Gå til innhold

Nyheim's 1994 E34 525i - E34 tilbake der den hører hjemme


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, 316 skrev:

:-D Nam nam, pen og gjennomført e34. Har ikke vurdert å få tak i BBS krysseiker til den? :-D

Takk for det :) Den er pen i lakken, men ikke riktig på høyde med din!
Jo, har tenkt å finne meg samme felgene som du har. BBS Style 5 er det vel. Eller 17" BBS RC090.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har lovet oppdatering, men ingen oppdatering har kommet :) Vel vel, kan hvertfall si at den får rett vedlikehold, og jeg skal snart komme med en oppdatering på hva som er gjort. Tiden må bare strekke til.

Bilen lever i beste velstand, og er i bruk så å si daglig :)
 

17155310_2016861628541193_4538400061592401539_n.jpg

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 316 skrev:

Daglig misbruk? Neida ;) Hehe... Interiøret ditt er så lekkert asså, skulle hatt noe slik sjæl.

Litt gøy må man ha det :) Den lokale motorklubben arrangerer årlig banekjøring på snø, så da er det et must å ta seg noen runder :) En hel masse biler møter opp, så det er veldig attraktivt. Var så mye som 4 andre E34'er der i år.

Er stor fan av full skinn, men får endel kommentarer på det interiøret, så er jo stilig å ha noe som er litt mer sjeldent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 316 skrev:

Moro det ja, dem vet vel ikke hva salt er oppi der du bor heller så? :P

Saltes her i nord og når det er underkjølt regn, eller det har regnet også går over til minusgrader. Men så lenge det snør og eller er tørt vær så salter de ikke, nei :) Men kan ikke sammenlignes med mengden salt som ligger på veiene lengre sør såklart, men desverre så er salt mer å mer utbredt her i nord de siste årene. Og noen merker allerede dette med tanke på rust.

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update, kommer en bedre om ikke lenge :) Bilen blir brukt som hverdagsbil, og det funker den helt topp til. Har blitt gjort litt med bilen siden i fjor, men ikke mye. Jeg har blant annet kjøpt noen pene sommerfelger til den, men ikke fått de ennå. Legger ved bilde av de. Ellers går det bare i vanlig vedlikehold og vask.

Det som er nytt:
- 17" BBS RS kopier fra GS.
- Frontrute med tilhørende listverk rundt, samt deksler under ruta.
- Hakka 7 piggdekk på vinterfelga
- M-Sport ratt og girkule, samt nytt deksel i midtkonsoll.
- Oransje blinkers fremme og på siden
- Nytt pollenfilter og luftfilter

Skal om 400 km bytte motorolje, diff-olje, filter, etc. Er bestilt inn :) Noen bilder her. Bilen står på midlertidige felger.
 

IMG_8437.jpg

IMG_8458.jpg

IMG_8461.jpg

IMG_8462.jpg

IMG_8441.jpg

IMG_8450.jpg

IMG_8433.jpg

IMG_8434.jpg

21_2054951686.jpg

Ellers så er det helt ny frontrute på bilen. Når Hurtigruta carglass skulle ta av den gamle klarte de å knekke den lista som står rundt hele ruta. Den koster nesten 5.000 kr ny hos BMW, men den betalte Hurtigruta Carglass. Det kaller jeg service :) Da kjøpte jeg like greit listverk som sitter under ruta (Hvor luftinntaket er) også nytt. Så der er alt komplett helt nytt.

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.6.2017 at 10.47, viggo E34 skrev:

Blir finfint dette :)

On 26.6.2017 at 15.53, S. Gunstad skrev:

Når jeg ser dette er det innlysende at det som mangler i livet mitt er en E34;)

BMW traff innertier med E34 ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.6.2017 at 22.43, sveigis skrev:

Veldig fin bil dette uten tvil.:).

Blir gøy å se den med BBS hjula.

Jeg støtter forøvrig det at Bmw sikret seg gull da e34en kom.

Knall bil på de fleste måter :)

Enig :) Desverre så slutta gamlingen som solgte felga å svare meg. Fikk beskjed om at felgene var på tur, også hørte jeg aldri noe igjen fra han. Mann på 60 år... virkelig serriøs type. Så jeg er nå på utkikk etter BBS RS eller BBS RC090 felger på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Nyheim changed the title to Nyheim's 1994 E34 525i - E34 tilbake der den hører hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...