Gå til innhold

BMW M550D X-Drive, M-performance (endelig i hus). Tips til felger? :)


 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Magne Abrahamsen skrev:

Fin bil! Er spacerne pr aksel eller pr hjul? Er dette den ideelle spacingen  på M434 felgene? Hva med HARTGE 21" på M550? Hvilken spacere anbefales der?

10mm på begge sider foran og 20mm på begge hjul bak - ble 100% perfekt på M550D 20".

Ang Hartge vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Magne Abrahamsen skrev:

Venter på en M550 jeg også, med samme hjul kombo, M434 og HARTGE 21". Fikk opplyst dette av Strandveien angående spacere til disse: "Det kan brukes inntil en cm på 21". På 20" kan det brukes inntil 7mm."

Hva som er lovlig er en ting, hva som ser best ut er noe helt annet :) Uansett er ikke spacere godkjent uten TUV-godkjenning spesielt til det hjulsettet det skal benyttes i kombinasjon med, men det er jo ikke verre enn å bare ta de av dersom det skulle være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Magne Abrahamsen skrev:

Ok, tror jeg prøver samme spacere som ParamedicX5, 10mm+20mm på M434. Noen tips hvilken som blir best på 21" HARTGE Classic 2 på M550 touring?

Hva er innpress og bredde på de Hartge felgene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Magne Abrahamsen skrev:

8,5 x 21 ET34

9,5 x 21 ET55

Antar det er snakk om 255/30/21 og 295/25/21 dekk.

Foran er det bare en mm forskjell (mer innover) fra orginale 19" og 20" felger.

Mens ytterkanten av bakfelgen er 5mm mer inn enn orginale 9" breie bakfelger med ET44. Så 20mm spacere gir samme effekt som 15mm spacere på orginale felger. Tør ikke anbefale mer enn siden jeg er usikker på hvordan 295 dekkene sitter på de felgene i forhold til 275 dekk på orginalfelgene. :-)

Antar det er samme Hartge sett som på denne F10en på finn.no

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75608063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, E.H.D skrev:

Antar det er snakk om 255/30/21 og 295/25/21 dekk.

Foran er det bare en mm forskjell (mer innover) fra orginale 19" og 20" felger.

Mens ytterkanten av bakfelgen er 5mm mer inn enn orginale 9" breie bakfelger med ET44. Så 20mm spacere gir samme effekt som 15mm spacere på orginale felger. Tør ikke anbefale mer enn siden jeg er usikker på hvordan 295 dekkene sitter på de felgene i forhold til 275 dekk på orginalfelgene. :-)

Antar det er samme Hartge sett som på denne F10en på finn.no

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75608063

Stemmer det, er det HARTGE settet som er ment for F10/F11, ikke de til M5 E60/61.

 

Dekk dim 255/30/21, 295/25/21 ja. Continental Conti sport dekk.

Endret av Magne Abrahamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.8.2016 at 21.54, Magne Abrahamsen skrev:

Hvilken fabrikat spacere bruker du? Link til de?

H&R - søk på google. Kjøpte de via dekkforhandler, som satte de på mens jeg var på jobb, så har kun betalt de :) 

 

4 timer siden, Magne Abrahamsen skrev:

Byttet den allerede? Står til salgs hos Gulbrandsen Dovre nå:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81023217

 

 

Nja....den står til salgs i kommisjon der (men bilen er ikke i butikk).

Det er IKKE pga at jeg ikke har drømmebilen med denne, men heller endret behov (jobber 50% av året i utlandet), så blir kanksje litt "mye" bil å stå i garasjen, så vurderer noe rimeligere.
Dovre Bil/AG Bil i Ski er gode på slike biler, så de tar med salg av premiun-BMW på beste mulig måte.

Men, nyter hver eneste km med den... Kjørte den Oslo-Hamar i dag, og den er virkelig en drøm å kjøre (har hatt 6 stk F10/F11)...

 

 

Endret av ParamedicX5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Kom over denne tråden nå. Jeg skal hente meg en 2013 M550d nå og blir nysgjerrig når jeg ser du har/hadde blå bremsekalippere. Har sett noen få andre med det også. Er dette noe fra BMW? Har ikke sett det i utstyrslista på de bilene jeg har sett på som har hatt det. Min har det ikke. Min har bare 19" felger så jeg skulle veldig gjerne kommet over et sett brukte 434m :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...