Gå til innhold

E24: BMW 635CSI "prosjekt"


Hesleskaug
 Share

Anbefalte innlegg

IMG_1904.JPG
Kompis og jeg over snittet gira på hjemtur etter handel.

 

For noen måneder tilbake røyk jeg på en gammel 635CSI. Dette skal i hovesak være en søndagsbil med litt oppjålinger her og der + at jeg kan bedrive fritiden til å skru på noe gammal moro igjen. Foreløpig har bilen levert på det siste ;)

Første dag etter handel slet den med å starte. Så det ble handlet inn nytt batteri og dynamo. Siden det er en gammel bil så lekker det litt her og der og det ønsker jeg å utbedre i vinter. Forrige eiere har tatt mange lettvindt løsninger så jeg skal prøve å fikse opp i det meste.

 

IMG_0320.JPG
Etter å ha renset undersiden av motoren fant jeg gammel morro (Helt utrolig!!!) :)

IMG_0385.JPG
Ny bunnpanne er kjøpt inn

IMG_0321.JPG
Jeg fant også ut at jeg har en lekk servopumpe

 

Men all trøbbel til side, dette er en utrolig morsom bil! Jeg har hatt mange flotte turer allerede og gleder meg til flere fremover!

IMG_2001.JPG
Fruen likte denne bedre enn 1-serien hun kjører selv

IMG_1954.JPG
Dobbelt så mye å vaske :)

Litt innkjøp som er gjort:

IMG_2052.JPG

IMG_0392.JPG

 

ER PÅ UTKIKK ETTER EN SLIK FØRERSTOL:

IMG_0063.JPG

 

IMG_0038.JPG

Jeg ønsker i utgangspunktet å fikse opp i tekniske skavanker i første omgang. I vinter tror jeg kanskje jeg skal restaurere RH felgene eller så blir det nok innkjøp av nye. Drømmen hadde vært å sette BBS E50 på denne!! På langsikt kunne jeg tenke meg å sette i M88 eller S38. Veteranbilen er ihvertfall endelig på plass! 
 

 

 

Endret av Hesleskaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg være den første til å gratulere med grom bil.

En av mine favoritter i Bmw ligaen.:).

Denne så jo veldig fin ut  og har potensiale til å bli perfekt.

Rett look og på den mtp senk osv.

Litt små sykdommer ,må enn vel regne med å finne på disse bilene men heldigvis en grei bil å skru på.

Ser du nevner servolekkasje,det hadde jeg på min e34 og men nye kobberpakninger og en rengjøringservice forsvant det.

Lette og serve disse m30 motorene.

Gleder meg til fortsettelsen i denne tråden.

Jaggu på tide med noen klassikere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre :)

Flotte biler og masse å gjøre....
teknisk er jo disse like E28 og det aller meste passer over så deler er lett å få tak i når det gjelder understell og drivlinje.
Stål er det litt verre med, mye å finne nytt men det er kostbart.

gummi lister pakninger osv er små ting som ikke koster all verden og gjør at bilen ser vesentlig freshere ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Da skal jeg være den første til å gratulere med grom bil.

En av mine favoritter i Bmw ligaen.:).

Denne så jo veldig fin ut  og har potensiale til å bli perfekt.

Rett look og på den mtp senk osv.

Litt små sykdommer ,må enn vel regne med å finne på disse bilene men heldigvis en grei bil å skru på.

Ser du nevner servolekkasje,det hadde jeg på min e34 og men nye kobberpakninger og en rengjøringservice forsvant det.

Lette og serve disse m30 motorene.

Gleder meg til fortsettelsen i denne tråden.

Jaggu på tide med noen klassikere her :)

Takk skal du ha! Utrolig morsom bil så jeg gleder meg til å få brukt mer tid på den.

Jeg skal ta ut servopumpa nå snart. Så skal jeg se om jeg har mulighet til å reparere den. Har ikke funnet den pumpa jeg har noe sted. Kan se ut som den stammer fra 7-serie.

Skal først til Nürburgring denne helgen å se på Oldtimer Grand Prix. Mulig jeg blir litt inspirert ;)

Endret av Hesleskaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, sveigis skrev:

Nurnburgring er et fint sted  å være og der finner du nok inspirasjon.

Har denne vært helgrønn innvendig?

Mtp sorte stoler/grønn ellers.:)

Denne er helgrønn innvendig. Tror stolene er orginale. Bilen har også vært grønn en gang i tiden. Skulle jeg lakkere bilen opp igjen noen gang hadde den nok blitt grønn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, HalvorK skrev:

Flott vogn med bra potensiale du har der Marius. BBS E50 er vel alltids å oppdrive, men de koster fort både armer og bein :drink:

Er med skrekkblandet fryd at jeg skal fjerne og rense interiøret i vinter. ("Hello darkness my old friend" og alt det der)

Ligger E50 ute på finn nå som er 5 x 120 til 50 000. Hadde passet perfekt til denne! Da hadde det blitt halvbur også :P

Ellers skal Trond Hylle selge de grommeste E50ene. Centerbolt felger med alt av nav og deler. 70 000 kr :shock: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...