Gå til innhold

Erfaringer med Pettersen Autoimport Oslo


ParamedicX5
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å dele en erfaring med Pettersen Autoimport, Oslo.

 

Jeg kjøpte en BMW 530 DX (2012) Individual, som P.A. har tatt inn til Norge.

Når jeg skulle bytte den inn, ble det ved takst avdekket at bilen var betydelig relakkert og har hatt en kollisjonsskade.

Tok kontakt med P.A. som svarte at dette måtte forventes, da bilen ikke var en "museumsbil", og at de ikke var kjent med at den hadde vært skadet.
I tillegg kom de med antydninger om at dette nok har skjedd hos meg eller eier før meg.
Jeg har nå i ettertid fått dokumentasjon fra Tyskland og eier i Tyskland på at det var kjent at den hadde hatt en skade i fronten, og at dette var informasjon som var tilgjengelig for importører (i systemet i BMW).

 

Jeg har konfrontert Pettersen Autoimport AS med disse opplysningene, og svarer kun med stillhet/ignorerer kunden.
Jeg vet ikke OM de har visst dette, men dette er uansett opplysninger de skal kunne innhente. Som en "seriøs" aktør forventer man jo det med en bil til 600-700.000,-

Om Pettersen Autoimport ett sted du vil handle bil- er du iallefall advart.
Jeg VET at jeg vil aldri handle biler fra de igjen - for en ting er deres dårlige innhenting av historikk (eller bevist skjule dette),- men det som er enda verre er den arrogante holdningen de har når man henvender seg med en saklig reklamasjon.

Har tatt vare på all e-post korrespodanse med de, så dette er ikke tolkinger - men fakta.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke trodd, har alltid sett på dem som en seriøs aktør som har holdt på lenge. Synes også det er dårlig at de prøver seg med at bilen har vært skadet i ettertid. Veldig bra at du har fått dokumentert at skaden skjedde FØR de tok bilen inn til Norge. Da står du sterkere om det skulle bli en sak ut av det :) 

Tviler på at jeg kommer til å handle med dem, men det er kun fordi jeg foretrekker å handle lokalt. Jeg hadde nok ikke unngått å handle hos dem, men takket være denne advarselen så ville jeg passet bedre på :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet en Nissan Silvia s15 på skilt av han for noen år siden. Sa at bilen var tatt inn med større intercooler, felger, spoiler så den var godkjent med det (selv om bilen var tatt inn på motorhistorisk grunnlag). Ble i kontroll og måtte på visning. Etter 3-4mnd krangling mellom Pettersen og SVV, så fikk jeg bytta inn bilen mot en 2005 330cd hos han. Var myyye frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det han skriver (bland annet):

"....Og om det er en kollisjonsskade av mindre eller moderat art, som er fagmessig utført, har det ingen juridisk virkning på noe som helst...."

Neppe !! Er bilen kollisjonsskadet i moderat grad - er det opplysninger man er pliktig å gi videre.
Det er det nok rettspraksis på...

Makan til useriøs forhandler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har vært i kontakt med dem flere ganger før kun via forhandling om forskjellige biler, mest M3 E92. Men har heldigvis ikke blitt noe av handlene da de som regel bare lar være å svare etc.

Kan godt tenke meg det blir vanskelig å komme med noe reklamasjon da de såvidt gidder gjennomføre en handel hvis du virkelig maser på dem.

Synes dette er veldig typisk Oslo.forhandlere, det er du som kunde som skal måtte legge deg flat, mase, til og med under selve handelen DIN.

Endret av Svinjolf
Ville tilføye noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kortsluttning skrev:

Var innom der for et år siden.

Virker som om det var et firma med god økonomi, mye dyre biler, men det var utrolig dårlig service. Så bestemte meg for å ikke handle likevel. 

 

Er sikkert derfor de kan innha den holdningen jeg beskriver. Er kun dem som taper på det i lengden uanz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo dele en positiv erfaring, da man som regel hører om de negative.

Har en far som har kjøpt en 997 Turbo derifra, og det dukket opp et par småting etter kjøp som ble rettet uten spørsmål hos Porsche Center Son.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitér

Tok kontakt med P.A. som svarte at dette måtte forventes, da bilen ikke var en "museumsbil", og at de ikke var kjent med at den hadde vært skadet.

Så man skal altså "forvente" at en bruktbil har vært kollisjonsskadet? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.
Det man forventer er at bilen ikke har vært kollisjonsskadet når det ikke opplyses om det fra selger.

Ellers så hører jeg stort sett bare gode ord om PA. Jeg kommer nok ikke til å være redd for å handle bil fra dem, men etter å ha lest dette så kommer jeg garantert til å være litt mer spørrende hvis jeg en gang i fremtiden skal handle bil fra dem.

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Evenol skrev:

Jeg kan jo dele en positiv erfaring, da man som regel hører om de negative.

Har en far som har kjøpt en 997 Turbo derifra, og det dukket opp et par småting etter kjøp som ble rettet uten spørsmål hos Porche Center Son.

Hvis han har penger nok så sikkert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.10.2016 at 0.08, LianLi skrev:

Når jeg ringte statens vegvesen og spurte om kollisjonskader osv så sa de at de ikke opplyste om det lenger, eller at det ikke finnes noe register på det lengre..

dette er dokumentert fra tyskimporterte biler. små "delle" er unntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27. september 2016 at 15.18, kortsluttning skrev:

Var innom der for et år siden.

Virker som om det var et firma med god økonomi, mye dyre biler, men det var utrolig dårlig service. Så bestemte meg for å ikke handle likevel. 

 

Aldri handlet eller vurdert å handle av Pettersen men at et firma fra "utsiden" ser ut som di er bra å bra økonomi osv betyr slettes IKKE at di er seriøse å at bilene dermed er som nye ;) Det kan jeg skrive under på hehe er utrolig mange "store" firmaer som er så høye på seg selv at di ikke

gidder å ta normale folk seriøse så lenge man ikke kommer med dress, sleik å nypolerte sko 😂😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28. september 2016 at 8.56, Frode D skrev:

Har man ikke undersøkelsesplikt når man kjøper også? Jeg spør hvertfall alltid om bilen har vært kollisjonsskadet når jeg kjøper bil. Uansett, når dette ligger i systemet så bør det opplyses om til kjøper.

Det er vel heller kjøperens annsvar å sjekke og spørre osv ja. Er en selvfølge å sjekke opp mest mulig på egenhånd mener nå jeg. Jeg sjekker iallefall ALLTID med forrige eier feks om jeg vurderer kjøpe en bil enten privat eller av forhandler. For forrige eier har INGENTING å tape med å være 110% ærlig med deg 👍 Har fått vite ganske så mye ekstra på denne måten flere ganger! Å har droppet flere kjøp som kunne kostet masse penger også Pga jeg sjekker godt rundt biler jeg vurderer/kjøper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...