Gå til innhold

520i E60 Sapphire Black


wSax
 Share

Anbefalte innlegg

Skjer lite med bilen for tiden, blir kun brukt og vasket. Bestilte med 10L BMW-olje og filter, så blir vel litt skruing til helgen. Hvordan er det å tappe olje på en M54? Må bilen være i vater, eller kan jeg sette den på bukker foran? 

Ramlet inn 5L Nerta og en boks med Fusso i dag. 

For å vaske bak skiltplatene tok jeg de av, og jeg må si at jeg skjønner hva de har tenkt med frontfangeren, selv om jeg liker m-sport bedre. Skiltet ødelegger på en måte litt av formene på fangeren, kan være at det blir bedre uten skiltplate. 

95BA094D-C00B-40F9-9C2D-C3A5D38E0ACA_zps
0D9B1F7C-6CCF-4F7A-A005-4BFF28B9EB52_zps
BDDCA10F-9ACE-45CC-9F7E-5CEB7BBCDDA4_zps

Og på med skiltene, slik at lensmannen blir fornøyd :-D24411749-D01F-4298-892C-DDED1E31B2F5_zps

 

Hadde egentlig ikke planlagt å legge på Fussoen i dag, men hadde lite skolearbeid og lite å gjøre ellers, så la på et lag allikevel. Herding av voksen var en god unnskyldning for å la E60-en få en natt i garasjen 8) 01315828-0198-4E02-ABAA-E8BE36F47236_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg får bra avrenning med fremre løftepunkt (på sidene) oppå 25 cm klosser, det blir i hvert fall noe under maks på peilepinnen når jeg fyller 6,5 liter etterpå (tapper til det begynner å dryppe). Det er litt trangt under, men oljepluggen bruker å være lett å løsne når den er satt med riktig moment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gjorde jeg noe en del av dere sikkert ikke er enig i :P Synes fronten er veldig mørk og kjedelig, så litt kråkesølv måtte til. Slapp av, skal ikke noe mer chrome på bilen!

 

 

Tada! 

Uten%20navn_zps0tvvuste.png

Jeg ble veldig fornøyd iallefall. Helt chrome nyrer tror jeg hadde blitt litt mye bling, så da jeg kom over noen nyrer med sort senter kjøpe jeg de. Om jeg i fremtiden finner ut at jeg må tilbake til sorte nyrer, er det jo bare å lakke de :)

Etter at jeg byttet nyrene, fant jeg ut at det ikke hadde gjort noe å vaske bilen. Spesielt møkkete var den ikke, men det var sinnssykt mye støv på bilen. Bor ved siden av et jorde, og treskesesongen er visstnok i gang :x Fant frem skumkanonen med Nerta, og spylte på. Skummet la seg veldig rart på bilen, det dekket ikke bilen på samme måte som tidligere, men det perlet seg istedenfor :? Kom på at det sikkert var Nertaen som var skyld i dette 8) Ren ble den iallefall. 

424F2E5F-CFA7-47DF-A7C4-101BC7B76DA8_zps

 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Den ble mye finere nå :)  synes det bli altfor kjedelig og ser litt billig ut når alt er sort. Hadde bilen vært hvit, blå, eller grå så er det finest med sorte.

Igjen de små detaljene som gjør susen.

Ja, er helt enig med deg :) Synes det hjalp fangeren en del også. I utgangspunktet synes jeg den er litt kebab, men synes det ble en grei blanding av sportslig og OEM nå. Meen, skal nok ikke se bortifra at det blir m-sportfanger på sikt :P

Er heller ikke i tvil om at sorte nyrer på bil med fagene du nevner er kledelig!

1 time siden, sveigis skrev:

Ble fint med nyrene nå synes jeg uten tvil.:).

Nerta skal visst være saker det og det så jo sånn ut på bilder .

