Gå til innhold

Over 200k km, holde seg unna?


mills_kaviar
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å skal kjøpe meg 320d e91, og har funnet en strøken 2006 mod. 163hk M47 Med alt utstyr bortsett fra xdrive og m-sport utvendig. Tingen er at den har gått 209 000 km. Alle servicer er fulgt opp, langkjøring hvertfall de siste 6 årene. men er ikke byttet turbo. Eller vibdemper. Er det mye bil igjen på en som har gått over 200? Vil tro det var en del å si at den har fulgt opp servicer hos bilia, og ar den er langkjørt. Prisen ligger på 110 000

 

EDIT: er det sånn at hvis ikke turboen har røket på rundt 150k, så har den ikke dette turboproblemet som mange av disse har?

Endret av mills_kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ikke kunnskap nok til å gi deg et generelt svar, men jeg har selv en E90 320d 05, med M47TU2 motoren, og jeg måtte bytte turbo rett før 200k. Min har en elektronisk styrt Mitsubishi-turbo, hvor elektronikken tok kvelden. Elektronikken kunne ikke byttes ut/overhales, så måtte kjøpe ny turbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å være redd for, så lenge servicer er fulgt og bilen er pent behandlet er det bare å handle. E90/91 er svært gode og holdbare biler, etter som de nå begynner å få noen år på baken så viser de seg som svært stabile og gode. 

Jeg ville ikke hengt meg så opp i bilens kilometerstand, se heller litt på bilens generelle stand. Jeg vil mye heller ha en bil som har gått 300 000 km med komplett service historikk enn en som har gått 170 000 km med tvilsom historikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en E87 118d med M47TU2 motor når jeg var student. Denne var gått 202 tkm når jeg kjøpte den, og solgt igjen på ca 228 tkm. Null problem med motor\turbo, som enda var org. Brukte ikke olje, og ingen ulyder.

Bilen fikk ny downpipe, og tuning ved ca 205tkm.

 

Ergo, det er ingen regel som tilsier at turbo skal byttes i hvert øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...