i Norge, i hovedsak. Kjøreegenskaper ?  Tjaa, ikke stor forskjell, tror jeg!

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politietaten/politibil-paa-sommerdekk-i-groefta-legger-oss-langflate/a/23839744/

Da regner jeg med at journalisten følger opp slik at dette faktisk ender med førerkortbeslag.

Videre, hvem i all verden er kjøper historien om "parkerte i ei grøft"?? De har jo ikke parkert, men dratt av. Det er bare å se på hvordan bilen står. (atlernativt så er det en fører med svake ferdigheter koblet sammen med dårlig vurderingsevne generelt som har greid å herje så mye at bilen til slutt ender opp der)

"vi legger oss langflate, men lyver litt om hva som egentlig skjedde".

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TRF-Racing skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politietaten/politibil-paa-sommerdekk-i-groefta-legger-oss-langflate/a/23839744/

Da regner jeg med at journalisten følger opp slik at dette faktisk ender med førerkortbeslag.

Videre, hvem i all verden er kjøper historien om "parkerte i ei grøft"?? De har jo ikke parkert, men dratt av. Det er bare å se på hvordan bilen står.

"vi legger oss langflate, men lyver litt om hva som egentlig skjedde".

Det er helt sant, de dreit seg loddrett ut der. Men på en annen side så synes jeg utrykningskjøretøy burde fritas for slike pålegg fra offentligheten om å "miste lappen". De må rykke ut alltid, de kan ikke si "sorry, vinterhjula 'ække på". De burde helt klart lagt om for noen uker siden, det ble ikke gjort. Jeg regner med de har en nogen lunde mer fornuftig forklaring enn en vanlig mann i gaten. Jeg synes ikke de burde svartmales på grunn av denne saken :) Flaut for de er det, men likevel en ikke-sak, media burde ikke dekket dette for Politiets beste. Det blir nok skjerpede rutiner fremover uansett om det hadde vært mediadekning eller ei :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må desverre si at jeg er helt uenig med deg. Politiet er trolig den etaten i Norge som ettergås minst. De har en egen evne til å sno seg unna ansvar, og dette er et fenomen man kan spore tilbake til skjermingen av politiet etter krigen.

Normalt er jeg dog enig med deg, man skal ikke snu hver en stein for å finne skitt på en etat. Men politiet har brukt opp alle kvoter de har, og det er åpenbart at det ikke blir bedre mm. noen holder de ansvarlige.

Videre, dette er ikke et enkeltstående tiflelle. Det finnes drøssevis av eksemplet på politbiler med neslitte hjul, skeivslitte hjul, corden ute etv. UP skal ettergå bilisters adferd i trafikken, da er det et absolutt minimum at de greier å forholde seg til lovverket selv. Uten dette mister en etat, uavhengig av type, all troverdighet. Skal folk forholde seg til "Trine 22" sin hoverende og nedlatende tone om hvor forferdelig det bilister gjør er, må hun faktisk være faglig uangripelig selv. Dette er altså i Politiets egenintresse for å øke sin "slagkraft" i uttalelser, men i motsetning til organsisjoner flest later ikke politiet til å skjønne dette.

Å være faglig uangripelig skal heller ikke komme ovenfra, dette skal være et iboende ønske og mål for enhver æreskjær utøver (arbeidstaker, tjenestemann, hva det nå måtte være).

 

Jeg siterer et par punkter fra politiets verdigrunnlag (første punkt er også første punkt i grunnlaget), etiske prinsipper for utøvelse av politiarbeid:

Bidrar til at etatens tillit og anseelse blir ivaretatt på en god måte

Har stor grad av integritet

Bidrar til etisk refleksjon over egen og andre ansattes atferd/handlemåter

Reagerer når kolleger eller medarbeidere opptrer i strid med etatens fellesverdier

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det er helt sant, de dreit seg loddrett ut der. Men på en annen side så synes jeg utrykningskjøretøy burde fritas for slike pålegg fra offentligheten om å "miste lappen". De må rykke ut alltid, de kan ikke si "sorry, vinterhjula 'ække på". De burde helt klart lagt om for noen uker siden, det ble ikke gjort. Jeg regner med de har en nogen lunde mer fornuftig forklaring enn en vanlig mann i gaten. Jeg synes ikke de burde svartmales på grunn av denne saken :) Flaut for de er det, men likevel en ikke-sak, media burde ikke dekket dette for Politiets beste. Det blir nok skjerpede rutiner fremover uansett om det hadde vært mediadekning eller ei :) 

problemet er at de skapte fare for andre, og de visste klart om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TRF-Racing jeg er ikke helt uenig med deg :) Politiet er klart de som skal gå fram som et godt eksempel, men bommerter kan skje. Jess det har skjedd alt for mange ganger før og det vil skje igjen. Jeg er enig i at Politiet må skjermes mindre, men slike saker som at de mangler et lys, glemt å byttet dekk, kjørt utenfor, brøt fartsgrense når de ikke er i utrykning osv. mener jeg fortsatt er ikke-saker. Å ikke ha byttet til vinterhjul er klart alvorlig nok i seg selv på dette føret, og det er passe flaut for de. Likevel synes jeg ikke svartmaling og uthenging er på sin plass, samtidig mener jeg at personell/bil i tjeneste(!!) ikke skal få samme straff som vi vanlig mann i gaten. :) 

@tennbrikket du har helt rett i at de skapte fare for andre, men visste tjenestemennene om at det var sommerhjul på? Mulig de bare hoppet i bilen å kjørte og regnet med det hadde blitt byttet? Jeg vet ikke...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

@TRF-Racing jeg er ikke helt uenig med deg :) Politiet er klart de som skal gå fram som et godt eksempel, men bommerter kan skje. Jess det har skjedd alt for mange ganger før og det vil skje igjen. Jeg er enig i at Politiet må skjermes mindre, men slike saker som at de mangler et lys, glemt å byttet dekk, kjørt utenfor, brøt fartsgrense når de ikke er i utrykning osv. mener jeg fortsatt er ikke-saker. Å ikke ha byttet til vinterhjul er klart alvorlig nok i seg selv på dette føret, og det er passe flaut for de. Likevel synes jeg ikke svartmaling og uthenging er på sin plass, samtidig mener jeg at personell/bil i tjeneste(!!) ikke skal få samme straff som vi vanlig mann i gaten. :) 

@tennbrikket du har helt rett i at de skapte fare for andre, men visste tjenestemennene om at det var sommerhjul på? Mulig de bare hoppet i bilen å kjørte og regnet med det hadde blitt byttet? Jeg vet ikke...

forsåvidt, men er det ikke føreren sin ansvar å sjekke at bilen er i forsvarlig stand før man kjører den? Skjønner hva du mener da dette er en litt "rar" sak.  Får bare håpe de  har lært nå, skjer nok ulykker fra før,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...