Gå til innhold

E39 525tds manuell


 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Gabz skrev:

Er lite motstand i dem når de er i orden også faktisk. Men skal jo returnere ja :lol:

Ja er klar over det, de skal jo motstå relativt kjappe bevegelser, men dette var som å dytte ned luft :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justert den ned litt bak nå, men må enda lenger ned gitt. Justerte spissinga forran og så den ikke eter opp de nye dekka mens jeg venter på 4hjulskontroll. :lol: Så får senke den mer bak i morgen. :) 

Her er et elendig mobilkamera-bilde:

IMG_20160901_194033.jpg

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at rattet ikke retter seg opp av seg selv etter å ha svingt? Har vært sånn en god stund på min nå, muligens helt siden jeg kjøpte den. :mellow:

Får se om det blir noe bedre etter en 4-hjulskontroll, men har lite tro på at det hjelper. Håper bare ikke at det er servopumpa eller tannstanga som er gåen, det blir fort mye arbeid. 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

4-Hjulskontroll tatt. Skal tilbake å klage i morgen, bilen rett og slett helt jævlig å kjøre. I over 40km/t er det utrolig stor dødgang i rattet, og den sporer og styrer noe sinnsykt. 

Tok en kjapp titt på bakhjula, ser ut som de har justert vanvittig mye toe-out. Greit nok at bakhjulstrekkere skal ha litt toe-out, men de skal da vel ikke ha så mye at man visuelt kan se det? I krappe svinger begynte det å hyle i dekket bak og, har aldri gjort det før selv med mye større hastigheter. 

Vil tro det er noe feil med kalibrering av apparatet dems, eller at de har montert det feil på hjulene. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men tallene ser forøvrig greie ut. Kan godt laste opp dokumentet om noen har peiling. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Skulle fylle litt diesel, men ble så irritert over hvor grusom den var å kjøre at jeg stakk innom nå i kveld. :lol:

Selve verkstedet var stengt, men prata med en trivelig kar i butikken der. Vi ble enige om at det må ha skjedd noe feil, for tallene på kontrollarket stemmer ikke overens med hvordan hjulstillingen bak ser ut. Så skal ringe ned i morgen og få ny time. :) 

 

Edit: Irriterer meg over at jeg vaska bilen i går, men de har greid på et eller annet mystisk vis å skitne til HELE bilen i dag. :angry:

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt mye skriving men lite bilder i det siste! Skal prøve å få ordnet noen bilder når jeg får igjen bilen og får vaska den. :) 

Liten mini update i dag: Levert bilen på verkstedet igjen, hvor de skal ta ny 4hjulskontroll.

Nå nylig har det begynt å sprake bittelitt i høytalerene hver gang jeg girer, altså hver gang turtallet detter fra 2k rpm eller høyere og ned på tomgang. Bare ett lite sprak i det den treffer tomgang. Xenonlysa (Uoriginalt forresten) blitser og kjapt av og på hver gang dette skjer. Er dette et tegn på at dynamoen begynner å ta kvelden? :mellow:

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den igjen fra verkstedet samme dag som jeg leverte den, så det var relativt god service der. Bare litt uheldig med første 4-hjulskontrollen. :lol:

Nå ble den litt bedre å kjøre enn den var, så strammet "preloaden" på tannstanga. Fikk strammet det så mye det gikk, uten at det gjorde styringen veldig mye tyngre. Ble vesentlig mindre slark i styringa nå, men fortsatt ikke helt perfekt. Skal bytte de nedre bærearmene for å se om det hjelper. Hvis ikke blir det nok å bytte tannstang en gang jeg gidder. :mellow:

Her er et mobilkamerabilde med dårlig instagramfilter :lol:

14540678_630940297110995_7213526577269702656_n.jpg

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjer lite her gitt! Har lagt om til vinterdekk og fått prøvd den på skikkelig vinterføre i helga! Kommet over 40cm med snø her, så har leika litt brøytebil. :lol: Har og fått byttet motorfester. Deilig å slippe "dunking" hver gang jeg gira eller slapp opp gassen. Venstre motorfeste var HELT gåent, festet var løsnet fra foringa så ikke rart det har vært vibrasjoner/dunking. :lol:

 

Men den er fortsatt veldig vond å kjøre, hele bilen føles "løs". Merka dette spesielt på vinterføre, kjennes ut som bakenden glipper konstant, og den "sporer" bak. Noen som vet hva dette kan være? Er sånn med både vinterdekk og sommerdekk, men merker det spesielt godt på vinterføre, ekkel å kjøre sånn den er nå. Har bytta alt i forstillinga, og alt i bakstillinga bortsett fra de innerste foringene som holder de store "armene" bak og stabstagforinger. Kan disse gjøre at bilen føles slik? 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gabz skrev:

Kan fort bli vinglete med dårlige støttestag til stabstag, ville byttet de om de er slitte. Foringene i bærearmene kan nok også gjøre det. Sjekket dempere og fjærer også? 

Støttestaga til stabstag er byttet, eneste er de foringene som holder selve stabstaget som ikke er bytta enda. Koster jo ikke mange kronene, så kan vel liksomgodt bytte de. :) Har bytta begge bærearmene, jeg tenker på de som holder "trailing arm" bak. De lages egentlig ikke av BMW for de mener det er "life time" foringer. Disse som sitter på bildet her: 

s-l300.jpg

Men har sett man får polyforinger til de, men de virka faste når jeg sjekka de så har ikke lyst å bytte de med mindre jeg må!

Bytta akkurat om til coilovers, og nye tårnforinger bak så det skal være i orden! Ble vesentlig mye bedre etter det, men den oppfører seg fortsatt veldig merkelig! :( 

Men takk for tips! :) 

1 time siden, salnes34 skrev:

Ville sjekket traversforingene og jeg. Hadde en delebil en gang og når jeg tok ned bakstilling var foringene der masse sprekker i. 

Takk for tips, men traversforingene er bytta, hjalp en god del det og, men fortsatt føles den veldig ekkel bak, spesielt på snøføre!  :( 

Noen i Kongsberg-området som har peiling, og har lyst å prøvekjøre den så må de mer enn gjerne det! Syns den så og si er ubrukelig å kjøre nå! :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gabz skrev:

De foringene som holder stabstaget knakk av på min, da merket man det i rumpa. Absolutt verdt å bytte :)

Da skal jeg prøve å bytte de før jeg gjør noe mer! :) Vil tippe de er 18 år gamle, så de er nok modne for utskiftning!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...