Gå til innhold

E39 525tds manuell


 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, salnes34 skrev:

Pen bil! :D Deilig å se flere E39 sedaner her på forumet. Skal følge med!

Takk for det :) Ja artig å se at såppas mange tar vare på disse gamle tyskerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, osteper skrev:

Hehe ja husker tråden din fra MP! Kalte meg "v1ruZ" på den tiden. :lol:

Gikk nok greit den da ja tenker jeg, vurderer TRF jeg og. :)

 

Takk! :) Ja gjør mye det! ^_^

Jeg husker deg faktisk! :D jeg fulgte med i tråden din før jeg kjøpte min tds :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har styrestag liggendes i Kongsberg-området?

Eventuelt bærearmer forran og (Ikke casterstag men de andre). 

Tenker å bestille fra skruvat, men hadde jo vært kjekt å få det kjapt. :)

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrestag og bærearmer er bestilt og driver å vurderer om jeg skal bytte til coilovers i samme slengen, og satse på at det gjør den litt mer kjørbar igjen. Er helt grusomt å kjøre nå som den er "løs" i svingene.

 

Kikker på SuperSport og AP Sportfahrwerke. Hvem av disse er best? Ser begge er lisensierte av KW, og ligger ca. likt i pris. Hadde egentlig ikke tenkt til å legge så mye i dette, da det er tross alt en 18 år gammel bil så heller litt mot å bestille noen JOM BlueLine og, virker ikke som de er så hakkandes gæli. :)

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Styrestag og Supersport coilovers er montert. Venter på bærearmer før jeg bestiller 4-hjulskontroll, da jeg har fått tilsendt feil del. :angry:

Skal prøve å få ordnet noen bilder etterhvert, må bare få justert det litt bedre. Veldig lav forran nå men like høy bak enda så ser litt dumt ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29. august 2016 at 21.40, osteper skrev:

Styrestag og Supersport coilovers er montert. Venter på bærearmer før jeg bestiller 4-hjulskontroll, da jeg har fått tilsendt feil del. :angry:

Skal prøve å få ordnet noen bilder etterhvert, må bare få justert det litt bedre. Veldig lav forran nå men like høy bak enda så ser litt dumt ut. :lol:

Tenker å få min og godkjent med supersport så lurer på hvordan den ser ut i godkjent høyde :P pøs på med bilder :) 

Endret av salnes34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.8.2016 at 22.50, salnes34 skrev:

Tenker å få min og godkjent med supersport så lurer på hvordan den ser ut i godkjent høyde :P pøs på med bilder :) 

Ikke veldig lavt godkjent, laveste lovlige er 32cm fra nav til bue. Kan se bilder av det litt lenger bak i tråden min. Er på mobilen nå så orker ikke finne fram :P Og det er alt for mykt til å kjøres noe spesielt lavt med uansett, subber en del (mye)  bak på min. Har valset men subber enda. Må stivere fjærer eller bumpstops til der.. Men komfortabelt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gabz skrev:

Ikke veldig lavt godkjent, laveste lovlige er 32cm fra nav til bue. Kan se bilder av det litt lenger bak i tråden min. Er på mobilen nå så orker ikke finne fram :P Og det er alt for mykt til å kjøres noe spesielt lavt med uansett, subber en del (mye)  bak på min. Har valset men subber enda. Må stivere fjærer eller bumpstops til der.. Men komfortabelt er det!

 Så lenge det er lavere enn originalt så skal det gå bra for min del. Hvertfall jeg vil ikke ha det for stivt. Subber vel ikke like mye med 17" felger? :P Og husker du sidetall på tråden din? Er på mobil selv :? Men bilen min subbet ikke en gang fra Narvik til Bergen da.

Endret av salnes34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var godkjenningshøyde med 32-33cm fra nav til bue. Allerede her subbet det bak. Er 10" felger med ET19 spacet ut 15mm, så er jo ganske bredt bak. Har i etterkant justert ned en cm eller maks to samt valset så jeg fikk 1,5-2cm mer plass i bredden, men subber enda. Subbet helt jævlig før jeg valset, men etter valsing subber det bare i harde svinger eller harde dumper, og med passasjerer (holder med en bak, har ikke turt to, haha). Så må bli stivere bak for min del! Men om du ikke skal ha noe spesielt lavt eller ikke ha så breie hjul så går det nok helt fint. Er en del stivere enn originalt, men samtidig veldig komfortabelt. Så er perfekt til daglig kjøring med fornuftig hjulbredde eller høyde. 

23.JPG

(trådstarter får bare si ifra om jeg skal fjerne bildet)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Gabz skrev:

Dette var godkjenningshøyde med 32-33cm fra nav til bue. Allerede her subbet det bak. Er 10" felger med ET19 spacet ut 15mm, så er jo ganske bredt bak. Har i etterkant justert ned en cm eller maks to samt valset så jeg fikk 1,5-2cm mer plass i bredden, men subber enda. Subbet helt jævlig før jeg valset, men etter valsing subber det bare i harde svinger eller harde dumper, og med passasjerer (holder med en bak, har ikke turt to, haha). Så må bli stivere bak for min del! Men om du ikke skal ha noe spesielt lavt eller ikke ha så breie hjul så går det nok helt fint. Er en del stivere enn originalt, men samtidig veldig komfortabelt. Så er perfekt til daglig kjøring med fornuftig hjulbredde eller høyde. 

(trådstarter får bare si ifra om jeg skal fjerne bildet)

 

Nå har ikke jeg justert det slik det skal være enda, min er vel like høy som på bildet forran, og litt høyere bak. Men syns det er rimelig stivt jeg? Skulle gjerne hatt det litt mykere da jeg kjenner hver ujevnhet i vegen, og smeller skikkelig over små dumper den fløyt over før. :) 

19 minutter siden, salnes34 skrev:

Det der ser helt topp ut for min del :D skal ikke plage trådstarter mer

Bare hyggelig med litt liv her. :) 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, osteper skrev:

Nå har ikke jeg justert det slik det skal være enda, min er vel like høy som på bildet forran, og litt høyere bak. Men syns det er rimelig stivt jeg? Skulle gjerne hatt det litt mykere da jeg kjenner hver ujevnhet i vegen, og smeller skikkelig over små dumper den fløyt over før. :) 

Bare hyggelig med litt liv her. :) 

Er jo selvsagt en del stivere enn originalt, men til å være "stivt" senkesett så er det veldig komfortabelt :) Så må jo tilpasse kjøringen så ujevnheter og dumper tas mye penere. Men det er jo en veldig personlig mening da, kan være andre synes det er pinnestivt hvis man ønsker likt som originalt. Men jeg synes det er helt passe selv om jeg gjerne skulle hatt det en del stivere bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gabz skrev:

Er jo selvsagt en del stivere enn originalt, men til å være "stivt" senkesett så er det veldig komfortabelt :) Så må jo tilpasse kjøringen så ujevnheter og dumper tas mye penere. Men det er jo en veldig personlig mening da, kan være andre synes det er pinnestivt hvis man ønsker likt som originalt. Men jeg synes det er helt passe selv om jeg gjerne skulle hatt det en del stivere bak :)

Skjønner. :) Ja går rimelig tregt over dumper og slikt nå, men det hadde jeg jo regna med uansett med lavere og stivere bil. :)

Har ikke noe særlig i mot at det er så stivt heller, sitter godt i svingene nå kontra de originale. De var helt gåene, demperene hadde så og si ingen motstand når jeg komprimerte de og de returnerte heller ikke. Så var høyst på tide å få bytta ja! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...