 

Takk :)

Har ikke fått testet den så veldig grundig, da bilen ikke har blitt kjørt noe særlig i regn etter at jeg fikk Nerta. Fusso-en er også vanskelig å kommentere før den har vært på lakken en stund. Det sies jo at den henger ganske bra på lakken da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Etter mye om og men, blir nok denne beholdt inntil videre. Hadde i høst problemer med at IBS-en tappet batteriet ved at tomgangsventilen lukket og åpnet seg hele natten. Løste problemet med å nappe ut IBS-ledningene. Uka før jul begynte ventilen igjen å tulle. Synes det var rart da IBS-en allerede var deaktivert. Begynte derfor å ta sikringer, en etter en. Det endte med at jeg tok en av sikringene til "strømovervåkningen", noe som løste problemet. Hva som er feil aner jeg ikke. Kunne godt tenke meg å finne ut av det. 

Var noe stresset på vei til jobb her en dag, og kjørte nok litt fort over en dump. Bilen begynte å sutre om et punktert dekk. Det virket litt rart da jeg ikke merket så mye forskjell på bilen. Da jeg kom på jobb og tok en runde rundt bilen la jeg merke til dette: 

CBF9EB1A-BCDF-4EE9-A44C-977E1A320951_zps

#Stancenation. Sjuuke vinterfelger, I know :P

Regner med at det bare er snakk om ei knekt fjør, men skal sjekke dette nærmere i morgen. Jeg gidder ikke å bruke penger på originale fjører, så tror nesten jeg må kjøpe meg senkefjører. Dessverre :wink:

Tenkte først på Eibach 30mm for å beholde noe komfort, men er redd det blir litt for høyt. Endte dermed opp med H&R 35mm fra billige-senkesett.no. Er spent på hvordan bilen blir og om billige-senkesett er til å stole på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har det skjedd litt igjen :) Som nevnt i forrige post røyk den ene fjøra bak. Tenkte at dette var en fin anledning til å oppgradere litt. Coilovere var uaktuelt. Min mening er at med mindre man legger mye penger i understell, så er det lettere å få en bil til å kjøre bra med senkefjører og dempere enn med billige coilovere. Dessuten trenger jeg ikke å gå så lavt at coilovere er eneste alternativ. Ble ikke Eibach på grunn av høyde. Tror H&R 50/40 hadde blitt litt for lavt igjen, derfor ble de valgt bort. Ble derfor H&R 35mm, noe jeg er veldig fornøyd med. Høyden er akkurat passe. Man ser at den er litt lavere enn originalt og jeg trenger ikke å kjøre sidelengs over fartsdumper. Selv om jeg merker at den er stivere, har den beholdt komforten. Jeg har ikke fått testet den skikkelig men jeg synes faktisk den takler fartsdumper bedre, da den er mye mer kontant istedenfor å gynge over dumpene. 

Tok noen bilder for å vise høyden: 

IMG_8370_zps7dvlvybo.jpg
IMG_8365_zpsel7smgmc.jpg
IMG_8364_zpsyu04sz7e.jpg

Gleder meg til å få på noen fine sommerfelger :) Tror det blir noen brukte GS-felger eller felger i samme prisklasse, siden økonomien ikke helt tillater dyre felger. Kunne tenkt meg GS Silvertrack, Fighter eller Evolution. Men hvis det dukker opp noen XXR 527 eller JR-11 i riktig dim, så kan det godt hende det blir noe sånt :)

Ble også lagt inn en bestilling hos Koed denne uka. Er bare "kjedelige deler", men det var nesten nødvendig for å beholde nattesøvnen. Oljetilførselen til vanosen, blokka og plastdekselet under motorrommet var veldig oljete, så håper den nye oljeslangen løste problemet. Selv om noe sier meg at problemet ikke er løst enda :whatever: Videre byttet jeg kjølevannssensoren på returslangen til radiatoren. Jeg har hatt problemer med at radiatorvifta gikk på full fart når bilen sto på tomgang. Det var noen minusgrader i går, så jeg venter til det blir varmere før jeg friskmelder bilen. 

AED7261E-94D7-4CC9-B255-72DBFC758C36_zps

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...