Gå til innhold

Nyheim's 1994 E34 525i - E34 tilbake der den hører hjemme


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Bytta interiørlysa idag. Ikke så veldig fan av LED pærer inni. Det blir så kaldt lys, dessuten så var de så sterk man skulle tro det var et 100w xenonkit oppi der :P Tilbake til vanlig halogen. Hva foretrekker dere da? :) 

IMG_8066_zpsa3x0ki5z.jpg

IMG_8080_zpsnj0pk3ij.jpg


Den ene knappen til det lille leselyset ville ikke klikke på plass. Man måtte holde den inne for å få lys, og når man slapp den så poppa den tilbake til av. tok ut hele armaturet og merka det var en slags fjærbelastet leder. Når jeg pressa den svakt ned med et lite flatjern så klikka knappen på plass slik den skulle, så jeg satt flatjernet nedi, og ga den et lite kakk med hammeren. Knappen er som ny :P Så det kan være et lite tips til andre med gammel BMW hvis de har samme problemet.

IMG_8077_zpslfbbceqt.jpg

IMG_8078_zpsd4xvpmvy.jpg

IMG_8082_zps3mpeucqi.jpg

IMG_8085_zpsekwsg310.jpg

Oppdaga også noe annet sykt... ene skiltlys pæra var gåen. Bare å få i ei ny ei.
IMG_8091_zpsjblcypyd.jpg

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen oppe på bukker idag for å dobbelsjekke hele understellet. Det er for det meste gode nyheter.

De gode nyhetene er at bilen er så å si helt rustfri under. Kanaler, traversinnfestninger (subframe), drivverk, osv osv er helt rustfritt. Eneste rusta er de 2 hulla i dørk og minimalt med overflate diverse steder. Drivverk var også tight så ingen problem der i gården.

Eneste er at girkassa er noe slakk i, så den skal jeg skifte på lang sikt. Har forhørt meg med tidligere eier, og det er den originale girkassa som står på bilen (310.000 km) Har skiftet girkasse på slike biler flere ganger før, så det er lett prosess. Men girkassa girer veldig mykt og pent, så er ingen problem.

14037853_10153876638848100_999114560_o.jpg

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.8.2016 at 12.20, space-ace skrev:

gratulerer med flott e34.  angrer som en hund på at jeg solgte den jeg hadde.  blir nok en ny e34 en gang.   sikter nok da på en m5. 

Takk for det! :) Ja, det er flotte biler.
E46'n blir stående nå merker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna firkanta politiaspirant som ikke tålte å se en E34 med park og tåkelys...
Etter 20 minutter med rett å slett krangling så endte det opp med ei bot på 2.000 kr :angry:

14113980_10207116994342960_1848362687_o.jpg

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.8.2016 at 18.41, Nyheim skrev:

Forbanna firkanta politiaspirant som ikke tålte å se en E34 med park og tåkelys...
Etter 20 minutter med rett å slett krangling så ble det bot på 2.000 kr :angry:

14113980_10207116994342960_1848362687_o.jpg

tuller du? jævla kuk! -_- de få gangene jeg ble stoppa så slapp jeg unna med en advarsel! det er vel og merke noen år siden nå men fremdeles? han der var rett og slett bare ute etter å være rasshøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.8.2016 at 21.15, Freakshow skrev:

tuller du? jævla kuk! -_- de få gangene jeg ble stoppa så slapp jeg unna med en advarsel! det er vel og merke noen år siden nå men fremdeles? han der var rett og slett bare ute etter å være rasshøl!

Ja, han var rett å slett en drittsekk, hadde en kompis på og han har aldri vært borti en så firkanta politibetjent. Til og med betjenten virka til å skjønne hvor dumt det ble, men det var vel en prinsippsak for han innen da, så da kunne han ikke ombestemme seg...

On 29.8.2016 at 12.55, Gabz skrev:

Park og tåkelys er jo helt lovlig på dagtid? Var vel bare fordi det var mørkt, håper jeg?

Ja, var mørkt ute :/ De godtar det på dagtid

Har forøvrig snakka med tidligere eier som bytta til B25 motor :)
Den er kjøpt fra et firma i Sverige. Ble bytta vanos fra Beisan Systems. Motor ser jo pen ut innvendig og den er frisk. Ingen ventil-tikking eller oljeforbruk. Fikk også vite at girkassa som står på er fra 2 litern som originalt sto i bilen, så den er gått like langt som resten av bilen.

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Enkelte politibetjenter er så kukne og maktdemonstranter at enn kan lure av og til :(

Men trøsten er at sånn vil det alltid være desverre.

Ser hvertfall at bilen har det bra og det liker jeg.

Skal du selge 46en?

Sant det! Irriterende. Ja bilen har mye kjærlighet i vente ;)

Blir nok desverre å selge E46n ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg denne tråden her. Ser ut som du har skaffet deg et utrolig fint eksemplar av en E34, gratulerer! :)

Ser at CCV ventil på toppdekselet ble bytta på 309 k km, jeg har akkurat bestilt en til min motor også. Har tidligere bare blåst den rein siden, det virker som en komponent som ikke kan bli tett ?! Merka du noe forskjell etter du bytta den ? (eller kanskje det var forje eier?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, santho96 skrev:

Har ikke fått med meg denne tråden her. Ser ut som du har skaffet deg et utrolig fint eksemplar av en E34, gratulerer! :)

Ser at CCV ventil på toppdekselet ble bytta på 309 k km, jeg har akkurat bestilt en til min motor også. Har tidligere bare blåst den rein siden, det virker som en komponent som ikke kan bli tett ?! Merka du noe forskjell etter du bytta den ? (eller kanskje det var forje eier?) 

Takk for det Santho :) Vi har snakka på facebook ang. CCV.
De har en tendens til å bli morkne, sprekke og muligens lekke. Mister vakum da, så er derfor de ble byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Nyheim changed the title to Nyheim's 1994 E34 525i - E34 tilbake der den hører hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...