Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Artig :) Jeg er vokst opp med VW og det er det som har vært i familien(med unntak av mine besteforeldre på min mors side som KUN har hatt Ford, meste som er av ford, Anglia, Granada, Focus, Mondeo, Scorpio, Sierra og litt til). Jeg skulle ha Golf Mk1 eller Mk2 som min første bil, og var på nippet til å kjøpe en Mk1 som stod i Tromsø. Jeg skulle ikke ha BMW og ihvertfall ikke E36. Et halvt år gikk og en E36 stod utenfor :) Opphavet byttet til Audi når vi flyttet ut fordi de trenger ikke like stor plass som var i Passaten. Så ja, man blir veldig påvirket av familie og hva man er vokst opp med. Det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg endte opp med BMW, heldigvis :) Nå har jeg hatt litt andre i mellom og er tilbake. Men jeg har ingenting imot å gå over til Audi, Citroen, VW eller Skoda feks. og noen til ved en senere anledning.. Tiden viser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa hadde Mercedes-Benz W110 da jeg ble født. Kort tid etter ble den byttet ut med en helt ny Audi 100 (C1) som igjen etter 2-3 år ble byttet ut med en ny Volvo 245. Denne bilen hadde vi i 2-3 år da min far fikk et anfall av "downsizing" og kjøpte en ny Golf Mrk.I. Den var veldig trang med to voksne, tre barn og en stor vovse, men det gikk da på et vis. Etter et par år med Golfen innrømmet min far at bilen var for liten og kjøpte en ny Peugeot 505. 

Min første bil var en Mercedes-Benz W201 og senere har jeg hatt 6-7 Peugeoter, men aldri en Audi, Volvo eller VW Golf (boble og up! har jeg imidlertid hatt). Jeg tror helt klart at hva slags biler familien hadde da man var barn har en viss betydning for senere valg av bil, men ikke nødvendigvis alltid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Mazda e2000 når jeg vokste opp.

87 eller 88 mod (ve73337 regnr)

Ble heldigvis ikke påvirket av det 😂

Når jeg skulle ha bil så hadde jeg ingen forutsetninger for noe som helst omtrent. Så hadde ingen aning om hva jeg ville ha.

Hadde tempo moped, så var litt "in" i litt sære greier.

 

Så endte opp med en 87 Saab 900 turbo 3dørs med airflow styling, 

Ville 155hk, men gikk bra nok for en 19åring 😜 (tok lappen sent da hadde moped så stressa ikke med det)

Endte opp med bmw e30 da kjæresten til søstra mi hadde en 87 320i han hadde avskiltet pga skolegang, sto da i hagen hos mamma,

Ga 5k for den, grei stand, men hadde ulyd i diff.

Har hatt bmw helt siden da, e30 stort sett hele tia, men hatt noen e34/36/28 og.

Holder meg til e30 nå, og navara trekkbil for henger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik skrev:

Vi har ganske mye Lego som er samlet opp igjennom årene med to barn. Det er alt fra relativt enkle technic byggesett, tog, dinosaurus, MB Unimog til Mindstorms (NXT 2). Vi har de aller fleste byggeinstruksjonene, men få om noen av byggesettene er 100% komplette (jevnt over kanskje 98-99%). Vi har heller ingen originale esker så alle legoklossene ligger blandet/usortert i 8-9 kasser (40x30x30 cm). 

Vet du om det et marked for slik Lego "løsøre" eller kan man like gjerne gi det bort til en sfo/barnehage?... :?

I Norge får man lett solgt slikt. Hvordan det er i Danmark vet jeg ikke, men tror ikke det er noe forskjell der.

Ellers kan jeg gjerne kjøpe tog og Unimog. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

Artig :) Jeg er vokst opp med VW og det er det som har vært i familien(med unntak av mine besteforeldre på min mors side som KUN har hatt Ford, meste som er av ford, Anglia, Granada, Focus, Mondeo, Scorpio, Sierra og litt til). Jeg skulle ha Golf Mk1 eller Mk2 som min første bil, og var på nippet til å kjøpe en Mk1 som stod i Tromsø. Jeg skulle ikke ha BMW og ihvertfall ikke E36. Et halvt år gikk og en E36 stod utenfor :) Opphavet byttet til Audi når vi flyttet ut fordi de trenger ikke like stor plass som var i Passaten. Så ja, man blir veldig påvirket av familie og hva man er vokst opp med. Det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg endte opp med BMW, heldigvis :) Nå har jeg hatt litt andre i mellom og er tilbake. Men jeg har ingenting imot å gå over til Audi, Citroen, VW eller Skoda feks. og noen til ved en senere anledning.. Tiden viser!

