Gå til innhold

520i E60 Sapphire Black


wSax
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Gabz skrev:

M-sport fanger er det absolutt peneste på disse spør du meg :)

Synes M5-style er ganske bøs, men er redd det blir litt som å sette M5-emblemer på bilen :P Men om jeg kommer over en m-sportfanger til en hyggelig pris, kjøper jeg den nok. Alt er bedre enn den jeg har :P

10 timer siden, sveigis skrev:

Dette ble veldig fint med den senkingen.

Ser enkelte senker e60 så det grenser til stygt.

Dette var perfekt høyde.

Fin den bilen din :)

Tusen takk! Jeg blir bare mer og mer glad i høyden og ikke minst kjøreegenskapene :) Kunne sikkert vært lavere, men jeg kommer fint over alle fartsdumper, så jeg må si meg fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker veldig mye på felgvalg om dagen. Har sett på felger fra BBS, Zito, Breyton, Avant Garde, Work (drømt er vel mest riktig å si), BMW (style 95, 166 osv.) og noen få GS-felger. Er ikke så glad i Vossen-kopifelgene til GS, da de blir alt for åpne for de "små" bremsene jeg har. Felgbudsjettet mitt er litt begrenset, da jeg har planer om å overhale vanos og godkjenne senken, samt at russetiden nærmer seg :-P 

Men jeg kom på at man får GS Concave til omtrent en slikk og ingenting. Jeg er ikke veldig glad i polert front, men alt kan jo lakkes. Så tanken er å lakke de i en litt mørk gråfarge. Ser det ligger noen bilder av lakkerte GS Concave, men er usikker på om jeg vil legge ut bilder, uten å spørre om lov. Tror denne kanskje kunne ha bli bra: 

c184cc61-e70a-43be-b2f1-c5fbe5cb0eb1_zps

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supergramps :D Må legge inn en stemme for Work Meister S1, da det er drømmefelgene mine. OZ Futura tar seg også godt ut på E60. Mye gode valg, egentlig. Angående lakk så synes jeg ikke det bør være for mørkt slik at felgene "forsvinner" utseendemessig. Men du må jo selvsagt gå for hva du liker best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supergramps ja! For en legendarisk bil. Vi er nok to om Meister S1, men har vanskelig for å forsvare så dyre felger på en bil som blir hverdagskjørt. Varrestoen ES6 er jo et alternativ, men tror nesten det blir lakkerte GS Concave. Har vært litt frem og tilbake, men har gått litt bort i fra mørke felger. Blir veldig mye mørke farger med svart bil. Har tenkt på bronse, men er usikker. Det samme med Ferric Gray, jeg er litt usikker. Kan godt hende jeg bare lakker de sølv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med at bilen noen høres ut som en diesel på tomgang :-( Bestilte en termostat fra Koed i forrige uke, så bestemte meg for å ta med noen VANOS-pakninger. 

Termostaten byttet jeg med en gang jeg fikk pakken fra Koed, og det var heldigvis termostaten som var problemet. 

VANOS-pakningene begynte jeg med i dag tidlig. 

80A2F6C6-83F5-4055-A062-1ACE378077F3_zps

BAA2ACC0-EEB6-4611-91F9-CBCD09A62C28_zps

Synes det var passe rent i motoren, men det begynner å nærme seg 7000 km siden jeg byttet olje, så jeg må nok begynne å tenke på å bestille noen liter. 

FE4CA048-F3D3-4314-9797-753614635A4F_zps

Etter å ha jobbet med moped- og bil-deler på kjøkkenet i to år, virker det som mamma har sluttet å bry seg :mrgreen: Fikk ikke engang ett blikk denne gangen :P

10385000-822E-4994-B7F3-0E04B5730F66_zps

De gamle pakningene var nesten som plast å regne, så det var godt å få byttet de. 

AE852775-001B-42CA-B019-B9428C426CFA_zps

Ferdig :) Fikk slettet VANOS-verdiene (?) i INPA også. Jeg var på en liten prøvetur i sta, og det er vanskelig å si om jeg kjenner forskjell på bunndraget. På beisansystems.com sto det at de måtte kjøres inn, så mulig jeg merker forskjell over tid? Diesellyden er iallefall borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vært stille her en liten stund da det også har skjedd veldig lite med bilen. 

Men rett før helgen dukket det opp noen fine felger på finn. Egentlig var planen å få tak i noen GS Concave for så å lakke de i en mørk farge, men så dukket disse opp :wub: Da jeg kjøpte bilen lette jeg etter noen GS Silvertrack, men det viste seg å være vanskelig å få tak i, i riktig dimensjon. Dette er ikke Sivertrack, men noen andre kopier av BBS LM. 

Det viste seg at selger ikke visste helt innpresset, men fikk etterhvert vite at de hadde sittet på en E60 uten spacere, så jeg tok sjansen. Han hadde to E60-er, en 520 og en M5 :wub: Tok en titt på felgene, og de er 19x8.5 ET15 og 19x9,5 ET15, det lovet iallefall bra. 

Har prøvemontert de, og jeg må si jeg gleder meg til snøen går!

IMG_2688_zpsgny7qlvh.jpg
IMG_2691_zpswwoih01m.jpg
IMG_2694_zpsxh9woaso.jpg
IMG_2690_zpsrq4zlqxg.jpg
IMG_2692_zpsdlpyf9eq.jpg

Synes kanskje jeg har litt mye camber bak, kan det være noen foringer som kødder til hjulstillinga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...