Gå til innhold

Vatn i reservehjulsbrønn e39


mcbanan
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Har leita med endoskop, men ser ingenting. Kjøpte meg ny baklykt, som kom med ny pakning og pæreholder og alt, men blir fortsatt blautt under lykta. Finn rett og slett ikkje ut av det, så trur eg får høyre med verkstaden min om dei vil sjå på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøver meg på nytt om nokon har tips her :)

Som sagt så prøvde eg med ny lykt og pakning, utan at det hjalp. Har testa med litt meir papir i det siste, og det virkar som det er området bak staget, eller kva ein skal kalle det, på bildet som blir blautt. Nokon som har tips til korleis vatnet kan komme seg dit?

IMG_0591.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pakningen er ein mulig syndar her, sjølv om eg syns det er rart at vatnet kun kjem ned der bak om det er pakningen som er gåen. Men har bestilt ny pakning som forhåpentlegvis kjem før jul :) Måtte sendast frå Tyskland. Er ingen rust eller skader på den leppen, men var fuktig inne i skinna i pakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser ut som problemet endeleg er løyst! Monterte ny pakning, men det kom fortsatt inn vatn. Så tenkte eg på å justere bakluka litt for å sjå om det kunne være problemet. Så eg justerte kassa med låsepinnen ned nokre millimeter, slik at luka legg seg litt bedre ned på pakningen. Etter det har det ikkje komme ein dråpe inn, til tross for nyttårsstorm og ellers bergensvær. Så hvis nokon andre slit med det samme ville eg prøvd å justere litt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har også hatt vann inn (på en touring vel og merke). Jeg bytta pakninger på lyktene og jeg tror det ble bra.
Men da jeg kjøpte bilen var PDC modulen gåen (pga vatn), og den heng jo opp i "lufta". Så jeg mistenker at vinduet lekker, eller har hatt lekkasje. Bakskjermen har vært krasja, og bytta.

Tror ikke dere er noe fukt nå hvertfall.

Ang den ventilen ved siden av batteriet. Den har jeg også byttet, da min var gåen og ikke tettet skikkelig, så batteriet og området der ble fylt med sand/støv. Var bare og ta godt tak og rive den ut fra innsiden, sitter ganske godt da men den kom til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...