Min bilinteresse har også fulgt bilvalget til mine foreldere i oppveksten. BMW interessen startet da vi fikk en E34 525i rundt 1996, verdens fineste bil husker jeg den som. Så hadde mine foreldre en liten periode med ett par Audier ifra 1998 til 2004, først en A4 1,8T og så en A6 2,4. Da var det liksom Audi som var tingen, selv om jeg var glad i BMW også. En onkel kjøpte ny E39 523i rundt 1998, den bilen ble jeg helt forelsket i og har gjort at jeg selv i dag er litt svak for E39. Lyden i den bilen var nydelig, det er mye av grunnen til at jeg ville ha BMW og kun BMW med sekser. Jeg var så fasinert av lyden i disse motorene, sto med ørene spisset hver gang det kom en seksylindret BMW. Husker E39 M5 kom rundt 98/99 med syke 400 hester...det var vel min første ordentlige drømmebil. Jeg husker vi var innom Egil Stenshagen på en Oslotur rundt 2000/2001, det var da A4en ble vurdert byttet inn i en nyere brukt E39. Der sto det en mørk blå E39 M5 med beige hudinteriør, de starta den opp og kjørte den ut av lokalet til en ny ventende kunde som hadde kjøpt den ny. Det gjorde innrykk på en bilgal tolvåring. Så kjøpte mine foreldre en ny E46 320d (første dieselbilen dems), jeg husker jeg sørget over at de byttet inn en A6 med V6er bensin i en bråkete dieselbil :P Og siden har det kun gått i BMW hos oss,  har selv hatt både VW og Audi men det er liksom BMW som har klort seg fast.

Da jeg nærmet meg lappen så var det jo E39 som var drømmen, men E34 var det jeg hadde råd til og absolutt noe jeg ville ha. Men det ble VW Passat siden opphavet skulle være med å sponse meg med bil, BMW var utelukket hvis de skulle være med å sponse. Så jeg eide Passaten i 3 månder og kjøpte meg facelift E39 520i i 2008, mens jeg gikk i andreklasse på videregående :) Jeg hadde da deltidsjobb, dame, bodde hjemme og kjørte herlig BMW. Kunne ikke hatt det bedre som 18 åring ;) 

3 timer siden, DanielStance skrev:

Vet ikke hva poenget med dette bildet var, men det var litt tøft :)

RUl5dkxKxgY.jpg

Noe av det beste ifra BMW samlet der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja saker som virker opplagte er sjelden det uten å vite begge sider. Her er det 3 personer som mener de tiltalte enten er uskyldige eller at det er grad av tvil. Den ene advokaten hevder også at det mangler informasjon i saken slik den blir fremstilt i media (av fornærmede)

Ingen tvil om at jenta har opplevd noe jævlig men jeg er likevel imot gapestokken og at folket skal dømme på Facebook. 

Vi må la rettsvesenet gjøre jobben selv om jeg sannsynligvis hadde ment noe annet som offer eller pårørende til offer. Hevnlysten er en sterk drift når noe føles urettferdig.

Men vi har noen stygge justismord på samvittigheten i Norge.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ser ut til at det jeg trodde var en gåen pære kan være problemer med ledning til lykten i stedenfor... Bytta pære og fortsatt ingen lys.

Men av en eller annen grunn så var metallet på pæren som er rett nedenfor glasset var fullt av forskjellige farger. Blitt i overkant varm kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, [space] skrev:

Han her kårer jeg til ukas dust/bedreviter. 

Forbanna tosk. 

Fascinerende hvordan nordmenn ikke skjønner fletting. Jeg har et "Motor"-blad fra sommeren 1995 der det skrives om store køproblemer pga manglende fletting i forbindelse med arbeid i Brynstunnelen i Oslo, og denne sommeren har vi hatt de samme diskusjonene/problemene med Brynstunnelen og Follotunnelen på E6 mellom Vestby og Son. Morsomt å se hvordan tiden går, mens de samme problemene består. 

For øvrig er all tunnelbyggingen på Østlandet en evig kilde til trafikkaos fordi de er så følsomme for vedlikehold og trafikkproblemer. Alle disse tunnelene krever mye vedlikehold og stenger unødvendig mye av kapasiteten ved havarier. Eksempler er Brynstunnelen (som er mer et høl enn en tunnel med sine knappe 200m...), Nøstvedttunnelen på E6, Oslofjordtunnelen og ikke minst Nordbytunnelen ved Tusenfryd som stenger hver gang en spurv har forvillet seg inn i ene løpet....Utrolig hvor store forsinkelser, kaos og utslipp disse tunnelene har sørget for selv om de egentlig var ment å være miljøvennlige mot lokalmiljøet (i den grad det er noe av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...