Gå til innhold

Daily driver E91 335ix


 Share

Anbefalte innlegg

21 hours ago, bmwgreg90 said:

Trur man får kjøpt pakker, men flere deler. Så lenge man ikke kjører for høg boost så skal det være ganske sikkert mener jeg. USA/England så bruker di jb4 til tuning. Men det kan man tilpasse trykk osv. En av di svakere tinga ved tuning er vel orginale chargepipen som er laga av plast og ryker ved mye trykk.

Skjønner. Hmmm, interressant :)

 

11 hours ago, Freakshow said:

dæven! meget pen 335! :D og moro at det er Touring! :D

Tusen takk for det :)

 

Driver å ser på bremser for tiden, da det nærmer seg bremseskift uansett og ønsker å oppgradere.

Hvilke typer/produsenter bruker folket? Noen anbefalinger?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg ikke vært innom før.

Men det må jeg ser jeg :).

Dette var en pen e91 med skikkelig motor ja.

Ser ut som den får stellet sitt og denne,og det liker jeg .

E91 er nydelige biler og ikke minst hvis enn får gjort litt med dem.

Denne som har dette motoroppsettet,må jo gjøre denne bilen perfekt :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Alfaduden said:

Fadern har BMW performance bremser på sin 3 serie. Funker bra det. Levert av Brembo og er bolt on!
Ta en telefon til ESS i Østfold du. Han kan sikkert hjelpe deg med svar ang. tuning.

Ok, interessant - takk for tips. Sjekker litt angående bremser.

Ja, ser de ESS gutta har skrudd 'litt' BMW opp igjennom. Kanskje verdt å høre litt :) 

 

8 hours ago, sveigis said:

Denne tråden har jeg ikke vært innom før.

Men det må jeg ser jeg :).

Dette var en pen e91 med skikkelig motor ja.

Ser ut som den får stellet sitt og denne,og det liker jeg .

E91 er nydelige biler og ikke minst hvis enn får gjort litt med dem.

Denne som har dette motoroppsettet,må jo gjøre denne bilen perfekt :)

 

 

 

Takk for det :)

Og ja, den får mer enn nok stell og pleie - rett før kona blir sjalu :P

Meget kjekk kombo for meg som har 2 barn også, så da har man (bitte)litt plass bak også...i tillegg til kjøregleden for far :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med disse bremsene vil du trolig slippe unna spørsmål ved eu-kontroll og slikt. Dette er jo orginalt ekstrautstyr og har jo BMW performance skrevet over hele calipperen :)
ESS gjorde en god jobb med oppgraderingen fra 325i til 330i på faderns bil hvertfall. Tommel opp! ;) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2016 at 1:24 PM, Alfaduden said:

Med disse bremsene vil du trolig slippe unna spørsmål ved eu-kontroll og slikt. Dette er jo orginalt ekstrautstyr og har jo BMW performance skrevet over hele calipperen :)
ESS gjorde en god jobb med oppgraderingen fra 325i til 330i på faderns bil hvertfall. Tommel opp! ;) 
 

Det er absolutt et godt poeng. Er tross alt skummelt med ting som fungerer bedre enn originalt :shock:

On 8/4/2016 at 2:28 PM, Frode D said:

Performance-skivene er mindre enn 335i originalt, bare så du vet det. Men regner med at 6 stempler virker bedre enn ett. :)

Ja, så de var noe mindre - ikke at det gjør noe, i den forstand. Men skal nok litt til at jeg går ned i diameter.

 

Ble anbefalt disse foran, og disse bak - noe kjennskap til disse? Brakes.no generelt, er det ok å handle herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Eggings skrev:

Det er absolutt et godt poeng. Er tross alt skummelt med ting som fungerer bedre enn originalt :shock:

Ja, så de var noe mindre - ikke at det gjør noe, i den forstand. Men skal nok litt til at jeg går ned i diameter.

 

Ble anbefalt disse foran, og disse bak - noe kjennskap til disse? Brakes.no generelt, er det ok å handle herfra?

Nå er det jo ikke samme type bil eller vekt det er snakk om, men jeg er strålende fornøyd med EBC Turbogroove skiver og EBC Yellowstuff klosser på Z4en min. Det er noen hakk hvassere enn USR og Greenstuff. 

Funker meget godt på både landevei og bane. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Gorg said:

Performancebremsene er ikke egnet til 335i. Det fant jeg ut når jeg fikk oppgradert mine bremser

Ok, kunne du utdypet hva som gjør/gjorde at du ble misfornøyd?

 

2 hours ago, StigJ said:

Nå er det jo ikke samme type bil eller vekt det er snakk om, men jeg er strålende fornøyd med EBC Turbogroove skiver og EBC Yellowstuff klosser på Z4en min. Det er noen hakk hvassere enn USR og Greenstuff. 

Funker meget godt på både landevei og bane. 

Aha, takk for tips. Hvor får man sjekket opp EBC? Finnes det en nasjonal leverandør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Eggings skrev:

Ok, kunne du utdypet hva som gjør/gjorde at du ble misfornøyd?

 

Aha, takk for tips. Hvor får man sjekket opp EBC? Finnes det en nasjonal leverandør?

Brakes Norge (shop.brakes.no) og Koolart (koolart.no) er importører på EBC i norge. sjekk på deres side ved å velge merke, modell og motor :) 

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...