Gå til innhold

BMW M550D X-Drive, M-performance (endelig i hus). Tips til felger? :)


 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, ParamedicX5 skrev:

ja,- det jeg sier...at jeg har 20" og vil ha ANDRE 20" i stedenfor 21", for å ikke gå på komforten løs :) 

Haha, da misforstod jeg :) 

20" er bra størrelse på F10 og F11, visuelt og komfortmessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke beholde M434-felgene som vinterfelger på bilen da? Eller har du et annet oppsett på vinteren? :) Jeg vurderer å kjøpe slike som vinterfelger dersom jeg skulle kommer over et sett. Ser du har lagt ut dine, men det er med sommerdekk (og dessuten ikke riktig dimensjon etter min smak, ville hatt 245 foran og 275 bak slik de kommer originalt).

Når det gjelder felgtips så er det vel de dyrere produsentene som lager det aller mest spenstige, som kanskje en M550d fortjener. Ellers er jeg godt fornøyd med Avantgarde M510 på min bil, selv om dette ikke er felger i premiumklassen. Synes de kler karosseriet godt til den prisen, men da ville jeg nesten gått for 21", de kan fort se litt spinkle ut i 20" pga. de tynne eikene. Ellers har jeg replica av M343-felgene på min på vinteren i 20", ligger noen bilder i starten av tråden min. Disse synes jeg er  stilrene og massive og gir en god dybdeeffekt med et litt hissig dekkoppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Walkabout skrev:

Du vil ikke beholde M434-felgene som vinterfelger på bilen da? Eller har du et annet oppsett på vinteren? :) Jeg vurderer å kjøpe slike som vinterfelger dersom jeg skulle kommer over et sett. Ser du har lagt ut dine, men det er med sommerdekk (og dessuten ikke riktig dimensjon etter min smak, ville hatt 245 foran og 275 bak slik de kommer originalt).

Når det gjelder felgtips så er det vel de dyrere produsentene som lager det aller mest spenstige, som kanskje en M550d fortjener. Ellers er jeg godt fornøyd med Avantgarde M510 på min bil, selv om dette ikke er felger i premiumklassen. Synes de kler karosseriet godt til den prisen, men da ville jeg nesten gått for 21", de kan fort se litt spinkle ut i 20" pga. de tynne eikene. Ellers har jeg replica av M343-felgene på min på vinteren i 20", ligger noen bilder i starten av tråden min. Disse synes jeg er  stilrene og massive og gir en god dybdeeffekt med et litt hissig dekkoppsett.

Har ett sett 20" Nokian Hakka R2 (255/35-20) vinterdekk (nye) som kan selges - for rett pris. Tror jeg vil klare meg med 19" på vinter.

Så kjøper nok ett komplett 19" sett til vinteren.
Enig i det med Avantgarde, men tror jeg vil ha 20" og ikke 21". Drømmen min er Breyton GTS...i 20" - men koster litt mye og ingen på lager i Norge.
Hartge er også lekkert - men litt "utgått på dato" og ikke minst elendig kvalitet. Har hatt 3 sett, og alle må rettes etter kun beskjedne møter med ujevne veier.

 

Men, såg på bilen din - var LEKKERT med 21" Avantgarde. 
Får se om jeg selger mine 20" M343 så kanskje jeg får råd :) 

 

Endret av ParamedicX5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avantgarde er fine felger, hadde dem selv på min 640n. Men kvaliteten synes jeg var så som så. Ville heller beholdt m434 felgene fremfor å stresse med nye felger i år da. Bruk vinteren på å finne noe gromme felger.

 

Passer disse m434 rett på F11 xDrive tro? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kjennern skrev:

Avantgarde er fine felger, hadde dem selv på min 640n. Men kvaliteten synes jeg var så som så. Ville heller beholdt m434 felgene fremfor å stresse med nye felger i år da. Bruk vinteren på å finne noe gromme felger.

 

Passer disse m434 rett på F11 xDrive tro? :-)

Ja,- hadde de på min F11, 530 DX (2012)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ParamedicX5 skrev:

Har ett sett 20" Nokian Hakka R2 (255/35-20) vinterdekk (nye) som kan selges - for rett pris. Tror jeg vil klare meg med 19" på vinter.

Så kjøper nok ett komplett 19" sett til vinteren.
Enig i det med Avantgarde, men tror jeg vil ha 20" og ikke 21". Drømmen min er Breyton GTS...i 20" - men koster litt mye og ingen på lager i Norge.
Hartge er også lekkert - men litt "utgått på dato" og ikke minst elendig kvalitet. Har hatt 3 sett, og alle må rettes etter kun beskjedne møter med ujevne veier.

 

Men, såg på bilen din - var LEKKERT med 21" Avantgarde. 
Får se om jeg selger mine 20" M343 så kanskje jeg får råd :) 

 

Tenkte å kjøre ut mitt vinteroppsett først før jeg eventuelt kjøper M434-felger med dekk, er vel et par sesonger igjen på Hakka R2-dekkene mine. Var jeg deg ville jeg beholdt et sett med M434-felger til vinterbruk, er meget pene hjul som står godt til alpinhvit F11.

Dersom du skal ha deg Breyton GTS så må du ikke være redd for å benytte Baan Velgen: http://www.baanvelgen.com/wheels-breyton-gts-set-5014 - jeg kjøpte eksos og senk derfra. Meget bra kundeservice og gode priser, samt at du betaler uten mva. så lenge varen sendes til Norge (du må da betale mva. her i landet selvfølgelig). Ser at det er ganske kostbare felger. Du får nok en pakke på Avantgarde M510 med dekk, enten i 20" eller 21", for rundt 25.000 kroner tipper jeg. Så det er jo en annen prisskala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjennern skrev:

Avantgarde er fine felger, hadde dem selv på min 640n. Men kvaliteten synes jeg var så som så. Ville heller beholdt m434 felgene fremfor å stresse med nye felger i år da. Bruk vinteren på å finne noe gromme felger.

 

Passer disse m434 rett på F11 xDrive tro? :-)

Ja,- hadde de på min F11, 530 DX (2012)

 

1 time siden, E.H.D skrev:

Hvis de Breyton felgene koster litt over 1300 Euro for ett sett, så er synes ikke jeg de ser spesielt kostbare felger.

Nja....det kommer på over 1700 inkl frakt + fortellingsgebyrer og styr. 
Det er nok for løse hjul, men ikke galt - enig.
Har brukt litt mye på bilen, så får se...men heller mot GTS Matt Grey 20"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig kommet frem til å senke bilen og beholde org 20" M550D felgene.
Det er 100% kvalitet...og så setter jeg 20" Nokian Hakka R2 på vinteren, så har jeg fine hjul hele året.
Kanskje jeg spanderer på meg ett sett med 21" Hartge eller Breyton til våren - OM jeg har bilen enda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...