Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Daniel. skrev:

Ja det blir brått mye finere når det er store bremser bak hjulene :D Blir litt teit å komme med store felger med få eiker også er det pingle bremser på bilen :P Men nå får du vel ikke på så mye 17" felger lengre?

Er kun ett fåtall av 17'' orginale bmw hjul som går over de bremsene. Med Style 65 hjula mine har jeg 4-5 mm klaring fra caliper til felgen og de er 18''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RemyNG skrev:

Nice 😊, vurderte det samme selv eller noe større faktisk 😁. Sikkert greit med bedre bremse lengde :p. 

Lurer på åssen de bosch klossene holder med tanke på støv? Hadde de på 535'en men de støva så inni h***** måte vaske felgene hver uke nesten 🤔

Jeg har bosh på min E39, de støvet en god del i begynnelsen, men nå har det roet seg litt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Er kun ett fåtall av 17'' orginale bmw hjul som går over de bremsene. Med Style 65 hjula mine har jeg 4-5 mm klaring fra caliper til felgen og de er 18''

Håper style 32 felgen går på da hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Er kun ett fåtall av 17'' orginale bmw hjul som går over de bremsene. Med Style 65 hjula mine har jeg 4-5 mm klaring fra caliper til felgen og de er 18''

Ja, husker Thundercoil fortalte meg det :)

Style 66 er en av de som går, da de var blant annet levert som vinterhjul til M5 for de som ønsket det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.1.2018 at 22.32, RemyNG skrev:

Nice 😊, vurderte det samme selv eller noe større faktisk 😁. Sikkert greit med bedre bremse lengde :p. 

Lurer på åssen de bosch klossene holder med tanke på støv? Hadde de på 535'en men de støva så inni h***** måte vaske felgene hver uke nesten 🤔

Felg coating! bare å spyle av så blir de som nye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bare med m5 bremsene! :) ser fortsatt ikke vitsen xD
mtp at bremsene allerede er overdimensjonert :P
blir bare jævlig mye dyrer å bytte bremser xD
lyst på nye bremser på min også! men da blir det type big break kit fra Porche ellerno :P må bare finne ut hvem som lager overgangs braketter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Freakshow skrev:

ble bare med m5 bremsene! :) ser fortsatt ikke vitsen xD
mtp at bremsene allerede er overdimensjonert :P
blir bare jævlig mye dyrer å bytte bremser xD
lyst på nye bremser på min også! men da blir det type big break kit fra Porche ellerno :P må bare finne ut hvem som lager overgangs braketter :P

 Takk takk :) Hahah gleder  meg ikke akkurat til å bytte skiver fremme sånn prismessig :-D Er vel 4000kr for en stk orginal skive, får heldigvis alternativ vare litt billigere. 

Grunnen til at jeg byttet var vel for at bremsene som stod på var veldig moden for utskiftning og jeg er rystet for fremtidig motorbytte mtp godkjenning osv. :)  Caliperene fikk jeg billig for lenge siden så da var det bare å fullføre.

Tror ikke bbk ala porsche er noe rimeligere alternativ da :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sAlnes skrev:

 Takk takk :) Hahah gleder  meg ikke akkurat til å bytte skiver fremme sånn prismessig :-D Er vel 4000kr for en stk orginal skive, får heldigvis alternativ vare litt billigere. 

Grunnen til at jeg byttet var vel for at bremsene som stod på var veldig moden for utskiftning og jeg er rystet for fremtidig motorbytte mtp godkjenning osv. :)  Caliperene fikk jeg billig for lenge siden så da var det bare å fullføre.

Tror ikke bbk ala porsche er noe rimeligere alternativ da :shock:

haha yeah de er svindyre! xD

joda ekke så gærnt faktisk. får 4 komplette calippere til rundt 4-5k på ebay.
da må man bare ha adapteren og klosser og skiver :P
dyrt det au xD  for all del men ikke noe særlig dyrer en å handle orginale bmw bremser xD
men problemet er vel egentlig å finne adaptere!!!

også er det jo en haug av andre ting jeg vil bruke penger på til bilen før jeg oppgraderer bremsene xD
530´n er jo ikke chippa engang så er ikke akkuratt store behovet enda xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Freakshow skrev:

haha yeah de er svindyre! xD

joda ekke så gærnt faktisk. får 4 komplette calippere til rundt 4-5k på ebay.
da må man bare ha adapteren og klosser og skiver :P
dyrt det au xD  for all del men ikke noe særlig dyrer en å handle orginale bmw bremser xD
men problemet er vel egentlig å finne adaptere!!!

også er det jo en haug av andre ting jeg vil bruke penger på til bilen før jeg oppgraderer bremsene xD
530´n er jo ikke chippa engang så er ikke akkuratt store behovet enda xD

Mener jeg har sett noe adapter greier til bbk på esctuning. Men vet ikke om det passer de du tenker på da :)  Skikkelig store og god bremser blir dyrt uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Så lenge de orginale bremsene er i god stand så er det jo ikke hastverk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sAlnes skrev:

Mener jeg har sett noe adapter greier til bbk på esctuning. Men vet ikke om det passer de du tenker på da :)  Skikkelig store og god bremser blir dyrt uansett hvordan du vrir og vender på det. 

Så lenge de orginale bremsene er i god stand så er det jo ikke hastverk :) 

hehe kanskje var der jeg så det? får titte litt :P
men er vel sikkert ikke umulig å få laga til en grei penge heller ^^
jada orginal bremsene er i god stand så ekke noe stress enda xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var endelig senken kommet i posten :) Er egentlig busy om dagen så tenkte jeg bare skulle sette sammen demperene men ble altfor ivrig og endte opp med å montere ferdig fremme. Bak blir ikke montert før i neste uke en gang.

Bilstein B12. Består av eibach fjærer og bilsten b8 dempere. Alt av gummi og lagre er også nytt. :D  Har naturlig nok ikke fått testet de så ikke så mye mer å si :)  Supersport coiloversen var hvertfall moden for utskiftning. 

Kjenner at våren ikke kan komme fort nok nå :P 

D6C4FCDD-9687-4F15-866C-52FCAB52B1C5.jpeg

34EEE29D-A90A-431B-851F-E3BE9C308459.jpeg

392F065E-B7B3-4BCB-AAA4-9DF4ECFF537C.jpeg

8F726122-0713-44A7-8957-3CE7B96CCF55.jpeg

EDF7C9BB-52EB-4F6D-9D31-D59B0999E0FA.jpeg

649C1F71-06F2-47BF-A900-29EF26D3441E.jpeg

5E3BC001-77E4-4B98-ADA5-ACDDED55551A.jpeg

6BFBDCDD-E430-406E-9BE2-D936DA537F0B.jpeg

BCE555C3-4155-42BB-84A5-238F8F815C37.jpeg

8E288145-EC78-42EE-B4E4-026722158A37.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...