Gå til innhold

520i E60 Sapphire Black


wSax
 Share

Anbefalte innlegg

Ble plutselig E60 på meg etter at jeg solgte 200sx-en. Måtte være bensin, manuell og stasjonsvogn, noe som viste seg å innsnevre mulighetene veldig. Enten var bilene veldig langt unna, eller så hadde de gått alt for langt. 

Fant heldigvis en sort 520i sedan med under 200 000km på telleren, med fullt servicehefte. Bilen virket hel, fin og tatt godt vare på, samt interiøret ❤️ Den er meget sparsomt utstyrt, det er ikke veldig mye E60-en har som min gamle '89 200sx ikke har. La ved utstyrslista under bildene, og alt er jo omtrent listefyll :P Toppdekselpakningen svettet ganske bra, så den ble byttet før jeg hentet bilen. Simringen foran på veiva svetter litt, men jeg får se an når jeg bytter den. Bilen er rustfri under, klarte ikke å finne en eneste rustflekk under! 

5BD3EBCE-770E-4781-ADEE-59E3D46471CD_zps
8D72D4E9-5EBB-4488-8D4F-C68637ECAF09_zps
498009E5-197A-4850-B55A-D45A2D0A57C1_zps

Fikk med noen CSL kopifelger, men innpresset er jo helt feil. Elsker CSL-felgene, men jeg gidder ikke å kjøre på spacere, så disse kommer til å bli solgt. Vil ha noe noe liknende neste sommer, kanskje Zito WP111. 

883A2419-943E-40E1-9250-07C859A3DAAA_zps

 

Felger og senk kommer, men ikke med det første, må spare opp litt penger først :) Er heller ikke sikker på AC Schitzer-fangeren, men jeg beholder den nok over vinteren for å se om den vokser på meg. 

 

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 
216 SERVOTRONIC 
300 EMERGENCY WHEEL 
320 MODEL DESIGNATION, DELETION 
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 
403 GLAS ROOF, ELECTRIC 
415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 
416 SUNBLINDS 
428 WARNING TRIANGLE 
441 SMOKERS PACKAGE 
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 
540 CRUISE CONTROL 
589 LT/ALY WHEELS/STAR SP. 122 W RUNFLAT 
698 AREA-CODE 2 
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 
8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 
8SP COP CONTROL 
818 MAIN BATTERY SWITCH 
842 COLD CLIMATE VERSION 
850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 
888 DANISH / ON-BOARD DOCUMENTATION 
896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION 
925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE 
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 
851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

 

 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for snille ord! Har lyst til å kaste DAB-senderen i dass og ettermontere CIC, men var disse pengene da. DAB-senderen gjør om signalet til FM-signaler, noe som bare gjør den til en sinnsvakt dyr FM-sender med DAB-antenne :-( Skal ihvertall prøve å finne den plass til selve DAB-enheten i hanskerommet. 

Utstyr ja, jeg tenker mer på utstyr som noe som er morsomt å ha, men som etter et par uker ikke blir brukt så veldig mye :) Er sikkert noe utstyr som er kjekt å ha. Men felger, senk, fanger og LCI-baklykter kommer nok først :)

Noen som kan si noe om hvordan bilen blir med H&R fjører, uten nye dempere? Hadde H&R på gamlebilen, og den ble merkbart mye stivere, men var ikke ubehagelig å kjøre med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin e60.:).

Så veldig bra ut denne.

Tenker du merker forskjell på komforten kontra 200 sx en .

Jeg kjøpte meg og en e61 ifjor og angrer ikke et sekund.

Nydelige å kjøre samt e60/61 har utseende med seg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, om jeg merker forskjell ja! Nydelig å kjøre, men mest merkbar er nok hvor lite den støyer kontra 200sx-en! 

Lurer på om det ikke blir tysklandtur til sommeren, istedenfor fylletur til syden. Kanskje piske den rundt ringen også :-D Men det får vi se på når sommeren kommer. 

E60/61 har i mine øyne et veldig tidløst design, spesielt med tanke på W211. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en grei bil dette. Blir bra med større felger og senk.

Jeg kjører med H&R 35 mm senkefjærer med orginale dempere. Kan ikke si jeg merker så altfor stor forskjell. Litt stivere er det såklart men langt i fra ukomfortabelt.

Endret av Tommy H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veivhusventilasjonen i dag, og satt i gang med skruinga rett etter skolen. Var en veldig rett frem jobb, men var noe trangt :P Det gikk uansett ganske radig for seg. Jeg fant absolutt ingen form for oljegrøt i slangene, men jeg vil tro det er lenge siden veivhusventilasjonen var byttet da slangene var veldig sprø. Regner med at dette tyder på godt vedlikehold. 

Var forresten en uisolert ventil som satt på bilen. Var den isolerte en forbedring som skjedde i etterkant? 

943414E0-EFB5-4E92-9DE5-D12829C22B3D_zps

E60-en og CLA-en til pappa.

80581FE0-C925-4AFF-A52F-53103CC79AC0_zps

Tok med kameraet på en liten tur i går kveld. Er ikke helt fornøyd med hverken bildene eller bilen akkurat nå. Må finpusse litt på fototeknikken, og bilen må lengre ned mot bakken og få nye tøfler. 

IMG_7594_zpslkolu9v3.jpg
IMG_7593_zps53fcpg3z.jpg
IMG_7592_zpsxyvsgu4x.jpg
IMG_7581-2_zpsbp5t5jji.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.9.2016 at 7.43, Eselfjes skrev:

Skjønner, jeg valgte isolert. Så vidt jeg vet er ikke bilen min importert, og burde derfor ha hatt isolert ventil fra før? 

Er greit å ha, men er jo ikke et must vil jeg tro. Byttet til isolert på forrige min og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...