Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, hsd skrev:

Har du ny map mtp m50 innsuget enda? 

Har ikke endret noe på fuel og tenning. Men har lagt inn nye verdier for 3,5" maf sensor og jeg har resatt adapsjons verdiene. Bilen har stått med 10-15 liter med 4 mnd gammel bensin en stund så kan jo ha kommet kondens. Skal lese feilkoder etterpå. Tok diagnose for litt siden og da lå det noe fuel feilmelding inn men husker ikke hva mer. 

12 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Den nederste løser du med litt kondensfjerner eller e85 på tanken ved neste kontroll 

Får prøve å fylle opp tanken og ha på litt kondensfjerner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Daniel. skrev:

Årh, bremserør er ikke gøy :P

Men ellers så er det vel ikke så gale feil. :)

 

1 time siden, Gabz skrev:

Var jo ikke så ille det der :)

Ja er ikke så hakkande gale egentlig. Parkbremsen tok jeg nå på 5 min. Så bare 5 punkter igjen da.

Eneste som er drit er at jeg må på hjulstilling og ned å vise. :) Bremserør går nok fort det og men må få bestilt. Ellers er det ikke mer deler jeg må bestille hvertfall. 

Tok diagnose på motor nå isted :geek: Den kom ikke opp igjen etter jeg slettet og dro motoren ut litt. Men får prøve med kondensfjerner og ny bensin å se om det hjelper.DBA7015F-E0CE-4FBF-8F0F-766EA1737AAE.thumb.jpeg.df057b5d318b42d4a38278f66b9661d4.jpeg

 

Bremserørene trengs å byttes hvertfall :/

F68E91E4-88C1-4536-B248-6745402151CB.thumb.jpeg.910f1a1de90a625b8a22aa645a28ab91.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du må til biltilsynet? Når jeg leverte min bror sin bil med ikke-godkjent senk på eu stod det pressisert forevises trafikkstajon på mangellappen. Er riktig nok en stund siden nå, så ikke skyt meg om det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil!
Får jeg spørre om hva Bilstein-kitet kom på?
Jeg har originalunderstell(originale Sachs-dempere) på min helt "plaine" E39 preface selv(slik jeg liker E39 best). Jeg verdsetter komfort veldig høyt. Hvordan er Bilstein/Eibach komboen? Har montert senkeskåler foran for å rette den ut litt, men stadig er den litt baktung :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tommy H skrev:

Er du sikker på at du må til biltilsynet? Når jeg leverte min bror sin bil med ikke-godkjent senk på eu stod det pressisert forevises trafikkstajon på mangellappen. Er riktig nok en stund siden nå, så ikke skyt meg om det ikke stemmer.

Ja, vet ikke hvordan jeg ellers skal klare det. Det står jo på lappen at nr på fjærer ikke stemmer med vognkort. Da må jeg jo enten hive på senken den er godkjent med eller orginale fjærer. Og jeg har ingen av delene så da blir biltilsynet lettest tenker jeg :) Er jo ikke noe negativt eller stress sånn sett å godkjenne senken men er redd de henger seg opp i andre ting.

9 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Flott bil!
Får jeg spørre om hva Bilstein-kitet kom på?
Jeg har originalunderstell(originale Sachs-dempere) på min helt "plaine" E39 preface selv(slik jeg liker E39 best). Jeg verdsetter komfort veldig høyt. Hvordan er Bilstein/Eibach komboen? Har montert senkeskåler foran for å rette den ut litt, men stadig er den litt baktung :) 

Takk for det :D 

Godt det ikke bare er jeg som har sansen for preface :) Jeg kjøpte fjærene brukt(noen måneder) og bilstein b8 demperene utenom. 1000kr for fjærer og 8050kr for alle 4 dempere fra Autotrio med BMWCCN rabatter. Men på koed med bmccn rabatter får du helt nytt kit for 10 000kr.

Jeg og verdsetter komfort høyt og det var derfor jeg ikke valgte coilovers for jeg synes mange av de er altfor stiv. Dette kitet er litt best of both worlds. Ganske komfortabelt samtidig som det er stivt nok til å kjøre fort i svinger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sAlnes skrev:

Ja, vet ikke hvordan jeg ellers skal klare det. Det står jo på lappen at nr på fjærer ikke stemmer med vognkort. Da må jeg jo enten hive på senken den er godkjent med eller orginale fjærer. Og jeg har ingen av delene så da blir biltilsynet lettest tenker jeg :) Er jo ikke noe negativt eller stress sånn sett å godkjenne senken men er redd de henger seg opp i andre ting.

Ja om du ikke har de orginale eller de som er godkjent er det ikke så mye å gjøre.

Forsåvidt greit å ha alt på stell uansett.

Jeg leverte forøvrig min bror sin M3 hos vegvesenet for godkjenning av senk i Åsane og det gikk veldig greit, han kommenterte både eksos og og sprekk i frontruten uten å gjøre noe ut av det. Det var en ganske bråkete scorpion bakpotte som stod på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy H skrev:

Ja om du ikke har de orginale eller de som er godkjent er det ikke så mye å gjøre.

Forsåvidt greit å ha alt på stell uansett.

Jeg leverte forøvrig min bror sin M3 hos vegvesenet for godkjenning av senk i Åsane og det gikk veldig greit, han kommenterte både eksos og og sprekk i frontruten uten å gjøre noe ut av det. Det var en ganske bråkete scorpion bakpotte som stod på den.

Ja liker å ha ting på stell men hadde håpet på å utsette det til neste sesong eller til høsten.

Ja tenker det skal gå bra. Eneste de kan henge seg opp i er nytt innsug(om de i det hele tatt ser det) og at den er bygget om til manuell siden sist jeg var der. Men om de ikke gjør noe mer med det så er det jo greit. :) 

Endret av sAlnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt bremserør påbegynt :) Demonterte bak i dag og det gikk forsåvidt greit. Hadde håper på å få ut en hel mal, men de var jo umulig å få ut uten å ødelegge formen. Så får prøve etter beste evne å få inn de nye på tirsdag. 

Litt fluidilm i hjulbuen må til når først innerskjermen e ute :) 

Godkjenningstime av senken er bestilt, 23. mars 0730. :)  Ingen som kunne lånt meg noen piggfrie vinterfelger som går over m5 bremsene? Bilen står nå på dårlige piggdekk uten å ha betalt piggdekk avgift. Min mor har noen 15 tommere men usikker på om de går over bremsene.

C4B076C1-77EB-4DE3-8DC3-FB844499132A.jpeg

91D2E4FB-1387-450A-AC04-4B72D0A522CD.jpeg

4BE79CAF-4C7F-407E-B08B-D02E436034DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...